1
Vraag
2
Reacties
Ale

Level 6
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 32Likes

Ziggo Mediabox Next SW Update 11 & 12 augustus

De nacht van 11 naar 12 is voorbij maar de update is niet uitgevoerd

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
8 Reacties 8
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Ale
Topicstarter
Level 6
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 32Likes

zo had ik die melding niet begrepen. Er zou moeten staan in de nacht van 11 op 12 wordt de update geladen en in een van de 3 opvolgende dagen vindt installatie plaats.

 

Dank voor je snelle reactie

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Ale en welkom op de Community,

Fijn dat je dit kanaal gevonden hebt voor het stellen van je vraag. Wat betreft de update van de Ziggo Mediabox Next, klopt het antwoord van @Steefb. De update wordt gefaseerd uitgerold zoals beschreven
in het topic wat hiervoor is aangemaakt.   Laat je het hieronder weten als je nog vragen hebt? We helpen jou graag. 

Groeten,

Paul

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes
Ale wrote:

zo had ik die melding niet begrepen. Er zou moeten staan in de nacht van 11 op 12 wordt de update geladen en in een van de 3 opvolgende dagen vindt installatie plaats.

 

Dank voor je snelle reactie

Logisch, want geen enkele Next klant zal die update melding op die wijze hebben begrepen. Kwestie van helder communiceren richting klant, in de koppregel van dat topic had moeten staan: 'In de nacht van 11 op 12 augustus zal worden gestart met software update 4:25 voor de Next en het kan maximaal 3 nachten duren voordat iedereen de update heeft ontvangen'.

Overigens wordt verderop in het het topic over de aangekondigde update dit bij 'Hoe werkt deze software-update?' wel vermeld.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Zeeburgia Ben ik met je eens. Ik heb de feedback ook intern doorgegeven. Ik snap de verwarring. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Correctie (3 dagen is in de testvorm) en aanvulling:

De automatische update kan tot 14 dagen duren, de Next probeert het iedere nacht en als het te druk is op de servers de volgende nacht opnieuw.

Wil je nu de update, gebruik dan de fabrieksinstellingen en de Next haalt de update nu op.

Alles, opnames en geplande opnames, wordt weer opgepakt en ingesteld, behalve inloggen op Netflix en dergelijke apps en een paar eigen instellingen in Beeld en Geluid.

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Ervan uitgaande dat @Paul Ziggo bovenstaande aanvulling van @Be rt kan onderschrijven, lijkt het mij wel een aanbeveling om hierop in te spelen bij de redactie van het tekstbericht bij een eerstvolgende update. Dit om te voorkomen dat klanten met een Next vanaf dag 4 gaan rappelleren dat ze de update nog niet hebben ontvangen.

Dus extra geduld betrachten voor de automatische update of kiezen voor een forced update door de box terug te zetten of fabrieksinstellingen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Zeeburgia Wat ik hierover kan zeggen is dat 14 dagen nadat er nieuwe software beschikbaar is gesteld voor de Next deze geforceerd uitgestuurd wordt. De reden hiervoor is omdat sommige klanten de Mediabox Next 's nachts van de stroom afhalen. 
Verder is het wat software updates betreft zoals beschreven in dit uitgebreide topic. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic