1
Vraag
2
Reacties
FrankVersluis

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ziggo Go op de camping in Frankrijk

Zoals het onderwerp al aangeeft, zit ik op een camping in Frankrijk.

Ik heb o.a. bij me:

  • Android tv, met Ziggo go tv app, en mogelijkheid gebruik van screen mirroring (speciaal aangeschaft voor deze vakantie ivm EK)
  • Losse Chromecast
  • Android tablet, met Ziggo Go app
  • Windows 10 laptop, met mogelijkheid tot casten en screen mirroring

De camping heeft (goede en stabiele) WiFi, maar wel met een constructie dat je na het maken van de verbinding moet inloggen op het netwerk.

 

Thuis diverse mogelijkheden geprobeerd: werkte allemaal. Maar ja: thuis, dus via eigen Ziggo aansluiting...

 

En ik krijg het niet voor elkaar om NL tv op de tv te kijken.

  1. De Ziggo go tv app werkt niet (want niet op Ziggo netwerk)
  2. Casten werkt niet, want Chromecast weigert dienst op een WiFi netwerk waarbij je moet inloggen
  3. Screen mirroring vanuit tablet naar televisie werkt niet, want Ziggo go app op tablet geeft melding "helaas is het afspelen van een video op een ander apparaat niet toegestaan"

Kortom: Ziggo heeft de mogelijkheid om tv te kijken op een tv in het buitenland dichtgetimmerd. Ik kan niet controleren of het alternatief (casten) werkt ivm beperking van Chromecast op beveiligd WiFi netwerk, maar ik vermoed dat dat dezelfde fout zou opleveren.

 

Reclame slogan van Ziggo: Kijk op elk scherm Ziggo tv, ook in het buitenland.

Niet dus!

 

Ik wil vanavond Nederlands elftal kijken, maar kennelijk kan dat alleen op tablet of laptop. 

Wat te doen?

 

Frank Versluis

 

32 Reacties 32
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

@RoWi. Ik had gelezen dat de app inmiddels ook Replay ondersteunt in de landen van de EU/EER + voorlopig nog het VK. Maar daar heb je niet zoveel aan als je niet kunt mirroren of casten en de app op de tv niet werkt wanneer je geen Ziggo-verbinding hebt.

Dan blijft er niet veel anders over dan het gebruik van een laptop en die bekabeld aansluiten op een tv.  

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@iMark  schreef:

@RoWi. Ik had gelezen dat de app inmiddels ook Replay ondersteunt in de landen van de EU/EER + voorlopig nog het VK. Maar daar heb je niet zoveel aan als je niet kunt mirroren of casten en de app op de tv niet werkt wanneer je geen Ziggo-verbinding hebt.

Dan blijft er niet veel anders over dan het gebruik van een laptop en die bekabeld aansluiten op een tv.  


Mee eens, ook dat moet worden toegestaan, de genoemde reden dat het niet zou mogen, blijft in mijn ogen vreemd. 

Wassol

Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Op Windows 10 laptop kan je je wifi "delen". Als je de chromecast dan met de hotspot van je laptop verbindt hoef je als het goed is niet in een browser in te loggen en werkt de chromecast wel. Kost je geen extra data en mensen die op de camping wifi zitten kunnen niet zomaar met je chromecast verbinden

FrankVersluis
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hallo @Paul 

Bedankt voor je reactie. De tekst over de content portabiliteit wetgeving heb ik al vaker gezien, al weet ik als leek niet wat daar precies onder valt.

Ik blijf het vreemd vinden dat ik op een camping in Frankrijk ziggo go op alle schermen kan gebruiken, maar niet op een tv scherm. Dat kan dan weer wel mbv hdmi als extra monitor aangesloten op pc, wat is het verschil dan uiteindelijk? In mijn ogen alleen de moeite die je ervoor moet doen (en beeldkwaliteit).

Idem voor het uitschakelen van de mogelijkheid van screen mirroring.

Wat is er qua uitzendrechten van content nou anders of je iets op tablet of tv-scherm afspeelt?

FrankVersluis
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hallo @Wassol 

Bedankt voor je suggestie,  dat ga ik later deze vakantie nog eens uitproberen. Als ik het goed begrijp doet de laptop dan dienst als soort tussenstation tussen tablet en tv. Dus een extra apparaat nodig.

Wel een gedoe...

FrankVersluis
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Iedereen bedankt voor de ideeën. Inmiddels een hdmi kabel gekocht, en ik kijk nu dus via ziggogo.tv in browser op laptop. Verre van ideaal maar ik kan iig kijken.

Neem me niet kwalijk als ik op volgende bijdragen niet (gelijk) reageer: het is vooral ook vakantie.

 

Frank 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Hier iets meer achtergrond over het stukje (grensoverscheidende) portabiliteit.

https://www.itenrecht.nl/artikelen/akkoord-in-de-raad-over-de-hoofdbeginselen-portabiliteit-van-onli...

 

Ziggo ziet de Ziggo Go TV  app hetzelfde als een CI module of Mediabox, dus geen open dienst zoals de app van Canal Digital.

 

Vanuit Ziggo Go vanaf een tablet casten  via een Chromecast op een TV kan en mag gewoon jouw probleem is die online portal. Waar de Chromecast blijkbaar niet mee kan verbinden.

