1
Vraag
2
Reacties
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes

Zenders verdwenen na netwerkonderhoud

Had een brief gekregen dat door netwerkonderhoud sommige zenders verdwenen konden zijn, en als dat het geval was ik de tv op kanaal 800 moest zetten om ze weer op de juiste plaats te krijgen. 

Er gebeurt echter niets als ik dat doe, de verdwenen zenders blijven weg. (ter info: gisteren voor het netwerkonderhoud deed alles het nog wel) Sommige zenders doen het nog wel.

 

Wat moet ik nu doen? Ik heb geen boxen of modules of iets dergelijks en kijk via de ingebouwde digitale tuner, kaal kabel tv abo zonder internet/telefoon.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Ik had deze morgen hetzelfde. Ook na netwerkonderhoud vannacht. Ik heb echter de Next en kanaal 800 deed het hem na een paar seconden.


Je kan in Mijn Ziggo naar "Televisie" gaan en dan naar "Pincode en Zenders Ophalen". Zenders ophalen kan een kwartiertje duren. Ook je TV zelf opnieuw naar zenders laten zoeken is een optie.

Bekijk in context

5 Reacties 5
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Ik had deze morgen hetzelfde. Ook na netwerkonderhoud vannacht. Ik heb echter de Next en kanaal 800 deed het hem na een paar seconden.


Je kan in Mijn Ziggo naar "Televisie" gaan en dan naar "Pincode en Zenders Ophalen". Zenders ophalen kan een kwartiertje duren. Ook je TV zelf opnieuw naar zenders laten zoeken is een optie.

Shilka
Topicstarter
Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes

Dank jewel voor je reactie. In mijn ziggo heb ik bij televisie niets van zenders ophalen of pincode staan. Ik ga het opnieuw naar zenders laten zoeken van de tv proberen. Als ik het stappenplan weer kan vinden tenminste 🙂

Shilka
Topicstarter
Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes

Ok, ik had na de eerste keer zoeken helemaal geen zenders meer XD

Daarna toch maar stappenplan opgezocht (wat voor alleen kabel tv zonder CI module of mediabox echt met een lampje te zoeken is, phew), bleek de start frequentie niet goed te staan.

Na opnieuw zoeken alle zenders weer terug, opgelost! Is die brief met zet je zender op 800 niet van toepassing op mensen zonder CI module of mediabox dan trouwens, of zou het een in de tv ingebouwde functie moeten zijn dat als je je tv op kanaal 800 zet dat ie dan automatisch alle zenders opnieuw zoekt?

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Shilka wrote:

Na opnieuw zoeken alle zenders weer terug, opgelost! Is die brief met zet je zender op 800 niet van toepassing op mensen zonder CI module of mediabox dan trouwens, of zou het een in de tv ingebouwde functie moeten zijn dat als je je tv op kanaal 800 zet dat ie dan automatisch alle zenders opnieuw zoekt?

Mooi dat het gelukt is. Ik denk inderdaad in dit geval dat de TV zelf laten zoeken de enige oplossing is. Er zit geen standaard kanaal 800 in TV's voor dit soort gevallen. 

Shilka
Topicstarter
Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes

Ahh ok, dan ben ik door de blijkbaar standaard ziggo brief eerst op het verkeerde been gezet.

Alles doet het nu weer in ieder geval, weet ik dat ook voor volgende keer. Bedankt voor het helpen oplossen MaxH, echt top! 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic