1
Vraag
2
Reacties
tergiesen

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Go tv niet meer ondersteund op Apple macbook air 2013

Sinds deze week wordt Ziggo TV niet meer ondersteund op mijn MacBook air uit 2013. 

In eerste instantie werd er gemeld dat de uitzending niet wordt ondrsteund met de webbrowser Safari. Ik heb via instellingen Chrome geprobeerd, maar dit werkte niet. Na terug te willen naar Safari werkte geen enkel programma meer. (onvolledig of beschadigd) Het Amac Centre Uitgeest heeft er voor €56,- nieuwe software opgezet.  > MacOS Catalina Versie 10.15

Nu krijg ik op www. ziggogo.tv  alleen de grote Oranje Ziggo letters te zien, maar kan ik niet verder of iets aanklikken. 
@Ziggo Hoe kan dit?

en wat is de oplossing?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

Als je kan internetten met je Macbook Air uit 2013 met MacOS Catalina, dan ligt het niet aan je MacBook Air of aan MacOS.

 

Ik kan Ziggogo.tv gebruiken op oudere hardware en onder een lager MacOS (Mojave). Ik gebruik hier wel de Firefox browser voor, Safari gaf bij mij altijd problemen.

 

Ik zou zeggen test het eens met Firefox (en indien mogelijk met een netwerkkabel). 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

Als je kan internetten met je Macbook Air uit 2013 met MacOS Catalina, dan ligt het niet aan je MacBook Air of aan MacOS.

 

Ik kan Ziggogo.tv gebruiken op oudere hardware en onder een lager MacOS (Mojave). Ik gebruik hier wel de Firefox browser voor, Safari gaf bij mij altijd problemen.

 

Ik zou zeggen test het eens met Firefox (en indien mogelijk met een netwerkkabel). 

tergiesen
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie.

Ik kan wel internetten, maar vind het zo raar dat het niet met Safari werkt. Zeker omdat het altijd gewerkt heeft. Ik zal het proberen met Chrome of Firefox. (maar dit is niet wenselijk)   

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

Chrome en MacOS is een ramp. Lees de diverse fora er maar op na.

 

Gebruik a.u.b. Firefox of eventueel een op Chromium (dus NIET Chrome) gebaseerde browser zoals Brave als Safari niet werkt.

pgovers

Level 6
  • 178Posts
  • 0Oplossingen
  • 35Likes

Dit heeft waarschijnlijk met de ondersteuning van Safari te maken, Chrome en Firefox maken gebruik van de laatste technieken maar de versie van Safari die jij gebruikt nog niet dit kan de oorzaak zijn en helaas niets aan te doen.

 

Je zou eventueel ook Microsoft Edge kunnen proberen, deze is als basis Google Chrome maar door Microsoft aangepast met eigen diensten en opties.

tergiesen
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga ermee aan de slag.

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@pgovers 

Edge is niet gebaseerd op Chrome (google) maar op Chromium (open source). Dat blijkt in het gebruik wel degelijk verschil te maken. Chrome is een ramp op MacOS (geheugengebruik), Chromium niet.

tergiesen
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het werkt weer!

Met Firefox. Eerst Brave geprobeerd, maar die ondersteund Ziggo tv ook niet. 

Thanks all.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic