1
Vraag
2
Reacties
ycvandersommen

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo Mediabox XL - technische werking

Beste experts,

 

Ik heb een aantal technisch inhoudelijke vragen over de Ziggo Mediabox XL. De vragen overlappen elkaar enigszins, maar ik hoop toch dat een expert mij hiermee verder kan helpen:

 

  1. Als ik mijn Mediabox XL 'uit zet' in de 'stand-by snelle start' stand, kwalificeert deze actie dan technisch gezien als het inschakelen van een stand-by stand of staat de mediabox dan in feite nog gewoon 'aan' omdat deze nog hoofdfunctionaliteiten uit moet (kunnen) voeren op dat moment (internet/telefonie)?
  2. Zit er een stroombeheerfunctie in de Mediabox XL? Zo ja, hoe werkt deze precies?
  3. Welke functionaliteiten van de Mediabox XL worden gedefinieerd als 'hoofdfunctionaliteiten'?
  4. Als je de Mediabox XL op 'stand-by' zet middels de afstandsbediening, zijn dan alle hoofdfunctionaliteiten van de Mediabox XL 'niet actief'?
  5. Als ik mijn Mediabox XL uitschakel en daarmee in de eco-stand zet, is het dan zo dat de Mediabox daarná automatisch overschakelt naar een stroombesparende stand en zo ja, hoe lang duurt dit?
  6. Als ik mijn Mediabox XL uitschakel en daarmee in de stand-by snelle start stand zet, is het dan zo dat de Mediabox daarná overschakelt naar een stroombesparende stand? Of kan dit niet omdat telefonie en/of internet dan altijd volledig actief blijven en de Mediabox XL dus niet kan overschakelen naar een netwerkgebonden stand-by modus die significant stroom bespaard? Of is het zo dat de telefonie en/of internet op dat moment in een ‘minder’ actieve stand gaat die direct – binnen enkele milliseconden - wordt overgeschakeld naar de ‘volledig’ actief bij binnenkomst van een externe trigger zoals een binnengekomen internetsignaal of een telefoontje? En daarmee dus wel een significante stroombesparing in die stand zou kunnen worden gerealiseerd?
  7. Welke verschillende modellen van de Mediabox XL zijn in omloop en op welk moment zijn die op de Europese markt gebracht?

Ik ben erg benieuwd. Wellicht kunnen de volgende experts mij hiermee helpen: @Bert @Dave! @horizonfreak @Francois83 @robbo @Teun @Verwijderd account 

 

Veel dank!!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Als ik mijn Mediabox XL uitschakel en daarmee in de stand-by snelle start stand zet, is het dan zo dat de Mediabox daarná overschakelt naar een stroombesparende stand?

Nee, dat gebeurt niet.

 

Of kan dit niet omdat telefonie en/of internet dan altijd volledig actief blijven en de Mediabox XL dus niet kan overschakelen naar een netwerkgebonden stand-by modus die significant stroom bespaard?"

 

Indien je Mediabox XL ook je internet en telefonie verzorgt.

De Mediabox XL heeft zijn eigen modem voor alles als opnames, replay, on-demand en apps en internet en telefonie, behalve live TV.

Bij snelle start, is alles volledig actief, in trage start is het modem nog actief en de telefonie.

In Eco is alles uit, geen internet en geen telefonie mogelijk.

 

Indien je Mediabox XL alleen TV en interactieve TV verzorgd.

De Mediabox XL heeft zijn eigen modem voor alles als opnames, replay, on-demand en apps en internet, behalve live TV.

Bij snelle start, is alles volledig actief, in trage start is het modem nog actief.

In Eco is alles vrijwel uit.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @ycvandersommen ,

Ben je gewoon benieuwd of probeer je het stroomverbruik van de XL te beperken?

Indien het 2e, zou ik overstappen naar een Next(mini)+Connectbox.

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Als je deze pagina leest kun je zelf wel een beetje deduceren wat er allemaal gebeurt in de diverse energiestanden.

Energieverbruik en stand-by | Klantenservice | Ziggo

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@ycvandersommen . Dat zijn wel een paar lastige vragen, waar ik zo gauw geen antwoord op heb helaas. Mede doordat de Xl er zo langzaam aan uit gaat.

 

Teun.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Op vraag 7 weet ik trouwens wel het antwoord.

Er is de GW7400 en GW7401, de 1e uit 2012 en de 2e uit 2016.

 

ycvandersommen
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je reactie! Ik doe onderzoek naar wat regelgeving omtrent stroomverbruik zou betekenen voor de Mediabox XL. Daarvoor zijn de beschreven vragen relevant.

 

Mocht je iets kunnen zeggen over één van de vragen dan zou dat al heel mooi zijn!

 

Groet,

Yvette

ycvandersommen
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Steefb,

 

Dank voor je reactie. Helaas is de informatie op die pagina te algemeen en niet technisch inhoudelijk genoeg. Ik doe onderzoek naar wat regelgeving omtrent stroomverbruik zou betekenen voor de Mediabox XL. Daarvoor zijn de beschreven vragen relevant.

 

Mocht je iets kunnen zeggen over één van de vragen dan zou dat al heel mooi zijn!

 

Groet,

Yvette

ycvandersommen
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Teun,

 

Dank voor je reactie. Geen probleem! Fijne avond!


Groet, 

Yvette

ycvandersommen
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Super, dank!!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Als ik mijn Mediabox XL uitschakel en daarmee in de stand-by snelle start stand zet, is het dan zo dat de Mediabox daarná overschakelt naar een stroombesparende stand?

Nee, dat gebeurt niet.

 

Of kan dit niet omdat telefonie en/of internet dan altijd volledig actief blijven en de Mediabox XL dus niet kan overschakelen naar een netwerkgebonden stand-by modus die significant stroom bespaard?"

 

Indien je Mediabox XL ook je internet en telefonie verzorgt.

De Mediabox XL heeft zijn eigen modem voor alles als opnames, replay, on-demand en apps en internet en telefonie, behalve live TV.

Bij snelle start, is alles volledig actief, in trage start is het modem nog actief en de telefonie.

In Eco is alles uit, geen internet en geen telefonie mogelijk.

 

Indien je Mediabox XL alleen TV en interactieve TV verzorgd.

De Mediabox XL heeft zijn eigen modem voor alles als opnames, replay, on-demand en apps en internet, behalve live TV.

Bij snelle start, is alles volledig actief, in trage start is het modem nog actief.

In Eco is alles vrijwel uit.

ycvandersommen
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank @Bert voor de toelichting!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic