1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Roman1985

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zenders traag met zappen in combinatie met CI+ 1.3 module

Hallo,

Sinds een paar dagen ben ik overgestapt van de Mediabox XL naar een CI+ 1.3 module. Nu merk ik dat het zappen naar een andere zender zeker 4 a 5 seconden duurt voordat ik weer beeld krijg op mijn LG C9 TV. Onlangs ben ik ook overgestapt naar het Giganet van Ziggo en is een monteur langs geweest om het aansluitpunt aan de muur aan te passen omdat deze niet geschikt zou zijn voor het Giganet, deze is dus ook nieuw.

Waar kan het volgens jullie aan liggen en is er misschien een oplossing voor?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 16708Posts
  • 3079Oplossingen
  • 7929Likes

Zappen met ci-modules gaat inderdaad vaak niet zo snel, dat is een tekortkoming van veel moderne tv's

Bekijk in context

4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
Steefb

Level 20
  • 16708Posts
  • 3079Oplossingen
  • 7929Likes

Zappen met ci-modules gaat inderdaad vaak niet zo snel, dat is een tekortkoming van veel moderne tv's

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8213Posts
  • 313Oplossingen
  • 3250Likes

Mee eens met @Steefb  de Tv zelf is de oorzaak van het trage zappen en ook wel een beetje de gebruikte digitale technieken maar daar is niks aan te doen.

Wil je snel zappen dan raad ik je aan om een abonnement te nemen met de Next mediabox die zapt net zo snel als analoog van vroeger.

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/mediabox-next#ziggo-tv

Roman1985
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor jullie reacties, ik ga het eens overwegen om van CI+ module over te stappen naar de Mediabox Next.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @Roman1985! Welkom op de Ziggo Community! 

Heb je inmiddels al een keuze gemaakt of kan ik je misschien nog ergens mee helpen?