1
Vraag
2
Reacties
jobs

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo CI+ Module Foutief Netwerk-id

Beste,

Ik heb een CI+ kaart ontvangen van Ziggo (fotos bijgevoegd).
Deze heb ik geinstalleerd in een Samsung smart tv met type nummer: UE32H5303.

Ik krijg vervolgens de pop-up over het autoriseren.
Hierna vul ik het netwerk-id in (05555) volgens de installatie handleiding.
Er word gevraagd om "5-digits". Deze is volgens de tv incorrect.
Ik heb de kaart in een andere tv geprobeerd met het zelfde probleem.

Op fora gezocht naar antwoorden, met weinig success.

Volgens deze pagina https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/smardtv-ci-module/
Moet ik voor mijn regio (ik heb mijn gegevens ingevult) een UPC kaart hebben. En dat ik deze alleen kan huren.

Klopt het dat ik dan een verkeerde kaart heb ontvangen? En klopt het dat ik deze moet huren omdat ik in deze regio woon?
Of doe ik gewoonweg iets fout?

Alvorens bedankt voor de hulp en informatie.
Josh

Ps. ik ben erg technisch, kom maar met het vak-jargon.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Ja, dat is wel de goede smartcard. Je kunt de chip nog een keertje schoonmaken. Als het probleem blijft zul je toch contact met de ziggo klantenservice op moeten nemen.
De boodschap lijkt erop dat de smartcard toch wel gelezen wordt maar niet geactiveerd is. Zoals al gemeld, als de smartcard in "mijn ziggo" zichtbaar is kun je proberen om 'm zelf te (re)activeren.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
De installatie moet zonder kaart gedaan worden.

Weet je zeker dat de kaart er goed inzit?
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
De module is de goede, en idd eerst zenders zoeken dan module plaatsen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
jobs

wellicht ten overvloede, maar de Tv slaat de zenders op, en de module met smartcard decodeert alleen die kanalen die niet als vrije zenders worden weergegeven. Dus ook zonder module kun je altijd de vrije zenders ontvangen.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Als ik het zo lees van Ts dan heeft hij eerst de module geplaatst, omdat de tv ging autoriseren, en toen de zenders gezocht met de module erin. Dus hier gaat het fout. Opnieuw beginnen en laten zoeken ZONDER module.

Teun
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Welkom op de Community, jobs. Er zijn hier heel wat tips gegeven, is het nog gelukt?
jobs
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Michael Ziggo wrote:
Welkom op de Community, jobs. Er zijn hier heel wat tips gegeven, is het nog gelukt?

Pardon, ik heb het momenteel erg druk en ben hier nog niet aan toe gekomen.
Heel erg bedankt voor het advies iedereen! Ik zal hierop reageren met de uitkomst na het geprobeerd te hebben.

Iedereen fijne feestdagen toegewenst!
Jobs
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
we horen graag de afloop. Teun
jobs
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Teun wrote:
Als ik het zo lees van Ts dan heeft hij eerst de module geplaatst, omdat de tv ging autoriseren, en toen de zenders gezocht met de module erin. Dus hier gaat het fout. Opnieuw beginnen en laten zoeken ZONDER module.-- hieronder heb ik dit gedaan.
Teun: De module is de goede, en idd eerst zenders zoeken dan module plaatsen.De installatie moet zonder kaart gedaan worden.-- zonder kaart, met module?
Weet je zeker dat de kaart er goed inzit?-- Yes, kaart was alvorens geplaatst, gecheckt en zit goed.


Beste Community,

ik heb dus de tv zenders laten zoeken automatisch.
digitaal & Analoge
300+ zenders gevonden, meeste hiervan met het bericht "Scrambled signal, please install CI+ Card".

Dus na de zenders te hebben gezocht de CI+ kaart in de tv geplaatst.
nu weer het bericht authenticatie..
hierna het bericht dat dat sucessvol was.
en als laatste een bericht: "Smartcard not assigned to this module."
en nog steeds "scrambled" kanalen.

wat nu?

Thx voor alle hulp tot nu en verder.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Dit heb je geprobeerd ?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/smartcard-problemen-oplossen/#met-een-CI-module/Nee/Nee/Nee/Nee

Staat je smartkaart geregisteerd in "mijn Ziggo" ?

Hier al even gekeken ?
https://philips-tvconsumercare.kxondemand.com/Portal/en/Faq/All/5597
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Scambled = Gecodeerd = tv kan CI+ (en bijbehorende smartcard) niet lezen.

Wat ik zou proberen:
CI+ uit TV, TV uit de stroom, TV weer in de stroom, op RTL4 zetten en CI+ (met de gekleurde sticker naar de muur?) weer in de TV.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
jobs ,

Voer het netwerk-id eens in met de cijfertoetsen en niet met de cursorpijltjes. Dus daadwerkelijk 05555 intoetsen. 2 dagen lopen stoeien met een Salora TV en dit was de oplossing.

Succes.
jobs
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Steefb wrote:
Dit heb je geprobeerd ?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/smartcard-problemen-oplossen/#met-een-CI-module/Nee/Nee/Nee/NeeHeb ik geprobeert.Staat je smartkaart geregisteerd in "mijn Ziggo" ?Ja, deze staat geregistreerd in mijn ziggo.Hier al even gekeken ?
https://philips-tvconsumercare.kxondemand.com/Portal/en/Faq/All/5597yes, helaas heeft het niet geholpen.
Sparco©1963 wrote:
jobs ,
Voer het netwerk-id eens in met de cijfertoetsen en niet met de cursorpijltjes. Dus daadwerkelijk 05555 intoetsen. 2 dagen lopen stoeien met een Salora TV en dit was de oplossing.Succes.ik kan alleen de cijfer toetsen gebruiken, pijltjes werken niet.


AlexHelpt wrote:
Scambled = Gecodeerd = tv kan CI+ (en bijbehorende smartcard) niet lezen.Wel raar dat ik een pop-up krijg dat het sucessvol geinstalleerd is dan..
Wat ik zou proberen:
CI+ uit TV, TV uit de stroom, TV weer in de stroom, op RTL4 zetten en CI+ (met de gekleurde sticker naar de muur?) weer in de TV.Ik zal dit even proberen.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Blijkbaar wordt de smartcard niet gelezen door de module. Plaats 'ns een foto van voor en achterzijde van de smartcard. Kunnen we zien of dat wel de juiste is.
jobs
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
youriy wrote:
Blijkbaar wordt de smartcard niet gelezen door de module. Plaats 'ns een foto van voor en achterzijde van de smartcard. Kunnen we zien of dat wel de juiste is.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Ja, dat is wel de goede smartcard. Je kunt de chip nog een keertje schoonmaken. Als het probleem blijft zul je toch contact met de ziggo klantenservice op moeten nemen.
De boodschap lijkt erop dat de smartcard toch wel gelezen wordt maar niet geactiveerd is. Zoals al gemeld, als de smartcard in "mijn ziggo" zichtbaar is kun je proberen om 'm zelf te (re)activeren.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic