1
Vraag
2
Reageer en help mee
Livonias

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Mediabox Next RF/IR Signaal verlengen ivm. inbouwen mediabox

Hoi! Ik heb een Ziggo Mediabox Next aan mijn 55" LG G1 tv hangen. Met veel pijn en moeite voor elkaar gekregen om de LG Magic Remote te koppelen aan de Mediabox zodat ik de LG remote kan blijven gebruiken (gelukkig, anders was het een CI+ module geworden, hekel aan 2 afstandsbedieningen en wil de originele lg remote gebruiken).

 

Nu heb ik alleen gemerkt dat wanneer de Mediabox uit het zicht staat (lijkt erop dat de ovalen knop aan de rechter kant het signaal ontvangt?) mijn afstandsbediening niet werkt. 

 

Nou heb ik iets gehoord/gelezen over een losse IR ontvanger of verlenger. Dit oogje zou ik dan op de achterkant van mijn LG kunnen plakken zodat de ontvanger net aan de onderkant zichtbaar is. Op die manier kan ik de mediabox netjes inbouwen bij mijn radiatorombouw.

 

Vraag is alleen of iemand ervaring hiermee heeft en een bepaalde verlenger/kabel oid. kan adviseren.

Mijn dank is groot!

4 Reacties 4
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Livonias ,

Volgens mij werkt er wel eentje van 56Khz, maar ik weet het niet zeker.Bij KPN was dat iig wel zo.

Je zou het kunnen proberen, en als het niet werkt hem weer kunnen retourneren.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @Livonias, wat een lastige situatie! Ik zie dat @Verwijderd account al even heeft meegekeken. Heb je het inmiddels getest? 

Livonias
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas nog weinig succes. Ik heb een algemene IR verlenger geprobeerd maar dit leek soms wel soms niet te werken, maar meer niet. Het is zeer gericht richten in dat geval.

 

Ik hoopte dat er iemand was met ervaring die kan delen hoe hij/zij dit heeft opgelost. Ik ben vast niet de enige die de mediabox in een kastje wil bouwen en dan met signaal zit van de remote van de TV. 🙂 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Het loopt helaas nog niet bepaald storm in jouw schreeuw om hulp, @Livonias Ook ik heb hierin niet het verlossende antwoord voor je maar hopelijk komt er nog iemand voorbij. Je kan altijd nog overwegen om alles via de afstandsbediening van de Next te laten verlopen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic