1
Vraag
2
Reacties
tomroetert

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Zenders mediabox next werken niet na verhuizing

Wij zijn onlangs verhuisd van Rotterdam naar Deventer.

 

Daarbij is een nieuwe connectbox opgestuurd welke prima werkt. De mediabox next is echter niet vervangen en nu komen er twee dingen naar voren die niet goed werken:

 

- De zender ziggo sport (kanaal 14) werkt niet, ik krijg hier enkel een zwart beeld;

- De regionale zenders staan nog steeds op regio Rotterdam.

 

Ik heb de volgende zaken al geprobeerd:

- Terugzetten naar fabrieksinstellingen;

- Rechtstreeks aansluiten op de hoofdaansluiting (i.e. zonder modem op dezelfde aansluiting).

 

Beide mogelijkheden leveren niet het gewenste resultaat op. 

 

Wat is hier aan te doen, of ligt het aan de overgang van (oud) UPC naar Ziggo gebied?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@tomroetert Dit is inderdaad de juiste manier! Ik wil toch voorstellen om een monteur dit na te laten kijken. Dit bezoek is nog binnen de garantie. Ik heb hem ingepland voor aankomende vrijdag 11 november tussen 08:00 en 13:00 uur. Je krijgt nog een bevestiging per e-mail. Het is mogelijk om de afspraak te verplaatsen via mijn Ziggo. 

Bekijk in context

tomroetert
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De monteur is onlangs geweest en heeft daarbij ook contact gehad met de IT afdeling van Ziggo.  Het bleek dat bij de overzetting van Rotterdam naar Deventer iets in het systeem is blijven hangen, dit is rechtgezet en binnen een paar uur werkte alles zoals gewenst. Bedankt voor de hulp

Bekijk in context

18 Reacties 18
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dit is wel heel bijzonder, vooral die regionale kanalen. U bedoelt de kanalen vanaf 30 of bedoeld u de lokale kanalen vanaf 40?

 

Het komt op mij over als een administratief probleem, van fUPC gebied naar fZiggo gebied kan zeker een rol spelen.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Zat er wel een coaxkabel in met het ziggo-signaal bij herstel fabrieksinstellingen?

tomroetert
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Alle kanalen vanaf 30 t/m 49 staan nog op regio Rotterdam.  Wel werken enkel de zenders RTV Rijnmond en TV West, maar dat zal waarschijnlijk zijn omdat die ook in het standaard Ziggo TV pakket zitten (709 en 710)

tomroetert
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nogmaal geprobeerd wederom met coaxkabel aangesloten op het Ziggo signaal maar helaas geen resultaat

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

In de 700 serie zou u inderdaad alle regionale omroepen moeten zien, in de 30 serie enkel die van de eigen provincie en 1 of 2 aangrenzende. Ik noem bewust vanaf 30 en vanaf 40 de lokale zenders en regionale zenders moeten we niet doorelkaar halen.

 

U noemt Deventer dan zou u dus in de 30 serie RTV Oost , RTV Drenthe, TV Gelderland en  omroep Flevoland moeten zien zover ik weet. De lokale omroepen weet ik niet zo snel.

 

U kunt proberen om via Mijn Ziggo de kanalen opnieuw op te halen.

 

 

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @tomroetert,  wat vreemd dat deze kanalen niet tevoorschijn komen. Ik zie dat er de afgelopen dagen een aantal keer een signaal naar de mediabox verstuurd is. Werken ze inmiddels wel? Mocht dit niet het geval zijn dan wil ik voorstellen om een installatie monteur in te plannen. Hier heb je na een verhuizing natuurlijk recht op. 

tomroetert
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Goedenavond,

 

Ik heb inderdaad een aantal keer geprobeerd de zenders opnieuw op te halen. Helaas dus zonder resultaat. Is het ook niet mogelijk om de MediaBox next om te wisselen, of is dit niet de oorzaak?

 

Wat betreft de monteur, geldt dit binnen een bepaalde termijn, want ik las iets over 8 weken na verhuizing.

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Als u een coaxkabel direct in de TV stopt, en de ongecodeerde kanalen laat zoeken krijgt u dan wel de juiste zenders? Eerlijk gezegd vraag ik mij af wat een monteur hier aan kan doen, ook een andere box weet ik niet wat dit moet oplossen.

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/zenders-zoeken#/ik-wil-kijken-zonder-kastje/digi...

 

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

lijkt me onnodig om een monteur te sturen voor zenders die het niet doen, dit is iets wat administratief niet goed gaat

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
tomroetert
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Helaas werkt de reset ook niet, zelfs na het opnieuw ophalen van de zenders. Wel krijg ik de goede regionale zenders en ziggo sport werkend als ik de coax direct op mijn tv aansluit zonder tussenkomst van de mediabox next.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@tomroetert  schreef:

Helaas werkt de reset ook niet, zelfs na het opnieuw ophalen van de zenders. Wel krijg ik de goede regionale zenders en ziggo sport werkend als ik de coax direct op mijn tv aansluit zonder tussenkomst van de mediabox next.


Kijk, nu komen we een stap verder, dan zit er in je mediabox ergens iets niet goed waardoor deze de verkeerde streams binnen krijgt.

Zover mij bekend worden de lokale omroepen in de regio zelf gedistribueerd dus vanaf 40 zou echt enkel het lokale aanbod zichtbaar moeten zijn ook op de Next, omdat deze nog via DVB-C werkt. 

Met een Next Mini zou dit nog kunnen, omdat ook kanaal 14 Ziggo Sport een probleem geeft lijkt het probleem toch in deze box te zitten.

 

Een andere mediabox lijkt mij dan toch een betere/goedkopere oplossing dan een monteur sturen.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Ik weet niet hoe dat werkt met een next maar je zou kunnen denken dat ie nog op het oude adres geregistreerd staat.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@youriy  schreef:

Ik weet niet hoe dat werkt met een next maar je zou kunnen denken dat ie nog op het oude adres geregistreerd staat.

 

 

Daar lijkt het inderdaad wel op. Mogelijk dat er iets verkeerd staat wat betreft de netwerkID's of frequenties want dat kan in een Next niet zelf worden ingesteld zover mij bekend. Dat is dan toch een administratief iets.

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wat ontzettend raar dat de Next blijft vasthouden aan de regionale zenders van Rotterdam, @tomroetert
Dit zou feitelijk niet kunnen wanneer je de box terug gezet hebt naar fabrieksinstellingen. Hij lijkt dan ook ergens een instelling vast te houden. 
Kun je eens uitleggen hoe je de box naar fabrieksinstellingen hebt gezet? 

tomroetert
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb de box al een paar keer gereset via het menu (instellingen > systeem -> fabrieksinstellingen). Ook heb ik de methode zoals voorgesteld door youriy (https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Downloaden-software-na-reset-Mediabox-Next-niet-meer-te-stopp...)

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@tomroetert Dit is inderdaad de juiste manier! Ik wil toch voorstellen om een monteur dit na te laten kijken. Dit bezoek is nog binnen de garantie. Ik heb hem ingepland voor aankomende vrijdag 11 november tussen 08:00 en 13:00 uur. Je krijgt nog een bevestiging per e-mail. Het is mogelijk om de afspraak te verplaatsen via mijn Ziggo. 

tomroetert
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De monteur is onlangs geweest en heeft daarbij ook contact gehad met de IT afdeling van Ziggo.  Het bleek dat bij de overzetting van Rotterdam naar Deventer iets in het systeem is blijven hangen, dit is rechtgezet en binnen een paar uur werkte alles zoals gewenst. Bedankt voor de hulp

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic