1
Vraag
2
Reageer en help mee
wgosens

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Mediabox snachts automatisch wifi uitzetten

Hallo,

ik zou graag snachts de WiFi uitzetten. Is dat mogelijk via de mediabox XL? Ik kan er niets over vinden. We slapen vrij dicht bij de mediabox, vandaar...

bedankt voor jullie hulp!?
13 Reacties 13
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes
Helaas kan de Wifi als die op de Media Box XL aanstaat, niet worden uitgezet. Deze blijft actief en kan alleen 1 malig vanaf afstand worden uitgezet. Maar omdat jullie wifi gebruiken via de media box xl is dat niet logisch.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes
Ik weet niet hoe jullie situatie is, hebben jullie naast de Media Box XL nog een Modem of wordt de Media Box XL als modem gebruikt. Anders zou je een Extender of Wifibooster kunnen installeren op een punt waar jullie niet slapen.
wgosens
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor jullie snelle reacties. We gebruiken deze mediabox ook als modem. De kast waar deze in staat is op de begane grond maar we slapen er precies boven.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes
Dan wordt het vrij lastig dit te doen, ik heb er een modem extra op hangen en mijn Wifi signaal heb ik laten uitzetten door Ziggo, omdat hij anders na 24 uur telkens weer opstart. Maar jullie modem is ook voor internetgebruik, enige wat je kan doen is de schakelaar omzetten aan de achterkant van de Media Box XL maar daar wordt de Media Box niet vrolijk van als dit te vaak gebeurt.

Dus advies is hem misschien verplaatsen, of zo laten als het wel werkt naar wens.
wgosens
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok, helaas. Dan maar zo laten denk ik.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes
wgosens wrote:
Ok, helaas. Dan maar zo laten denk ik.

Misschien dat de moderators iets kunnen doen bijvoorbeeld externe modem, maar dat kan ik niet beloven, ik kan niet in de systemen kijken, wie weet weten hun raad en komt er een passende oplossing.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @wgosens. Welkom hier!

Als je wilt, is het inderdaad mogelijk een extern modem aan te vragen. Je ontvangt dan (gratis) een los modem en de mediabox gebruik je vervolgens alleen nog voor de TV diensten. Wil je dit?
wgosens
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

bedankt voor je bericht. Ik denk dat dit een oplossing zou kunnen zijn. Kan ik dan de ziggo stopcontact WiFi booster nog gebruiken?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes
Met een Extern modem kan je ook gewoon je Ziggo Wifibooster gebruiken, dit wordt zelfs geadviseerd. En je kan dan door Lycke of collega je wifi van je Media Box uit laten zetten.
wgosens
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok! Dat zou dan fijn zijn. Dan kan ik de WiFi in de nacht uitzetten en toch gebruikmaken van de wifibooster??
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes
Je haalt nu 2 dingen door elkaar, Wifi van het nieuwe modem kan je dan aan laten staan, en de Media Box wordt uitgezet. Je wifi booster kan je wel aan en uit zetten via de schakelaar die aanwezig is op de wifibooster.
Maar ik begrijp je wel hoor :wink:
wgosens
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik weet niet veel van dit soort zaken, dat lijkt mij duidelijk ?
los ik het probleem van het kunnen niet kunnen uitschakelen van de WiFi dan wel op? Ik wil niet net boven de wifibron slapen ?. Daarom wil ik deze kunnen uitschakelen. Ik had ergens gelezen dat routers in te stellen zijn met tijdsloten waarin de WiFi automatisch uit gaat.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes
Klopt. de Wifiboosters en sommige routers kan instellen dat ze uitgaan, maar je geeft zelf al aan dat je wel oplossingen weet, het zal zekers goed komen in de toekomst :wink:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic