1
Vraag
2
Reacties
Casagris17

Level 4
  • 56Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Zenders zoeken.

Goedemiddag, ik heb misschien een hele rare vraag maar ik wil toch even weten hoe dit nu zit.

Wij hebben recent een nieuwe Smart tv gekocht en deze gekoppeld aan de mediabox van Ziggo.

Nu heeft de tv uiteraard een afstandsbediening en de mediabox ook.

Nu ben ik bezig met de handleiding van de tv en die geeft aan dat de zenders op de tv geïnstalleerd moeten worden.

Maar is dat nu wel noodzakelijk, want via de HDMI is de mediabox verbonden ? En heb ik altijd twee afstandbedieningen nodig, dus 1 voor de tv en 1 voor de mediabox ?

Want de tv vind namelijk geen zenders, zie bijlages. Of gebruik ik bijvoorbeeld de verkeerde frequentie ?

Ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven wat ik hiermee moet doen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Als je alleen via de mediabox wil kijken is zenderzoeken op de tv niet nodig.

 

Voor ontvangst op de tv is natuurlijk wel een werkende coax verbinding op deze tv nodig.

Voor het overige zijn je instellingen zeer waarschijnlijk juist alleen voor id 4444 kiezen ipv. 5555.

 

Gebruik anders dit stappen plan .

TV installeren | Klantenservice | Ziggo

 

 

Instelgegevens DVB-c oud ziggo

 

Frequentie 47400
Netwerk-ID 4444
Symbol rate 6875
Modulatie 64 QAM

 

Instelgegevens DVB-c oud UPC
Frequentie 16400
Netwerk-ID (0)4444*
Symbol rate 6900
Modulatie 64 QAM

Bekijk in context

5 Reacties 5
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Als je alleen via de mediabox wil kijken is zenderzoeken op de tv niet nodig.

 

Voor ontvangst op de tv is natuurlijk wel een werkende coax verbinding op deze tv nodig.

Voor het overige zijn je instellingen zeer waarschijnlijk juist alleen voor id 4444 kiezen ipv. 5555.

 

Gebruik anders dit stappen plan .

TV installeren | Klantenservice | Ziggo

 

 

Instelgegevens DVB-c oud ziggo

 

Frequentie 47400
Netwerk-ID 4444
Symbol rate 6875
Modulatie 64 QAM

 

Instelgegevens DVB-c oud UPC
Frequentie 16400
Netwerk-ID (0)4444*
Symbol rate 6900
Modulatie 64 QAM

Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes

@Casagris17 

 

Hier kan je vinden hoe je je Mediabox afstandsbediening kan koppelen aan je TV:

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/De-Ziggo-afstandsbediening-koppelen-met-je-eigen-appara...

 

 

 

rvk1

Level 6
  • 93Posts
  • 5Oplossingen
  • 42Likes

@Casagris17  schreef:

Nu ben ik bezig met de handleiding van de tv en die geeft aan dat de zenders op de tv geïnstalleerd moeten worden.

Je kunt alleen zender vinden als je de TV ook echt op Coax aangesloten hebt. En voor de ongecodeerde zenders zou je 4444 moeten gebruiken, en als je een CI+ kaart hebt (met smartcard) dan kun je 5555 gebruiken.

 

Maar dat is inderdaad allemaal niet nodig. Als je de mediabox gebruikt dan hoef je de TV totaal niet in te stellen. Je moet er alleen voor zorgen dat de TV op AV (of HDMI) o.i.d. staat. Weergave van je HDMI kanaal dus. De TV kan verder ongeconfigureerd blijven.

 

Wat betreft de afstandsbediening... het hangt een beetje van je TV merk af of je die afstandsbediening van de TV nog nodig hebt. De afstandsbediening van de mediabox heeft n.l. ook een aan/uit knop voor de TV (die linksboven). De knop rechtsboven is voor de mediabox. En soms is het ook mogelijk om met de knop rechtsboven de TV EN de mediabox tegelijk aan te schakelen en uit te schakelen.

 

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Casagris17 ,

Sluit de coax rechtstreeks aan op de TV en laat hem zenders zoeken volgens de 4444 code zoals @Steefb  aangeeft. Zenders gevonden dan coax in de mediabox en TV kijken met de AB van de mediabox. Zo heb ik het ook hier in de huiskamer, als er eventueel iets stuk gaat aan de mediabox hoef ik alleen maar de coax even te verplaatsen. Zo kan er toch TV worden gekeken.

Succes.

 

Casagris17
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Het is me nu een stuk duidelijker.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic