Beste experts,
Ik heb een aantal technisch inhoudelijke vragen over de Ziggo Mediabox XL. De vragen overlappen elkaar enigszins, maar ik hoop toch dat een expert mij hiermee verder kan helpen:
Ik ben erg benieuwd. Wellicht kunnen de volgende experts mij hiermee helpen: @Bert @Dave @horizonfreak @Francois83 @robbo @Teun @Verwijderd account
Veel dank!!
Opgelost! Ga naar oplossing.
"Als ik mijn Mediabox XL uitschakel en daarmee in de stand-by snelle start stand zet, is het dan zo dat de Mediabox daarná overschakelt naar een stroombesparende stand?
Nee, dat gebeurt niet.
Of kan dit niet omdat telefonie en/of internet dan altijd volledig actief blijven en de Mediabox XL dus niet kan overschakelen naar een netwerkgebonden stand-by modus die significant stroom bespaard?"
Indien je Mediabox XL ook je internet en telefonie verzorgt.
De Mediabox XL heeft zijn eigen modem voor alles als opnames, replay, on-demand en apps en internet en telefonie, behalve live TV.
Bij snelle start, is alles volledig actief, in trage start is het modem nog actief en de telefonie.
In Eco is alles uit, geen internet en geen telefonie mogelijk.
Indien je Mediabox XL alleen TV en interactieve TV verzorgd.
De Mediabox XL heeft zijn eigen modem voor alles als opnames, replay, on-demand en apps en internet, behalve live TV.
Bij snelle start, is alles volledig actief, in trage start is het modem nog actief.
In Eco is alles vrijwel uit.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi @ycvandersommen ,
Ben je gewoon benieuwd of probeer je het stroomverbruik van de XL te beperken?
Indien het 2e, zou ik overstappen naar een Next(mini)+Connectbox.
Als je deze pagina leest kun je zelf wel een beetje deduceren wat er allemaal gebeurt in de diverse energiestanden.
@ycvandersommen . Dat zijn wel een paar lastige vragen, waar ik zo gauw geen antwoord op heb helaas. Mede doordat de Xl er zo langzaam aan uit gaat.
Teun.
Op vraag 7 weet ik trouwens wel het antwoord.
Er is de GW7400 en GW7401, de 1e uit 2012 en de 2e uit 2016.
Dank voor je reactie! Ik doe onderzoek naar wat regelgeving omtrent stroomverbruik zou betekenen voor de Mediabox XL. Daarvoor zijn de beschreven vragen relevant.
Mocht je iets kunnen zeggen over één van de vragen dan zou dat al heel mooi zijn!
Groet,
Yvette
Hi Steefb,
Dank voor je reactie. Helaas is de informatie op die pagina te algemeen en niet technisch inhoudelijk genoeg. Ik doe onderzoek naar wat regelgeving omtrent stroomverbruik zou betekenen voor de Mediabox XL. Daarvoor zijn de beschreven vragen relevant.
Mocht je iets kunnen zeggen over één van de vragen dan zou dat al heel mooi zijn!
Groet,
Yvette
Hi Teun,
Dank voor je reactie. Geen probleem! Fijne avond!
Groet,
Yvette
Super, dank!!
"Als ik mijn Mediabox XL uitschakel en daarmee in de stand-by snelle start stand zet, is het dan zo dat de Mediabox daarná overschakelt naar een stroombesparende stand?
Nee, dat gebeurt niet.
Of kan dit niet omdat telefonie en/of internet dan altijd volledig actief blijven en de Mediabox XL dus niet kan overschakelen naar een netwerkgebonden stand-by modus die significant stroom bespaard?"
Indien je Mediabox XL ook je internet en telefonie verzorgt.
De Mediabox XL heeft zijn eigen modem voor alles als opnames, replay, on-demand en apps en internet en telefonie, behalve live TV.
Bij snelle start, is alles volledig actief, in trage start is het modem nog actief en de telefonie.
In Eco is alles uit, geen internet en geen telefonie mogelijk.
Indien je Mediabox XL alleen TV en interactieve TV verzorgd.
De Mediabox XL heeft zijn eigen modem voor alles als opnames, replay, on-demand en apps en internet, behalve live TV.
Bij snelle start, is alles volledig actief, in trage start is het modem nog actief.
In Eco is alles vrijwel uit.
Dank @Bert voor de toelichting!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.