Ik vraag me wel af of je dat niet kan omzeilen via de home app. Het andere probleem, is dat soms maar 1 apparaat tegelijk kan aanmelden via zo'n portalconstructie, dat hadden wij op een Landal park.

 

Een TV aangesloten via pc of laptop wordt als onderdeel van dat apparaat gezien. Het beeld weergeven via een USB/HDMI kabel vanaf een tablet of smartphone mag ook niet. 

De tip van @Wassol  is een optie hoe dat in de praktijk werkt weet ik niet de chromecast moet met exact hetzelfde wifi netwerk zijn verbonden.

 

De hdmi kabel vanaf de laptop is de meest zekere oplossing met de minste tussen liggende apparaten.

 

Geniet van je vakantie en laat de TV lekker uit 😉

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Fijn dat je het voor nu met een HDMI kabel- die tussen je laptop en je smart tv loopt- hebt opgelost. Fijne vakantie verder 🙂

enricovos

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedendag, ik lees dit onderwerp en ik heb ook (bijna) dezelfde ervaring.

De ZiggoGo app werkt wel op mijn mobiele telefoon of iPad in het buitenland maar niet op de Google Chromecast TV + afstandsbediening.

 

Onderstaand mijn ervaring.
Ik heb de Google Chromecast TV + afstandsbediening (officieel sinds deze maand ook in NL te koop en ondersteund door Ziggo). 
Op deze chromecast TV + afstandsbediening heb ik ook de Ziggo Go app geïnstalleerd en ik gebruik deze al zeker 1 jaar naar volle tevredenheid (destijds in het buitenland diverse apparaten aangeschaft).

Nu kreeg ik 3 dagen geleden een melding dat de app was vernieuwd. In NL kreeg ik op alle Chromecast TV + afstandsbediening (meerdere TV’s dus meerdere apparaten) de melding dat in de app nieuwe functies zijn toegevoeg (o.a. gebruik in heel Europa, waar je maar wilt, zie afbeelding). Je mag dus verwachten dat alles goed zou werken.

Ik ben gisteren aangekomen in Italië voor een vakantie van 2 weken.

Bij het opstarten van de vernieuwde app kreeg ik ook op deze Google Chromecast TV+afstandsbediening de melding te zien waarin dit werd gesteld. De app start goed op en ik zie alle zenders en opties.

Kies ik echter een zender dan krijg ik iedere keer dezelfde melding dat ik verbonden moet zijn met mijn ziggo thuisnetwerk (zie foto).

Wat is nu de reden waarom dit niet werkt ondanks dat Ziggo zelf meldt dat dit in heel Europa werkt.

Kijk ik, in Italië, op mijn Android telefoon of Ipad via dezelfde wifi-verbinding dan kan ik alles bekijken wat ik wil maar kijk ik via de app op de chromecast zelf (ook een android device) dan werkt het niet????

Blijft vreemd. Ik betaal 96 euro per maand aan internet een TV via Ziggo, ik kan op alle apparaten de ziggo go app gebruiken in heel Europa…..maar niet op 1 device De Google Chromecast TV met afstandsbediening. Echt niet meer van deze tijd.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

De reden dat de Ziggo GO TV-app buitenhuis niet werkt, is omdat Ziggo deze versie van Ziggo GO helaas alleen heeft bedoeld als tweede of derde tv in je eigen woning. De 'gewone' Ziggo GO-app op smartphone, tablet, laptop (www.ziggogo.tv) zal daar wel werken, maar in een andere hoedanigheid qua casten etc. Lees ook deze pagina onder 'Veelgestelde vragen'.

enricovos

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Alex,

Zoals gezegd, niet meer van deze tijd.

Daarnaast is het raar dat ik in de app, op mijn telefoon en op de tablet, geen melding krijg over nieuwe toegevoegde functie. Deze melding krijg ik alleen op de Chromecast TV+afstandsbediening.

In mijn ogen erg misleidend in een tijd dat mensen juist op vakantie gaan naar het buitenland.

 

Louigi58

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Inderdaad niet meer van deze tijd. Op mij 24" monitor met Android Tv kan ik alles afspelen van Netflix, Amazon Prime, Disney Plus, Viaplay behalve Ziggo Go. Dit is het enige programma dat zeurt om de thuisverbinding van Ziggo. Om nu Ziggo Go te kijken moet ik een extra laptop via HDMI aansluiten om het nieuws te kijken op de camping.

We slepen al veel te veel mee en waren al blij met een simpele monitor met Android TV.

Daarbij gebruik ik thuis in de tuin een Nvidia Shield met Google TV, ook dit is een drama met de nieuwe Ziggo Go app. Elke dag weer opnieuw inloggen sinds de nieuwe versie, alle updates hebben het probleem nog steeds niet kunnen oplossen. Als dit nog lang zo door gaat wordt het tijd voor een nieuwe provider.

We hebben al genoeg geduld moeten hebben bij Ziggo. De electronische programmagids is ook nog steeds een ramp na de wissel naar een nieuwe provider.

Nog steeds gemiste programma's bij de opnamen en bij replay niet meer beschikbaar. Ik ben er langzaam klaar mee.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Louigi58 ik snap dat het zuur is hoor. Maar als ik de situatie zoals jij stelt helder voor ogen heb, dan vallen de Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV app van Ziggo onder een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Het is een vervanger van een extra tv-ontvanger en we bieden, zoals afgesproken met contentpartijen, alleen aan via ons eigen netwerk. 

Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic