Soenda
Stamgast
  • 125Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ziggo Go - ondertiteling films en series on demand

Waarom is de ondertiteling van films en series on demand van ziggo zo ouderwets? Groot, dikke tekst en wazig. Lijkt heel ouderwets. 

zou iemand van Ziggo dit door kunnen geven? 

18 Reacties 18
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47613Posts
  • 2879Oplossingen
  • 10488Likes

Op welk apparaat?

In je profiel staat Mediabox XL en hier als Label Mediabox Next.

Of is het met een ander apparaat?

RoWi.
Expert
Expert
  • 8089Posts
  • 340Oplossingen
  • 1999Likes

De problemen met de grote ondertiteling is bekend als het om on demand via Ziggo Go gaat.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5255Posts
  • 1206Oplossingen
  • 1593Likes

Hi @Soenda

Een grote en wazige ondertiteling in Ziggo GO kijkt allesbehalve fijn! De problemen met een té grote ondertiteling bij Ziggo GO zijn bekend zoals @RoWi. aangeeft. Er is op de achtergrond hard gewerkt en inmiddels wordt er een change voorbereid om het probleem op te lossen. 

Bert6
Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb niet de indruk gekregen dat ondertiteling Ziggo ook maar iets interesseert. Te duur, te lastig. Gaat het alleen maar om geld binnen te harken bij Ziggo en een hele doelgroep buitenspel te zetten?
Een volkomen legitieme vraag van Ricky02 wordt zogenaamd als opgelost gearchiveerd. (binnen twee weken) Met als algemeen antwoord: 

de mogelijkheid tot ondertitelen in het verleden is onderzocht en dat hierbij destijds meerdere belangen zijn afgewogen. Op basis hiervan is toen besloten om dit niet door te zetten. Kortom we vinden het te duur.

Is er angst dat meer mensen hierom gaan vragen?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5255Posts
  • 1206Oplossingen
  • 1593Likes

Hi @Bert6

Begrijpelijk punt, maar dit staat volledig los van de vraag van Soenda in dit topic. Hier gaat het over Ziggo GO waarbij een incident bekend is dat de ondertiteling te groot wordt getoond. Het topic wat jij bedoeld staat hier en betreft de app van Ziggo Sport Totaal. Bij Ziggo Sport is dit nagevraagd en het betreffende statement van hen is geplaatst. 

Het statement is natuurlijk geen oplossing dus we willen ze niet als zodanig markeren. We werken nog aan een manier om dit op een andere wijze te benoemen dan opgelost, maar vooralsnog is er geen ander middel om deze statements uit te lichten, die functionaliteit wordt nog aan gewerkt. Het topic is wegens inactiviteit gearchiveerd maar in het archief nog voor iedereen zichtbaar 😉 

Bert6
Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Cecilia,

Het ging niet om de app Ziggo Sport totaal maar kanaal 14 van Ziggo Sport. Een zender die iedereen in zijn Ziggo pakket heeft. Ik had graag in dat topic willen reageren maar kenneljk moest deze snel op slot, dus dat kon niet. Realiseer je dat dit een probleem is van anderhalf miljoen mensen in Nederland.

RTL en NPO doen dat veel beter, dus vraag ik me af waarom Ziggo me zoveel afnemers dit niet kan. Het antwoord in dat topic was echt een nietszeggend zwaktebod. Erg jammer.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47613Posts
  • 2879Oplossingen
  • 10488Likes

@Bert6 Welk topic bedoel je?

Een topic gaat op dit forum niet dicht omdat het te lastig zou zijn, hooguit als er een tijd niet gereageerd wordt of er is een oplossing geaccepteerd door de topic starter of iemand van Ziggo.

je kunt altijd een nieuw topic openen als je een vraag hebt.

Edit: bedoel je dit topic? https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Waarom-heeft-Ziggo-Sport-14-geen-ondertiteling/m-p/838046/high... 

met als reactie van Ziggo:

"Dag allen! Ziggo Sport geeft aan dat de mogelijkheid tot ondertitelen in het verleden is onderzocht en dat hierbij destijds meerdere belangen zijn afgewogen. Op basis hiervan is toen besloten om dit niet door te zetten. Wellicht dat het in de toekomst nogmaals onderzocht zal worden maar voorlopig zal het er niet komen, helaas."

Soenda
topicstarter
Stamgast
  • 125Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Voor mij ging het vooral om de on demand ondertiteling. Ik vind dat echt niet kunnen in 2021 bij een bedrijf als Ziggo! Ik kan later als ik iets aan het kijken ben een foto maken. 

Bert6
Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klopt dat was hem. Ik kan me de reacte van Ricky02 goed voorstellen

RoWi.
Expert
Expert
  • 8089Posts
  • 340Oplossingen
  • 1999Likes

@Soenda  schreef:

Voor mij ging het vooral om de on demand ondertiteling. Ik vind dat echt niet kunnen in 2021 bij een bedrijf als Ziggo! Ik kan later als ik iets aan het kijken ben een foto maken. 

Bedoel je On Demand via een specifieke mediabox? En kan je specifieke titels aangeven. Het jaar heeft daar weinig mee te maken dat zit eerder in de methode van ondertitelen.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47613Posts
  • 2879Oplossingen
  • 10488Likes

@Bert6  schreef:

Klopt dat was hem. Ik kan me de reacte van Ricky02 goed voorstellen

Ik ook.

Ondertiteling een kostbare zaak, de mensen in dienst of ingehuurd om te ondertitelen en je moet een systeem hebben wat live TV een paar minuten vertraagd, om de ondertiteling erin te kunnen voegen en dat 24/7, in ieder geval bij de live uitzendingen.

Ik ben bang dat Ziggo Sport dan niet meer gratis blijft of de abonnementskosten zullen stijgen.

Bert6
Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Die kosten stijgen evengoed jaarlijks, inmiddels al € 80 per maand. Zonder dat er ook maar iets is verbeterd. Als F1 weg is van Ziggo gaat Ziggo Sport ook van mijn TV af. Staat inmiddels al ergens op plaats 30.
Het wordt overigens al een tijdje niet meer live ingeklopt, maar gebeurt softwarematig. Een programma als Rondo is ook echt geen spannend live gebeuren. 

Kortom alleen geld telt vor Ziggo.

RoWi.
Expert
Expert
  • 8089Posts
  • 340Oplossingen
  • 1999Likes

Ziggo Sport zal genoeg reclame inkomsten genereren, anders maar minder verkwisten aan sponsoring. 

Dit onderwerp is hier verder off topic.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47613Posts
  • 2879Oplossingen
  • 10488Likes

"Het wordt overigens al een tijdje niet meer live ingeklopt, maar gebeurt softwarematig."

Als het al softwarematig gebeurd, dan zit er nog iemand om te corrigeren en aan te vullen van woorden die de software niet begrijpt en vreemd uitgesproken gedraaide zinnen om te bouwen.

Bert6
Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Echt joh, wat erg. Ziggo maakt slecht 1.7 miljard winst per jaar. Ik snap dat het er niet af kan.

Template
Expert
Expert
  • 1262Posts
  • 30Oplossingen
  • 248Likes

@Bert Hoe kom je er bij dat Ziggo Sport €80.- per maand kost?

Het kost €14,95 per maand

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47613Posts
  • 2879Oplossingen
  • 10488Likes

@Template  schreef:

@Bert Hoe kom je er bij dat Ziggo Sport €80.- per maand kost?

Het kost €14,95 per maand

Je bedoelde iemand anders te noemen, neem ik aan.🙂

Template
Expert
Expert
  • 1262Posts
  • 30Oplossingen
  • 248Likes

@Bert ja, sorry