Vraag
Reacties
Oplossing
Brambulance
Level 1

Ziggo Mediabox Next: Netflix start niet op

Ik heb de nieuwe Mediabox ontvangen, heb nu al verschillende keren meegemaakt dat Netflix niet opstart. Ik moet de Mediabox dan uitschakelen met de knop op de achterkant en vervolgens werkt het weer. Wat kan ik hier aan doen? Hebben meerdere mensen hier last van?
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Welkom Brambulance op de Community.

Beste is om de nieuwe Media Box Next even 10 tot 15 minuten van de stroom te halen en daarna weer opnieuw opstarten. Als alles goed is dan werkt Netflix weer.

Mocht dit niet werken, dan ben ik nieuwsgierig hoe de box is aangesloten op Internet, via de UTP Kabel of Wifi.

Bekijk in context

0 Kudos
10 Reacties 10
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Welkom Brambulance op de Community.

Beste is om de nieuwe Media Box Next even 10 tot 15 minuten van de stroom te halen en daarna weer opnieuw opstarten. Als alles goed is dan werkt Netflix weer.

Mocht dit niet werken, dan ben ik nieuwsgierig hoe de box is aangesloten op Internet, via de UTP Kabel of Wifi.
0 Kudos
Brambulance
Level 1
Topicstarter
Ik zal hem eens 10 tot 15 minuten los halen kijken of dat helpt. Ik heb de box overigens aangesloten met een powerline en utp kabel. Wordt vervolgd....
0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Als het niet werk kan je het modem 30 seconde van de stroom halen en daarna de Media Box Next dan krijgt hij weer schone data.

Dat is dan een 2e alternatief.
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Hey Brambulance . Welkom hier!
Hoe gaat het nu? 🙂
0 Kudos
Brambulance
Level 1
Topicstarter
Ik heb bovenstaande geprobeerd en tot nu toe lijkt het Netflix probleem opgelost. Ik laat nog weten hoe het over langere termijn gaat.
JoanB
Level 2

ik moet telkens de  next box naar fabrieksinstellingen terug zetten.

dan doet netflix het weer een keer maar erg langzaam internet snelheid i s boven de 200mb

0 Kudos
Marije
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hey @JoanB, wat vervelend dat je de box steeds moet herstellen naar de fabrieksinstellingen om Netflix werkend te houden. Ik kan mij voorstellen dat dit op gegeven moment erg irritant wordt. Met welke frequentie moet je de box terugzetten naar de fabrieksinstellingen? Hoe is je box aangesloten op het internet? Ervaar je de problemen ook met andere Apps via je Next? En kijk je naar Netflix op kanaal 150 of via de app, en ervaar je het bij beide? 

0 Kudos
JoanB
Level 2

in beide gevallen loopt netflix vast als ik iets wil gaan kijken.

Na retour fabrieksinstellingen werkt hij 1x goed daarna weer vastlopen.

via app van de tv werkt Netflix wel. box zit bekabelt aangesloten op router.

snelheid gecheckt is ruim boven de 210 mb

0 Kudos
JoanB
Level 2

alle andere apps werken perfect 

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

Check @JoanB puur dus Netflix die wat onaardig doet en begrijp ik goed dus iedere keer als je Netflix wil starten? 
Is het na een herstart van de box met de schakelaar ook opgelost? Of loop je dan een volgende keer weer tegen hetzelfde punt aan?

Het enige wat ik kan bedenken wat van invloed is, is dat je net te snel naar de app/kanaal 150 gaat. Dat is alleen bij de opstartfase, lees 1e minuut, het geval. 
Wanneer je eerst naar een ander kanaal zapt, minuut wacht en dan naar 150, hoe gaat het dan?  
 
We kunnen als oplossing een nieuwe box sturen om te testen of dat het oplost. 
 

0 Kudos