1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
pvanosta

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ziggo Mediabox XL (plus TV Pakket) gebruik met andere internet provider?

Ik heb momenteel alles van Ziggo (Internet, mediabox XL, (bijna) alle TV pakketten, landlijn en 2 Vodafone abonnementen.

In mijn buurt heb ik nu de kans om op supersnelle glasvezel over te stappen (2,5 GB UP AND DOWN).

Ik wil alleen het internet vervangen. De coax videokabel blijft.

Kan de mediabox XL (via wifi of ethernet) het nodige doen (verbinden met de servers / cloud opslag van opnames etc.) via een andere internet provider (bv. Delta)? Of zit ik vast aan Ziggo tenzij ik de hele hap will overzetten?

Dank voor jullie inputs.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78713Posts
  • 5318Oplossingen
  • 23503Likes

Er blijft internet van Ziggo nodig om replay en opnames te bekijken met de Mediabox XL en de Next mediaboxen, dat werkt niet via een andere provider.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78713Posts
  • 5318Oplossingen
  • 23503Likes

Er blijft internet van Ziggo nodig om replay en opnames te bekijken met de Mediabox XL en de Next mediaboxen, dat werkt niet via een andere provider.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6564Posts
  • 239Oplossingen
  • 5171Likes

Dag @pvanosta 

Als ik het goed begrijp wilt u de Mediabox XL aan de coax houden, maar het internetdeel (opslag van bewaarde opnames via de cloud van Ziggo) via een andere provider?

Ik ben bang dat de mediabox geleverd door Ziggo alleen werkt via het netwerk van Ziggo en dus niet via een andere internetprovider. En dat komt met name doordat mediaboxen via Ziggo geactiveerd moeten worden en dat gebeurt natuurlijk via het netwerk van Ziggo.

pvanosta
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dank jullie beiden. Ik vrees dat ik dan zal moeten wachten to Ziggo hun netwerk upgraden in lijn met de concurrentie 🙂