V.Nykl
Gedreven Liefhebber
  • 56Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

Ziggo Mediabox XL loopt vast bij bekijken van opnames

Sinds vorige week problemen met bekijken van opgenomen programma's. Als ik een programma kies dan laadt deze niet volledig op en blijft hangen. De afstandsbediening doet ook niets meer geen knop die werkt. De enige oplossing is om de Mediabox hard uit te zetten en opnieuw beginnen. Soms gaat het goed maar de euvel komt steeds vaker voor. De aangeboden oplossing om via Menu korte start in te stellen is overbodig omdat hij al op korte start al ingesteld is. Er komt soms een melding dat de Mediabox geen contact heeft met de dienst of zelf dat er niets is opgenomen terwijl hij voor zo 20% vol zit. Heel vervelend. Sinds het Next update ging het juist altijd goed. Wat is er aan de hand?

2 Geaccepteerde oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
V.Nykl
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 56Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

Beste Bert,

Ik heb de overbodige stekkers en verdeler afgehaald. Het box is nu direct aangesloten. De laatste dagen heeft de euvel zich niet voorgedaan dus dat weet ik nog niet maar ik heb duidelijk een betere beeld dan voorheen dus ga ik van uit dat het nu opgelost is. Bedankt voor de tip. 

Bekijk in context

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47799Posts
  • 2894Oplossingen
  • 10538Likes

TOP, veel kijkplezier gewenst.🙂

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47799Posts
  • 2894Oplossingen
  • 10538Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

V.Nykl
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 56Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

Bedankt voor uw reactie. Ik wil straks een foto van maken maar de situatie is niet veranderd sinds ik de Mediabox XL heb, De ontvangst is verder prima dus ik ga niet vanuit dat er iets aan de kabels mankeert. Ik denk dat het eerder aan de Mediabox ligt. Overigens ik hoor heel vaak van twee korte piepjes er uitkomen vooral in de avond. Hoort het bij? Voor de update was het er niet.

V.Nykl
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 56Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

Nu net weer uitgeprobeerd en het werkt weer normaal. Dat is de euvel dat het onverwachts te vaak voorkomt dat het beeld bevriest. Sinds vorige week zes keer voorgekomen. Gisteravond een opname afgespeeld en bij de volgende liep deze vast. Het lijkt op de euvel van vroeger met de harde schijf die te vol was.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47799Posts
  • 2894Oplossingen
  • 10538Likes

Als er materialen gebruikt worden die niet meer hedendaags zijn, dan kan dat signaal- en verbindingsproblemen veroorzaken in de loop van de tijd.

Het eerste deel wat aan materialen je huis binnenkomt is voor kosten van Ziggo als dit vervangen moet worden, de eerste wandcontactdoos met de eerste splitter en eerste korte kabels.

 

Vandaar de vragen: Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

V.Nykl
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 56Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

Gisteren en vandaag werkt het normaal zonder enige probleem. Waar het signaal binnenkomt in huis weet ik niet, in ieder geval niet via de elektrische kast. Ik heb alleen de wandcontactdoos waar de coaxkabel van onder de grond komt en langs de muur onder de grond naar buiten gaat. Dus heb ik alleen een foto van de wancontactdoos in de kamer. De zwarte kabel van de splitter is de aansluiting van de Mediabox de witte gaat naar de eerste verdieping. De rechtse aansluiting is de radioaansluiting.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47799Posts
  • 2894Oplossingen
  • 10538Likes

Bert_0-1632511928264.png

 

 

OK, heel duidelijk.

Ik zie 2 niet afgeschermde stekkers die vrijwel zeker als een zeer goede antenne werken om de 4G 5G Digitenne enz. signalen op je coax netwerk te zetten en die storen vrijwel zeker het signaal wat over de coax binnenkomt en naar buiten gaat.

Zitten er aan de andere kant ook van die witte rechthoekige stekkers?

En ik zie een oude splitter die waarschijnlijk ook niet geheel meer doet wat hij moet doen.

En ik vermoed dat er een heel oude wandcontactdoos in de muur zit die vervangen moet worden.

 

Een Ziggo moderator kan kijken wat de beste stappen moeten zijn.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Mogelijk morgen al, in dit geval.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

V.Nykl
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 56Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

Bedankt voor de reactie. Die twee witte stekkers en de splitter kunnen in wezen weg want beide zorgden voor aansluiting op verdieping. Oude situatie, niet bij stilgestaan en omdat het werkte. Ik zal het box direct aansluiten. 

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10496Posts
  • 751Oplossingen
  • 3175Likes

@V.Nykl Je Mediabox XL heeft momenteel een prima signaal. We zien graag je terugkoppeling tegemoet als het nog steeds niet goed functioneert, en helpen we je graag verder.

V.Nykl
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 56Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

Bedankt voor de reactie. Mocht het nog voorkomen neem ik contact op. Ik sluit de box aan zonder de splitter te gebruiken en kijk het aan. 

V.Nykl
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 56Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

Beste Bert,

Ik heb de overbodige stekkers en verdeler afgehaald. Het box is nu direct aangesloten. De laatste dagen heeft de euvel zich niet voorgedaan dus dat weet ik nog niet maar ik heb duidelijk een betere beeld dan voorheen dus ga ik van uit dat het nu opgelost is. Bedankt voor de tip. 

Bekijk in context

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47799Posts
  • 2894Oplossingen
  • 10538Likes

TOP, veel kijkplezier gewenst.🙂

Bekijk in context