Aankondigingen
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Zenders opnieuw instellen na onderhoud 13 op 14 juni? Lees mij!

We hebben in dit topic een globale uitleg gegeven over het onderhoud aan ons netwerk. Deze verandering kan ervoor zorgen dat jij je zenders opnieuw moet instellen. Geen zorgen, hier helpen we je bij! Om dat zo goed mogelijk te doen zijn onze online stappenplannen flink uitgebreid. 🙂 Deze vind je hier. Je kan voor onze mediaboxen en de meeste bekende merken tv's meerdere stappenplannen vinden. Staat jouw model er niet tussen of kom je er toch niet uit? Laat het dan weten, we denken graag met je mee!

Heb je na het opnieuw zenders zoeken toch geen resultaat? Geen paniek, soms is het nodig om de fabrieksinstellingen opnieuw in te stellen. Voor een handig stappenplan, klik hier! Haal de module uit de tv wanneer de tv is uitgeschakeld en plaats deze weer terug als je beeld hebt na het zoeken van de zenders. De stap om bij de fabrieksinstellingen te komen is voor elke fabrikant net even anders. Hieronder een lijstje van de meest voorkomende merken, het kan per model wat afwijken. Ook hier geldt: Kom je er niet uit, laat het weten en we helpen je!

Heb je weer beeld op de zenders? Mooi zo! 🙂 Vergeet dan niet eventueel je favorieten en/of opnames te controleren. Klik daarvoor op de link naar het originele topic helemaal aan het begin van mijn verhaal. Heb je op sommige zenders blokken/strepen in beeld, zie dan dit topic voor tips en ondersteuning.

Last but not least! Gebruik je Ziggo GO? Dan zal de zendervolgorde afwijken na het onderhoud. Zie dit handige topic van Ronald om dat weer op orde te krijgen!

Akai:
1) Druk op Menu
2) Selecteer Installatie en druk op OK
3) Selecteer Eerste Installatie en druk op OK
4) Je ziet een vraag of je dit zeker weet. Selecteer Ja en druk op OK
5) Bij kies een taal, selecteer Nederlands en druk op OK
6) Bij land selecteer je Nederland en druk op OK
7) Bij digitale zoektype, selecteer Kabel en druk op OK

Volg verder de stappen op deze pagina om het zoeken af te ronden.

JVC:
1) Druk op DTV Setup op de afstandbediening
2) Ga naar Installatie en klik op OK
3) Ga naar Fabrieksinstellingen herstellen en klik op OK
4) Selecteer Ja en druk op OK
5) Vul de Pincode in (standaard 0000)
6) Selecteer de Taal en klik op OK

Volg verder de stappen op deze pagina om het zoeken af te ronden.

LG:
1) Druk op de Settings knop
2) Ga naar Optie en druk op OK
3) Ga naar Fabrieksinstelling en druk op OK
4) Voer het wachtwoord in (standaard 0000)
5) Kies Ja om de fabrieksinstellingen te herstellen
6) Druk op OK om verder te gaan
7) Selecteer Nederlands en druk op OK
😎 Selecteer Nederland en druk op OK
Terug
9) Selecteer Thuis als de lokatie van de TV en druk op OK
10) Stel indien gewenst een netwerkverbinding in
11) Druk op OK om verder te gaan
12) Selecteer Kabel, ga naar volgende en druk op OK

Volg verder de stappen op deze pagina om het zoeken af te ronden.

Loewe (2013):
1) Druk op de Home knop
2) Ga omlaag naar Extra's en druk op OK
3) Ga omlaag naar Bijzondere functies en druk op OK
4) Ga omlaag naar Eerste ingebruikneming herhalen en druk op ▶▶
5) Druk op ▶▶ om verder te gaan
6) Geef de Pincode (geheim nummer) op. Standaard is dit 0000.
7) Druk op ▶▶ om verder te gaan
😎 Selecteer Nederlands en druk op ▶▶
9) Kies Thuisstand en druk op ▶▶
10) Kies Als tv-toestel en druk op ▶▶
11) Selecteer Nederlands en druk op ▶▶
12) Selecteer 'Kabel (DVB-C)' als TV aansluiting en druk op ▶▶

Volg verder de stappen op deze pagina om het zoeken af te ronden.

Panasonic:
1) Druk op Menu
2) Selecteer Instellingen en druk op OK
3) Selecteer Systeemmenu en druk op OK
4) Selecteer Fabrieksinstellingen en druk op OK
5) Druk op (meermaals) op OK of bij sommige modellen voor de pincode (0000 standaard) in
6) Selecteer Nederlands en druk op OK
7) Selecteer Nederland en druk op OK
😎 Selecteer Kabel en druk op OK

Volg verder de stappen op deze pagina om het zoeken af te ronden.

Philips:
1) Druk op de Home knop
2) Ga naar Setup en druk op OK
3) Ga naar TV instellingen en druk op OK
4) Ga naar Algemene instellingen en druk op OK
5) Ga naar TV opnieuw instellen en druk op OK
6) Voer de Pincode in. Standaard 0000.
7) Kies voor Ja en druk op OK
😎 Druk op OK om verder te gaan
9) Selecteer Nederlands en druk op OK
10) Selecteer Nederland en druk op OK
11) Selecteer de bevestiging van de TV en druk op OK
12) Selecteer Thuis als de lokatie van de TV en druk op OK
13) Selecteer Uit om de algemene toegangsinstellingen voor slechtzienden en slechthorenden uit te zetten en druk op OK
14) Selecteer Start en druk op OK
15) Selecteer TV-zenders installeren en druk op OK
16) Selecteer Doorgaan en druk op OK
17) Selecteer Kabel (DVB-C) en druk op OK

Volg verder de stappen op deze pagina om het zoeken af te ronden.

Salora:
1) Druk op de Menu knop
2) Selecteer Instellingen en druk op OK
3) Selecteer Standaard opnieuw instellen en druk op OK
4) Druk op de Groene knop
5) Selecteer de Taal en druk op OK
6) Selecteer Home-modus en druk op OK
7) Kies het land en druk op OK
😎 Klik op het Pijltje naar rechts om Kabel te selecteren en druk op ok

Volg verder de stappen op deze pagina om het zoeken af te ronden.

Samsung:
1) Druk op de Menu knop
2) Ga omlaag naar Ondersteuning en druk op OK
3) Kies voor Zelfdiagnose en druk op OK
4) Ga omlaag naar Resetten en druk op OK
5) Voor de PIN code in en kies voor Ja om de fabrieksinstellingen te herstellen. Standaard 0000.
6) Selecteer Nederlands en druk op OK
7) Selecteer Nederland en druk op het pijltje naar rechts, dan OK
😎 Bij Antenne Selecteer de optie Kabel en druk op OK

Volg verder de stappen op deze pagina om het zoeken af te ronden.

Sharp:
1) Druk op Menu
2) Selecteer Installatie en druk op OK
3) Vul de PIN code in. Standaard 0000
4) Selecteer Eerste installatie en druk op OK
5) Selecteer Ja en druk op OK
6) Selecteer Nederlands en druk op OK
7) Selecteer Nederland en zorg dat Zoektype op Enkel digitaal staat en druk op OK
😎 Selecteer Ja en druk op OK
9) Selecteer Kabel en druk op OK

Volg verder de stappen op deze pagina om het zoeken af te ronden.

Sony:
1) Druk op de Home knop
2) Ga omlaag naar Instellingen
3) Ga opzij naar Systeem settings en druk op OK
4) Ga omlaag naar Algemene instellingen en druk op OK
5) Ga omlaag naar Fabrieksinstellingen en druk op OK
6) Kies Ja om de fabrieksinstellingen te herstellen
7) Kies nogmaals voor Ja om te bevestigen
😎 Selecteer Nederlands en druk op OK
9) Selecteer Nederland en druk op OK
10) Selecteer Thuis als de lokatie van de TV en druk op OK
11) Selecteer de bevestiging van de TV en druk op OK
12) Selecteer Digitaal om digitale televisie te installeren
13) Selecteer Kabel als TV aansluiting en druk op OK

Volg verder de stappen op deze pagina om het zoeken af te ronden.

Toshiba:
1) Druk op Menu
2) Selecteer Instellingen en druk op OK
3) Selecteer TV Opnieuw Instellen en druk op OK
4) Geef de PIN code (standaard 0000) in en druk op OK
5) Selecteer Ja en druk op OK
6) Selecteer Nederlands en druk op OK
7) Selecteer Nederland en druk op OK
😎 Selecteer Kabel en druk op OK
9) Selecteer Thuis en druk op OK

Volg verder de stappen op deze pagina om het zoeken af te ronden.
0 Kudos
15 Reacties 15
Meldingen
Aan Uit
wilma1981
Level 1
Samsung:

Verberg inhoud
1) Druk op de Menu knop
2) Ga omlaag naar Ondersteuning en druk hierop



Sorry maar waar staat ondersteuning?
0 Kudos
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Topicstarter
Hoi Wilma,

Bij Samsung is dat vaak een logo van groene tekstwolk met een vraagteken erin. Kun je die vinden?

Groet,
Thijs
0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.
Als ik nog even een aanvulling mag geven inz. Samsung. Tv. Voor onder andere Ci+ module, en etc. In de link staat info om de gehele tv te resetten. Mijn persoonlijke voor keur zou zijn: open het menu. Ga naar zenders en scan of zoek de zenders op nieuw. Dit hielp bij mij ook met de module zonder module. Voor de free to air zenders. ( zoek met 4444 ipv 5555)
0 Kudos
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Topicstarter
Klopt helemaal, robbo! De fabrieksinstellingen raden we alleen aan als het opnieuw zenders zoeken niet helpt.
0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.
Thijs Ziggo wrote:
Klopt helemaal, robbo! De fabrieksinstellingen raden we alleen aan als het opnieuw zenders zoeken niet helpt.


Ha ok.. Top
0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Alle stappen ondernomen en het heeft gewerkt, alleen op de Media Box XL en de Extra Media Box staat SBS 6 ergens onderaan.

Hoe kunnen we dit nu oplossen als Klant zijnde.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Dat zal in de Maintenance Mode gebeuren als de box in stand by gaat. (hoog)
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Be rt wrote:
Dat zal in de Maintenance Mode gebeuren als de box in stand by gaat. (hoog)


Zag vanochtend dat ie weer goed is gezet, dank je wel
0 Kudos
Men-no
Level 1
Goedenavond, wij hebben sinds een week geen ondemand meer beschikbaar en op de horizonbox staat offline. Ook is sbs6 op zwart. Nu heb ik al verschillende stappenplannen doorlopen zonder resultaat. Net de fabrieks instellingen terug gezet maar nu instaleert hij niet omdat hij dus offline aangeeft op het display. Coax kabels zijn nog gewoon dezelfde als voor die tijd. Nu las ik wel dat er werkzaamheden geweest waren. Kan dit een oorzaak zijn? Mvg Menno
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Men-no wrote:
Goedenavond, wij hebben sinds een week geen ondemand meer beschikbaar en op de horizonbox staat offline. Ook is sbs6 op zwart. Nu heb ik al verschillende stappenplannen doorlopen zonder resultaat. Net de fabrieks instellingen terug gezet maar nu instaleert hij niet omdat hij dus offline aangeeft op het display. Coax kabels zijn nog gewoon dezelfde als voor die tijd. Nu las ik wel dat er werkzaamheden geweest waren. Kan dit een oorzaak zijn? Mvg Menno



Hoi Men-no Het kan door de werkzaamheden zijn gekomen en dat je woonplaats nog even online moet komen, fabrieksinstelling had niet gehoeven, je had je netwerkinstelling kunnen koppelen aan je modem dan moet on demand hem weer pakken als je de wifi of netwerkkabel aan modem gekoppeld hebt.

Je kan ook Ziggo even berichten dat ze je media box xl even uitlezen en het weer goed zetten.

Laat maar weten wat er gebeuren gaat, ben wel nieuwsgierig naar afloop.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Men-no
Even bij het begin beginnen, geen signaal zit in 85% bij de kabels.
Heb je alle kabels en stekkers aangedrukt en/of gedraaid.

Zitten er splitters of een versterker tussen?

Kun je de box rechtstreeks aansluiten op het AOP om te kijken of er dan een signaal tot stand komt?
0 Kudos
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Topicstarter
@Men-no Je wordt goed op weg geholpen door Dave en Be rt. Is het met hun tips weer gelukt? Wanneer je Mediabox XL offline is, dan is er een probleem met het retoursignaal. Hij kan dan dus niet terug communiceren met Ziggo om de juiste zenders weer op te halen. Wil je eens een foto sturen van de hoofdaansluiting van Ziggo (AOP)?
Valentijn
Level 3
Thijs, ik heb het pakket Standaard TV en miste een groot aantal zenders, zoals Arte, TV5, EuroNews, Al Jazeera, de NPO- en regionale zenders. De eerste tip (Zenders ophalen op Mijn Ziggo) die ik op mijn melding van Bert ontving loste het probleem op. Mogelijk hebben ook andere er baat bij en zou het op de adviespagina opgenomen kunnen worden?

Best beantwoord door Be rt 23 juni 2017, 21:39

Staat in Mijn Ziggo je smartcard?
Dan kun je nog een keer op de "zenders ophalen" klikken.
Daarnaast zitten deze zenders op een hoge frequentie, kun je eens proberen om met één kabel rechtstreeks in het AOP te kijken of je ze wel ziet.
Er schijnen splitters en kabels te zijn die moeite hebben met die frequentie.
Succes gewenst.
0 Kudos
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Topicstarter
@Valentijn Ik heb je reactie uitgelicht. Echter begrijp ik dat je daarnaast ook opnieuw de zenders hebt gezocht en vermoed ik dat dat juist het gewenste resultaat heeft gegeven. Een herstel van het zenderaanbod kan natuurlijk verder nooit kwaad.
0 Kudos
Valentijn
Level 3
Beste Thijs, je hebt gelijk. Opnieuw zoeken lijkt me niet nodig. De (15) zenders waren ook nooit weg, maar bleven op zwart. Bij sommige tv's, zoals Panasonic, worden ze echter niet meer getoond in de (favorieten)lijst. In dat geval moeten ze opnieuw worden toegevoegd. Jammer dat het niet simpeler kan.

Voor alle duidelijkheid. Alleen de zenders opnieuw zoeken levert geen resultaat op. Pas nadat de zenders opnieuw zijn opgehaald via Mijn Ziggo lukt het om ze terug te krijgen. Misschien kan de helpdesk ook voor de klant doen?
0 Kudos