Weijenbarg

Level 2
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Ziggo GO & Chromecast & Xiaomi

Vorige week hadden wij het geluk om de nieuwe Next te ontvangen. Aangezien wij nog een oude modem en router hadden, was er ook een nieuwe router binnen gekomen, dus hadden wij ervoor gekozen om dit te laten installeren door een monteur.

Dat is vanochtend gebeurt, en alles is geïnstalleerd, alleen loop ik wel tegen een paar probleempjes aan.

1 probleem is Ziggo Go. Met de nieuwe Next zou het mogelijk zijn om het te laten samenwerken met Ziggo Go op je smartphone, om onder andere op afstand op te nemen. Ik heb dit geprobeert, alleen lijkt dit niet te werken op mijn mobiel.

Als ik Ziggo Go open, en op het startscherm op "Verbind met" klik, verschijnt er wel een naam (STB - ARRIS - UHD) alleen is deze grijs, en dus niet aan te klikken.


Als ik vervolgens bij Instellingen > Mediaboxen kijk, zie ik deze naam weer verschijnen (STB - ARRIS - UHD) met daaronder een meldingen dat de Mediabox XL niet gevonden kan worden in het netwerk.


Ik neem dus aan dat de Ziggo Go app nog de oude mediabox heeft opgeslagen, en de nieuwe Next nog niet kan vinden. Ik heb al geprobeerd de app te sluiten, en de telefoon opnieuw op te starten, maar dat het allemaal niet geholpen.

De Next is via een datakabel op de router aangesloten, en de telefoon (Xiaomi Mi A1) is aangesloten op hetzelfde Wi-Fi netwerk.

Is er nog iets wat ik moet doen om dit samen te laten werken, of is er meer tijd nodig voordat de Next pas geregistreerd wordt in de app?

Mijn andere vraag betreft de Chromecast functie van de Next. Het is mij gelukt om een Youtube video te casten naar de Next, en dat werkte perfect.

Maar als ik bijvoorbeeld een zelfgemaakte video of foto probeer te casten naar de Next, dan kan ik daarvoor geen cast-symbool vinden op mijn telefoon. Ik heb het geprobeerd om het via Google Photos te doen, maar dat lukte dus niet.
Als ik een video via VLC probeer te casten, dan lukt mij dat ook niet. Het lukt mij dus ook niet in de Ziggo Go app om het te casten naar de Next.

Is hier ook nog iets wat ik moet doen om dit te laten werken, of doe ik soms iets verkeerd?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rene F

Level 10
  • 491Posts
  • 34Oplossingen
  • 131Likes
Ja, 2.3.42 is ook wat ik hier heb. Dan zal het waarschijnlijk met de Xiaomi hebben te maken.
Ik snap nu wat je bedoelt met je "Chromecasten" . Je hebt het over speciale youtube functionaliteit, en niet over het 'casten' van willekeurige content die je op je telefoon afspeelt. Dit werkt omdat zowel je telefoon als de Next de youtube app hebben.
Voor het 'casten' van willekeurige content op je mobiele apparaat zul je aan je scherm een Chromecast, AppleTV of ander casting device moeten koppelen.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Rene F

Level 10
  • 491Posts
  • 34Oplossingen
  • 131Likes
Hallo Weijenbarg,

Met betrekking tot de ZiggoGo App, heb je laatste versie van de App ?
In de ZiggoGo App, via Instellingen, Diagnostiek, kun je versie informatie vinden.

Om de mediabox informatie in de app te verversen, helpt het misschien om eens uit te loggen, via Instellingen, Account en profielen. Als je dan opnieuw inlogt, krijgt de app dan wel contact met je Next ? De telefoon hoeft alleen internet verbinding te hebben, het maakt niet uit in welk netwerk je zit.

Met betrekking tot het Chromecasten naar de Next, mijns inziens bestaat dat niet, of ik heb er niks van begrepen. Met de ZiggoGo app heb je toegang tot dezelfde programma's en opnamens als met de Next, en via de ZiggoGo app kun je dan het programma of opname van je keuze 'casten' naar een scherm waar een Chromecast, AppleTV of ander casting device aan hangt.
Weijenbarg
Topicstarter
Level 2
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
Ik had voor de zekerheid de Ziggo Go app maar verwijderd, en opnieuw geinstalleerd, maar dat heeft niet geholpen. De versie die nu is geinstalleerd is 2.3.42

Ik heb het op een andere telefoon ook geprobeerd, een Samsung Galaxy Edge S7 Edge, maar daar lijkt de Ziggo Go app en de Next wel samen te werken, dus het probleem lijkt dus bij mijn telefoon te liggen, alleen heb ik geen idee wat het probleem zou kunnen zien.

Voor het Chromecasten, youtube lijkt dus wel te werken, maar dan ook alleen maar youtube. Ik dacht dat de Next volledige Chromecast functionaliteit had, waarbij je dus ook foto's en video's zou kunnen casten.
Rene F

Level 10
  • 491Posts
  • 34Oplossingen
  • 131Likes
Ja, 2.3.42 is ook wat ik hier heb. Dan zal het waarschijnlijk met de Xiaomi hebben te maken.
Ik snap nu wat je bedoelt met je "Chromecasten" . Je hebt het over speciale youtube functionaliteit, en niet over het 'casten' van willekeurige content die je op je telefoon afspeelt. Dit werkt omdat zowel je telefoon als de Next de youtube app hebben.
Voor het 'casten' van willekeurige content op je mobiele apparaat zul je aan je scherm een Chromecast, AppleTV of ander casting device moeten koppelen.
Weijenbarg
Topicstarter
Level 2
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
jaapRFaap wrote:
Ja, 2.3.42 is ook wat ik hier heb. Dan zal het waarschijnlijk met de Xiaomi hebben te maken.
Ik snap nu wat je bedoelt met je "Chromecasten" . Je hebt het over speciale youtube functionaliteit, en niet over het 'casten' van willekeurige content die je op je telefoon afspeelt. Dit werkt omdat zowel je telefoon als de Next de youtube app hebben.
Voor het 'casten' van willekeurige content op je mobiele apparaat zul je aan je scherm een Chromecast, AppleTV of ander casting device moeten koppelen.


Hmm, ik denk dat ik daar waarschijnlijk contact voor zal moeten opnemen met de klantenservice, want als het aan het merk Xiaomi ligt, dan kan ik er zelf niet veel aan veranderen om het te laten werken :confused: Ik heb het ook op een Motorola G5 geprobeert, en daar lijkt het ook op te werken, dus het is alleen de Xiaomi van mij waar het niet bij werkt.

Ja, ik merkte al dat de Next elke keer de Youtube app opende toen ik deed casten van mijn telefoon met youtube. Wel balen... ik dacht dat je alles kon casten naar de Next... dus dat wordt nog gewoon de Chromecast bij de hand houden. :sweat_smile:

Uitgelicht topic