1
Vraag
2
Reacties
edjegoestozwoll

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo Mediabox XL en Netflix

Ben sinds december naar ziggo gegaan

maar als ik dat had geweten 

niks dan ellende 

eerst gezeur met WiFi booster eindelijk opgelost

binnen week afstandsbediening die niet werkt 

daarna mediabox XL kapot

alles wel steeds opgelost

na twee week afstandsbediening die niet goed werkt 

 

maar nu kunnen we al eigenlijk van af het begin niet kijke naar Netflix 

pfff zal waarschijnlijk ook wel weer opgelost worden maar ben benieuwd 

maandag maar weer eens proberen te bellen 

dus als iemand opties weet om wel verbinding te krijgen 

 

zal wel eens gaan kijken voor compensatie regeling want dit werkt voor geen meter 

17 Reacties 17
Meldingen
Aan Uit

Niet van toepassing

Hoe is de box aangesloten? Coax en toevallig een utp?

edjegoestozwoll
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Is door monteur gedaan 

alleen coax neem ik aan 

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@edjegoestozwollywood werkt ondemand wel dus Replay?

Kijk je Netflix via de XL of direct op een smart tv?

edjegoestozwoll
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

We kijken het nu via Apple TV 

Het werkt eigenlijk niet via de XL box 

 

we proberen het wel eens maar als hij het al doet dan hapert het eigenlijk altijd en vanavond niet eens verbinding

 

steeds de melding dat het niet lukt en het na zoveel seconden opnieuw gaat proberen 

 

 

dus dan maar via de Apple TV en dan gaat het in 1 keer goed 

 

dus heb ziggo met ik weet niet hoeveel zenders maar je kijkt alleen de gangbare en de rest heb je geen ruk aan en Netflix werkt dan niet dan baal ik toch flink 

internet daarin tegen na slechte start na 6 weken nu stabiel en tevreden. 
 


Niet van toepassing

Ga de box even resetten 

Huisje > tandwiel > systeem > fabrieks instellingen 

 

Als het dan nog niet goed gewoon vragen om monteur, je hebt 28 dagen monteurs garantie. 

edjegoestozwoll
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dit is al de nieuwe mediabox XL 

Is net vorige week geleverd 

Zit net nieuwe software op 

op de vorige box deed  Netflix het ook slecht dus denk toch echt dat het bij ziggo ligt 


Niet van toepassing

Als je niets wil proberen houdt het op voor mij.

Succes met verdere stappen.

edjegoestozwoll
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Pff 

werk jij ook bij ziggo 

je hebt de zelfde instelling 

maar bedankt voor de info 

zal het morgen wel proberen voor de zoveelste keer 

 

edjegoestozwoll
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Sluit de topic maar 

 

ga wel bellen als ik een uurtje over heb 

en anders gewoon via Apple TV 

geen zin in om er zoveel tijd in te steken 

ben er sinds december al uren mee bezig geweest ben er wel klaar mee 

 

prettige avond en bedankt voor de suggesties 

 


Niet van toepassing
edjegoestozwollywood wrote:

Pff 

werk jij ook bij ziggo 

je hebt de zelfde instelling 

maar bedankt voor de info 

zal het morgen wel proberen voor de zoveelste keer 

 

Jij stelt vragen, ik geef stof tot nadenken. Als je er niets mee wil doen,  kan ik ook niets meer voor je doen.

Nogmaals je hebt monteurs garantie van 28 dagen.

Maar als Netflix via Apple tv wel werkt wist ik het wel.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@edjegoestozwollywood

Even toch nog een poging.

Is enkel gemarkeerde verbonden? Niet het blokje van 4 ernaast?

Er is een monteur geweest schrijf je is de boel getest en werkend getoond?

Het is niet ondenkbaar dat het aansluit punt niet deugd. Zeker als ik dit zo lees.

Maar als Netflix via Apple tv wel werkt wist ik het wel.

Mee eens,  met een geschikte Apple TV kan je ook de Ziggo go TV app gebruiken.

https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv

edjegoestozwoll
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Is alleen de coax aansluiting 

en dit is inmiddels een nieuwe mediabox de vorige stopte er na twee weken ook mee 

nu hebben we het nieuwe type 

 

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes
edjegoestozwollywood wrote:

Is alleen de coax aansluiting 

en dit is inmiddels een nieuwe mediabox de vorige stopte er na twee weken ook mee 

nu hebben we het nieuwe type 

 

De foto was puur als voorbeeld.

Wat heeft de monteur wel of niet gedaan, Peter heeft wel een punt hier lijkt een garantie monteur nodig, zelfs al gaat dit ding de doos in ?

edjegoestozwoll
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Er is alleen een coax kabel aangesloten

de monteur die 5 dec kwam wilde optijd naar huis ivm Sinterklaas avond

hij heeft het neer gezet kabel erin 

de boel aangezet 

op tv zag je dat de box ging updaten

daarna is hij weg gegaan niks uitgelegd niks getest niks 

 

na twee weken stopte de box er helemaal mee 

afstandsbediening werkte vanaf dag 1 slecht 

nieuwe gekregen 

daarna sinds 1,5 week nieuwe mediabox XL gekregen 

deze zelf geïnstalleerd en werkt goed 

Alleen op deze werkt Netflix ook niet naar behoren 

en de spraak bediening van de afstand bediening werkt na een week ook niet meer 

alles geprobeerd 

instellingen uitzetten resetten 

krijgen nu een nieuwe afstandsbediening 

dus over het gemeen lost ziggo het wel op maar het duurt allemaal lang en kost me veel tijd 

ben zelfstandige ondernemer 

de dag van de installatie heb ik 4,5!!! Uur aan de telefoon gezeten om alles beetje werkend te krijgen 

Daarna 3 weken elke dag zeker een uur aan de telefoon om dingen geregeld te krijgen

Dus ik en ziggo zijn voorlopig nog geen beste vrienden

Gewoon alles regelen en klaar 

heb kleine 30 jaar bij kpn gezeten ook wel eens wat maar niet zo extreem als bij ziggo

ik wil gewoon dingen opgelost zien en niet uitzoeken waarom iets wel of niet werkt daar gaat het op een bepaald moment niet meer om

maar om tevreden klanten en dat kan je soms geld kistenmaker regel het gewoon

als je klant wilt worden beloven ze van alles maar als je eenmaal er bij zit  worden dingen wel erg moeilijk om vergeld te krijgen 

 

maar we gaan hebber maar het beste van maken

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Duidelijk verhaal, het aansluit punt is dus niks aan gedaan, wat mischien wel noodzakelijk is.

Op tijd naar huis vanwege Sinterklaas is wat voor te zeggen, dan had deze monteur beter niet kunnen komen.

Dit lijkt niet de bedoeling in mijn ogen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78695Posts
  • 5317Oplossingen
  • 23502Likes

De monteur lijkt een aantal stappen overgeslagen te hebben voor een goed signaal, zowel binnenkomend als retour is nodig voor Netflix.

Werkt replay wel op de Mediabox XL?

Als je er nog zin in hebt? 

Met foto's kan gekeken worden of één en ander te verbeteren is.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2554Posts
  • 180Oplossingen
  • 350Likes

Goedemiddag @edjegoestozwollywood, welkom op de Community! 

Wat een ellendige start met het abonnement bij ons. Ik snap wel dat je hier niet vrolijk van wordt en gewoon graag wilt dat alles naar behoren werkt. Er wordt al flink met je mee gedacht zie ik. Helemaal top! 
Ik lees dat je al veel problemen hebt gehad. Het grootste gedeelte van deze problemen zijn ook verholpen begrijp ik. Maar momenteel heb je nog problemen met het kijken van Netflix via de Mediabox XL met de nieuwe software. 
Dit moet natuurlijk op te lossen zijn en wij denken graag hierover met je mee. Kun je de gestelde vragen van @Be rt beantwoorden, zodat we een duidelijk beeld hebben van hoe het exact is aangesloten.