1
Vraag
2
Reacties
Nicksel

Level 3
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Zenders verdwijnen uit favorietenlijst

Elke keer als ik de zenders Ziggo sport (14) en Locale zender Den Bosch (40)  in mijn favorietenlijst opneem en bewaar zijn ze na een tijdje uit de lijst verdwenen. Wat moet ik doen om ze eindelijk eens te bewaren? Andere zenders blijven wel bewaard.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nicksel
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb een 4k tv. Na wat probeersels blijft Ziggo sport nu op de favorieten staan als ik ipv 1080 de resolutie op automatisch zet in de next box. Kanaal 40 blijft dan ook aanwezig. Echter op ziggo go zie ik ze daarna niet terug. Het belangrijkste voor mij is dat de next box de 2 zenders blijft bewaren. Dat is thans het geval.

Bekijk in context

12 Reacties 12
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

De favorieten lijst is gekoppeld aan je profiel.

Wisselt het profiel soms waardoor het lijkt alsof ze verdwijnen?

Nicksel
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Nee, ik wissel mijn profiel niet. Het gaat alleen om deze 2 zenders. Het is vreemd dat deze zenders niet bewaard blijven.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Ik zal ze hier ook eens toevoegen en kijken of deze verdwijnen.

 

Is wel vreemd inderdaad. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Kanaal 14 is zover ik weet een bekend fenomeen dit heeft er deels mee te maken dat via dit nummer twee verschillende streams worden gekoppeld, bij de Next is dat DVB-C kanaal 400 de opgeschaalde 4K versie.

Nicksel
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb gezien dat het komt doordat Ziggo Go en de mediabox next in de kanalen 14 en 40 van elkaar verschillen.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @Nicksel 

Dankjewel voor het voorleggen van deze kwestie. 

Wat @RoWi. over Ziggo Sport zegt klopt. Doordat er geswitcht wordt tussen kwaliteit en daarbij meerdere streams lopen, wordt deze als favoriete zender "vergeten". Uiteraard zou hij wel gewoon onthouden moeten worden, maar is het tot nu toe nog niet gelukt om dit daadwerkelijk voor elkaar te krijgen. 

Voor kanaal 40 verwacht ik dat dit iets te maken heeft met het feit dat het een regionale zender is en dit dus voor iedereen verschillend is. Dit wil ik verder laten onderzoeken en ik ben dan ook benieuwd naar de "trigger". Wil je de volgende vragen beantwoorden? 

Kun je vertellen om de hoeveel tijd je het opnieuw moet instellen? 

Hoe stel je het in? Via de mediabox of via ZiggoGO? Ervaar je verschil tussen beiden?
Op welke energiestand staat de mediabox? 
Merk je verschil wanneer je hem op een andere energiestand zet?

Ik hoor graag van je. 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Ik heb beide zenders in twee favorieten lijsten gezet en ze staan er vandaag nog steeds in. Nu heb ik geen 4k tv dat kan uitmaken. Ik krijg geen 4k stream gemapt op het Ziggo sport kanaal.

Nicksel
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb een 4k tv. Na wat probeersels blijft Ziggo sport nu op de favorieten staan als ik ipv 1080 de resolutie op automatisch zet in de next box. Kanaal 40 blijft dan ook aanwezig. Echter op ziggo go zie ik ze daarna niet terug. Het belangrijkste voor mij is dat de next box de 2 zenders blijft bewaren. Dat is thans het geval.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat kan kloppen wat Ziggo Go betreft, de lokale omroepen zijn hoe dan ook niet beschikbaar via de app, enkel de regionale kanalen. Wat Ziggo Sport kanaal 14 betreft speelt het verhaal over de verschillende bronnen een rol.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Fijn dat dat nu lijkt te lukken @Nicksel! Jij bedankt voor het mee-testen, @bloemen64! Verder klopt het wat @RoWi. zegt voor wat betreft Ziggo GO.

LeoGraper

Level 7
  • 177Posts
  • 3Oplossingen
  • 58Likes

Wat apart, ik heb iets soortgelijks, maar dan met ESPN UHD, en jouw antwoord beantwoord waarschijnlijk mijn vraag, waarom word ESPN UDS niet meer bewaard.
Gek genoeg was ik deze dus kwijt en degene daar vlak na, ESPN2.
Maar dit is dus pas sinds de laatste (4.44 meen ik) update, daarvoor ging het gewoon goed.

PS; ik las ook dat er in het verleden een sorteerfunctie in favorieten (profiel) heeft gezeten, is dit niet meer, of kijk ik niet scherp genoeg) zo niet, kan deze AJB terugkomen ?

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@LeoGraper voor ESPN gaat dit niet op. Elk kanaal heeft een eigen kanaal nummer. 

Mogelijk komt dit door het gekozen profiel.

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic