1
Vraag
2
Reacties
FrankVersluis

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ziggo Go op de camping in Frankrijk

Zoals het onderwerp al aangeeft, zit ik op een camping in Frankrijk.

Ik heb o.a. bij me:

  • Android tv, met Ziggo go tv app, en mogelijkheid gebruik van screen mirroring (speciaal aangeschaft voor deze vakantie ivm EK)
  • Losse Chromecast
  • Android tablet, met Ziggo Go app
  • Windows 10 laptop, met mogelijkheid tot casten en screen mirroring

De camping heeft (goede en stabiele) WiFi, maar wel met een constructie dat je na het maken van de verbinding moet inloggen op het netwerk.

 

Thuis diverse mogelijkheden geprobeerd: werkte allemaal. Maar ja: thuis, dus via eigen Ziggo aansluiting...

 

En ik krijg het niet voor elkaar om NL tv op de tv te kijken.

  1. De Ziggo go tv app werkt niet (want niet op Ziggo netwerk)
  2. Casten werkt niet, want Chromecast weigert dienst op een WiFi netwerk waarbij je moet inloggen
  3. Screen mirroring vanuit tablet naar televisie werkt niet, want Ziggo go app op tablet geeft melding "helaas is het afspelen van een video op een ander apparaat niet toegestaan"

Kortom: Ziggo heeft de mogelijkheid om tv te kijken op een tv in het buitenland dichtgetimmerd. Ik kan niet controleren of het alternatief (casten) werkt ivm beperking van Chromecast op beveiligd WiFi netwerk, maar ik vermoed dat dat dezelfde fout zou opleveren.

 

Reclame slogan van Ziggo: Kijk op elk scherm Ziggo tv, ook in het buitenland.

Niet dus!

 

Ik wil vanavond Nederlands elftal kijken, maar kennelijk kan dat alleen op tablet of laptop. 

Wat te doen?

 

Frank Versluis

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
FrankVersluis
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Iedereen bedankt voor de ideeën. Inmiddels een hdmi kabel gekocht, en ik kijk nu dus via ziggogo.tv in browser op laptop. Verre van ideaal maar ik kan iig kijken.

Neem me niet kwalijk als ik op volgende bijdragen niet (gelijk) reageer: het is vooral ook vakantie.

 

Frank 

Bekijk in context

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

De reden dat de Ziggo GO TV-app buitenhuis niet werkt, is omdat Ziggo deze versie van Ziggo GO helaas alleen heeft bedoeld als tweede of derde tv in je eigen woning. De 'gewone' Ziggo GO-app op smartphone, tablet, laptop (www.ziggogo.tv) zal daar wel werken, maar in een andere hoedanigheid qua casten etc. Lees ook deze pagina onder 'Veelgestelde vragen'.

Bekijk in context

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Louigi58 ik snap dat het zuur is hoor. Maar als ik de situatie zoals jij stelt helder voor ogen heb, dan vallen de Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV app van Ziggo onder een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Het is een vervanger van een extra tv-ontvanger en we bieden, zoals afgesproken met contentpartijen, alleen aan via ons eigen netwerk. 

Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.

Bekijk in context

32 Reacties 32
T_i_T

Level 3
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Kun je de Chomecast met een kabeltje op de TV aansluiten ?

FrankVersluis
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Chromecast is via usb ingang aangesloten op tv, maar om te kunnen benaderen moet WiFi worden gebruikt. Mijn tablet ziet de Chromecast wel, maar die geeft de melding dat verbinding over WiFi met wachtwoordbeveiliging niet wordt ondersteund.

 

Maar hoe dan ook: Ziggo Go staat kennelijk het delen van video niet toe. Ik weet dus niet of het op een of andere manier werkend krijgen van de Chromecast dat probleem zal oplossen.

Dat is toch ook een manier van delen van video naar een televisie die niet via de eigen Ziggo aansluiting (thuis) is verbonden.

Als ik zeker wist dat het met een hdmi kabel zou lukken, zou ik er een gaan kopen (er liggen er genoeg thuis, maar die heb jammer genoeg niet meegenomen), maar ook dat zou op dezelfde blokkade van Ziggo kunnen stuiten.

FrankVersluis
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Zie bijlage voor schermafdruk van een pagina op ziggo.nl

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Kun je ook niet casten via de NPO app?

FrankVersluis
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

In de NOS app zijn alleen video's van Nederlandse onderwerpen te casten. Al het andere (zoals live streams): niet toegestaan vanwege rechtenbeperking

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@FrankVersluis 

Heb je een toegangscode tot het wifi netwerk van het park?

Heb je dat niet dan de mobiele telefoon instellen als hotspot  de chromecast via de home app koppelen aan die hotspot de tablet aan die hotspot koppelen en presto, kant tekening dit werkt enkel met gewoon Ziggo Go, als je de nieuwste Chromecast met Android TV hebt zal het niet lukken.

 

Andere optie is mobiele telefoon als hotspot laptop daaraan koppelen en kijken via www.ziggogo.tv

Heb je wel de code voor de wifi van het park dan de laptop daarmee verbinden HDMI van Laptop naar TV en kijken maar.

Screenmirroring is een andere techniek dan via een Chromecast een stream starten.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

De optie met de minste beperkingen is om de laptop op de tv aan te sluiten. Dat werkt bij ons feilloos in alle landen waar we Ziggo zonder VPN kunnen kijken. Bij apparaten als smartphones en tablets zit je vaak met onhandige beperkingen van apps. Tv kijken via een browser moet het gewoon doen.

FrankVersluis
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt voor je suggesties, maar ik snap niet zo goed hoe ik e.e.a. moet toepassen.

 

1. Ja ik heb de toegangscode, dus ik heb WiFi, dus niet nodig om telefoon als hotspot te gebruiken, toch?

2. Ik snap dat screen mirrorring een andere techniek is dan Chromecast, met het voordeel dat je geen wifi nodig hebt. Maar Ziggo go blokkeert het afspelen van video op ander apparaat. Dat is kennelijk beleid van Ziggo.

3. Ziggo go tv op laptop kan, maar dan nog steeds niet naar tv: kan niet casten.

 

Of snap ik iets niet?

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@iMark  schreef:

De optie met de minste beperkingen is om de laptop op de tv aan te sluiten. Dat werkt bij ons feilloos in alle landen waar we Ziggo zonder VPN kunnen kijken. Bij apparaten als smartphones en tablets zit je vaak met onhandige beperkingen van apps. Tv kijken via een browser moet het gewoon doen.


Mee eens dan moet er wel verbinding gemaakt worden via de toegangsportaal site. Of met een als hotspot ingestelde telefoon, gelukkig mogen we replay nu ook casten die beperking is weg, enkel de Android TV en de screen mirroring zullen niet werken.

FrankVersluis
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@iMark laptop op tv aansluiten? Bedoel je draadloos of juist bedraad?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

1 klopt je kan de laptop dus via wifi verbinden via de portaal site. 

2 klopt dat is een optie die Ziggo bewust blokkeerd, omdat ze dit of van de content leveranciers moeten of een eigen bedrijfs filosofie.

3 niet casten, of op het scherm van de laptop kijken of de laptop met HDMI aan de TV koppelen.

Vreemd genoeg werkt het casten vanaf een laptop via de cromebrowser soms wel.

 

FrankVersluis
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@RoWi. en @iMark 

Bedankt voor jullie reacties. Het is mr duidelijk. 

Het enige wat redelijk eenvoudig werkt is ziggo go tv in browser op laptop gebruiken en mbv hdmi de tv als extra monitor gebruiken.

Beetje jammer dat ik speciaal voor de camping een Android tv gekocht heb ("door Ziggo goedgekeurd") zodat ik de "simpele" opties dacht te hebben:

  • ziggo go app op tv
  • Of casten vanaf tablet 
  • Of screen mirroring vanaf tablet 

Lukt dus allemaal niet, voor wat ik nu moet doen had ik alleen tv met hdmi slot nodig. Die had ik al.

Bovendien moet ik de bediening nu via de browser regelen ipv in de app.

 

Vraag aan Ziggo: waarom is Ziggo go app op tv in het buitenland niet gewoon zonder beperking te gebruiken zoals de ziggo go app op smartphone of tablet?

MartijnNuijs!

Level 7
  • 185Posts
  • 0Oplossingen
  • 65Likes

Geldt denk ik niet alleen voor Ziggo... Ik ben jarenlang een bepaalde periode bij familie geweest in Frankrijk en toen kon ik bijvoorbeeld ook niet eens NOS sportjournaal of welke andere NOS sportuitzendingen kijken. Iets met de locatie waar je je dan bevind of zo...

 

Maar gezien alles wat u meegenomen heeft zal het vast mogelijk zijn de wedstrijd te kijken. Overigens ben ik van vroeger het kramperen niet anders gewend dan dat er op de meeste campings wel ergens een zaal is met een scherm, zeker tijdens zulke toernooien. Bon match et bon vacance!

FrankVersluis
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@MartijnNuijs! 

Bedankt Martijn. Ik heb inmiddels hdmi kabel geleend (die had ik stom genoeg niet meegenomen, want ja: ik heb een Android tv..) en ik kan idd via laptop kijken.

De camping heeft wel grote tv maar geen abo voor commerciële zender die in frankrijk duels uitzendt van andere landen. Publieke omroep zendt alleen duels van Frankrijk uit. Niet ongebruikelijk. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@FrankVersluis om de simpele reden dat die app bedoelt is voor een extra TV thuis.

 

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Ziggo-GO-TV-voor-Apple-TV-Android-TV-en-Amazon-Fire-TV/...

 

Waarom werkt de app alleen met een Ziggo internetverbinding?
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op Smart TV’s vallen niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van  online diensten en is daarom geen open internetdienst. Wij houden ons hiermee aan de gemaakte afspraken met de content partijen. De app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Dit kan dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding.

 

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Wij waren tot de coronacrisis regelmatig bij familie in Engeland. Live streamen van de iPhone naar een Chromecast werkte daar wel. Maar Ziggo Go Replay werkte alleen via de MacBook Air aangesloten op een HDMI poort.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Tot april 2018 was de geoblocking inderdaad een probleem voor de EU zone is dit nu geregeld.

Daarom kunnen we nu sinds in het buitenland het eigen Nederlandse Netflix content zien.

En gedurende maximaal 3 of 4 aan eengesloten maanden Ziggo Go buiten Nederland gebruiken.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @FrankVersluis en een warm welkom op de Community,

Het klopt dat je alleen online tv kunt kijken met de Ziggo Go TV app voor Android, Apple TV en Amazon firestick op het moment dat je verbinding hebt met het Ziggo netwerk.  Het gebruik van boxejs aan je tv toestel en apps op Smart TV's vallen niet onder de Content Portabilieit wetgeving van online diensten en daarom geen open internetdienst, zoals @Rowi in eerder bericht ook al aangeeft. De Ziggo GO TV App is ook puur gemaakt voor het i.c.m. extra TV's in huis. Voor de Ziggo Go TV app  zijn andere afspraken gemaakt dan voor de Ziggo Go app en het online tv kijken via www.ziggogo.tv . Met de Ziggo Go app is het namelijk wel mogelijk op andere verbindingen online tv te kijken,mits het een land is wat in dit online overzicht vermeld staat.

Daarnaast is het zo dat het gebruik van Screen Mirroring van de Ziggo Go app al lange tijd niet meer mogelijk is vanwege de bescherming v.d. uitgezonden content. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic