1
Vraag
2
Reacties
Nick47

Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Zenders blijven hangen op de mediabox XL

Sinds een paar dagen bevriest het beeld van alle programmaas op mijn mediabox XL. Aanvankelijk alleen na een paar uur kijken, maar nu ook als ik hem heb aangezet.

Als ik de XL dan vervang door de Mediabox Mini, dan kan ik wel gewoon kijken.

Maar op de Mini zijn nog niet programmaas  beschikbaar.

Mediabox gaat via een coaxaansluiting (contactdoos in de woonkamer), en daar is momenteel ook de digitale radio (Quantis) op aangesloten. De Mini krijgt de signalen via wifi, dus wellicht ligt daar de oorzaak van het probleem.

Heeft nog iemand last van dit probleem?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Nick47 "De wandcontactdoos zit er inderdaad al even, heb daar nooit problemen mee gehad."

Alles gaat helaas toch een keer kapot, nadat je er nooit problemen mee hebt gehad.

Een paar weken hier een waterkoker die na 6 jaar zonder problemen het ineens niet meer deed.

 

"Van te sterke signalen, een te sterke uitgang en oversturing  weet ik niks."

Je hebt een coax versterker in gebruik wat het signaal versterkt, die kunnen ook of defect raken en/of te weinig of teveel of verstoord signaal afgeven.

Of de mediabox XL zit op een te sterke uitgang op de versterker.

 

Mocht je hier niet uitkomen, bestel dan een monteur bij Ziggo, ligt het aan de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met de eerste splitter en korte kabels, dan zijn de kosten voor Ziggo.

Zit de oorzaak hierna in je eigen coax netwerk, dan zijn de kosten voor jezelf.

 

Kies de juiste monteur info (ziggo.nl)

 

Kies de juiste monteur mogelijke kosten (ziggo.nl)

 

We weten natuurlijk niet van te voren of het probleem in je eigen huis zit. Dat gaat de monteur voor je bekijken. 
Zit het probleem in je eigen huis? Dan kost een bezoek van de storingsmonteur € 50,-. Ontdekt de monteur dat het probleem in ons netwerk zit? Dan betaal je niets.

Bekijk in context

Nick47
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Dag Carlien,

Bedankt voor je belangstelling.

Ik heb de monteur afgebeld en op jullie voorstel een Mediabox Next aangesloten.

Kost een beetje, maar ik maak sindsdien probleemloos gebruik van jullie netwerk.

met vriendelijke groeten,

Nico 

Bekijk in context

24 Reacties 24
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Nick47 

Lullig dat het niet werkt.

Om mogelijke oorzaken uit te sluiten; zou je een foto kunnen maken van de (eerste) aansluiting waar de coax-aansluiting (AOP) en eventuele splitter jullie huis binnenkomt? En is er sprake van een apart modem?

De Mediabox Mini bedoel je dan de kleinere XL-versie?

Nick47
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Dag Wim,

ik had gelukkig mijn CI+ kaart nog, die doet het nog prima.

Met de Mini bedoel ik inderdaad de kleine versie van de mediabox, die heb ik van jullie gekregen als onderdeel van een proef. Op die mediabox zie ik sinds gisteren ook regelmatig een window met "Momentje.." en dan gaat die ook even in de wacht. Ik vraag me af of  het netwerk niet wat overbelast raakt. 

Ik stuur een foto mee van mijn meterkast met het AOP, als ik het goed heb.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De Mediabox XL heeft een eigen modem voor alles behalve live TV.

Dus alles gaat via de coax kabel vanuit Ziggo naar en van de Mediabox XL naar Ziggo.

Bevriest live TV of opnames/replay/on-demand enz.?

 

En kun een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit hier laten zien?

 

Over de mini mag je in het openbaar niets melden @Nick47 , zie de mails die je daarover ontvangen hebt.

Nick47
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Opnames en replay terugkijken gaat nu  helemaal niet.

Ik stuur nog 2 foto's mee, een van de wanddoos waar dus een splitter op zit ivm de nieuwe radio en een van de achterkant van de mediabox, waar nu de coax NIET inzit omdat die weer direct de TV ingaat, zodat ik nog live TV kan kijken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie een verouderde wandcontactdoos en splitter, dit zou zomaar de oorzaak kunnen zijn.

Of het signaal is te sterk geworden en zit de wandcontactdoos op een te sterke uitgang van de versterker.

Oversturing geeft ook dit beeld.

Nick47
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

De wandcontactdoos zit er inderdaad al even, heb daar nooit problemen mee gehad.

Ik heb de oude splitter, die ik nog had laten zitten toen de problemen met de Quantis opgelost waren.

Ik heb naar aanleiding van die problemen wel een nieuwe splitter gehad (POA-01-B van braun teleCom), die zal ik er nu tussen zetten, kijken of dat helpt.

Van te sterke signalen, een te sterke uitgang en oversturing  weet ik niks.

 

Nick47
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Vervanging van de splitter geeft geen verandering, nog steeds bevroren beelden bij het afspelen van alle zenders en onmogelijkheid om replay of opgenomen programma's te bekijken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Nick47 "De wandcontactdoos zit er inderdaad al even, heb daar nooit problemen mee gehad."

Alles gaat helaas toch een keer kapot, nadat je er nooit problemen mee hebt gehad.

Een paar weken hier een waterkoker die na 6 jaar zonder problemen het ineens niet meer deed.

 

"Van te sterke signalen, een te sterke uitgang en oversturing  weet ik niks."

Je hebt een coax versterker in gebruik wat het signaal versterkt, die kunnen ook of defect raken en/of te weinig of teveel of verstoord signaal afgeven.

Of de mediabox XL zit op een te sterke uitgang op de versterker.

 

Mocht je hier niet uitkomen, bestel dan een monteur bij Ziggo, ligt het aan de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met de eerste splitter en korte kabels, dan zijn de kosten voor Ziggo.

Zit de oorzaak hierna in je eigen coax netwerk, dan zijn de kosten voor jezelf.

 

Kies de juiste monteur info (ziggo.nl)

 

Kies de juiste monteur mogelijke kosten (ziggo.nl)

 

We weten natuurlijk niet van te voren of het probleem in je eigen huis zit. Dat gaat de monteur voor je bekijken. 
Zit het probleem in je eigen huis? Dan kost een bezoek van de storingsmonteur € 50,-. Ontdekt de monteur dat het probleem in ons netwerk zit? Dan betaal je niets.

Nick47
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Dag Bert,

ik heb niet het idee dat de wandcontactdoos niet goed werkt, ik heb nu de TV direct daarop aangesloten en dat gaat prima. Voor wat betreft de andere mogelijke oorzaken, daar heb ik zoals gezegd te weinig kaas van gegeten. Het is wel zo dat de Mediabox XL die problemen geeft, enkele maanden geleden geplaatst is als vervanger van een andere XL met problemen, en het sindsdien al die tijd goed gedaan heeft.

Maar als de oplossing is een monteur langs te laten komen, dan ga ik dat maar doen.

Bedankt.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Nick47 TOP, laat het hier weten als je nog vragen hebt.

Een Ziggo moderator kan dan ook nog meekijken als het specifiek voor Ziggo is.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 676Likes

@Nick47 We lezen altijd mee! Haperend beeld is niet zoals het hoort en @Bert heeft je al super geholpen. 
Zo te zien is er reeds een monteur gepland, ik ben benieuwd wat er de uitkomst van is, houd ons op de hoogte. 

Mocht er iets zijn waar je onze hulp bij kunt gebruiken? Laat het me weten. 

Nick47
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Dag Jos,

ik zal het melden nadat de monteur is geweest.

Krijgen jullie geen terugkoppeling van de monteur zelf?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Jos Alle monteurs zetten de uitgevoerde werkzaamheden in het systeem, maar Ziggo medewerkers gaan niet alle tekst lezen, die alle monteurs plaatsen, dat zijn er honderden per dag, omdat vrijwel altijd een probleem is opgelost en dat het zinloos is om al die werkzaamheden door te lezen.

 

Ook kun jezelf en kan een monteur wel direct zien of het probleem opgelost lijkt, maar niet of het definitief is opgelost, er kunnen ook nog dieper gelegen oorzaken zijn die tegelijk spelen en die nu niet direct opvallen zijn door andere oorzaken.

 

Alleen als er nog een probleem is, dan is het wel zinvol om de rapportage te lezen voor de volgende monteur.

Nick47
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Beste Ziggo-meelezers,

sinds gisterenavond doet de Mediabox XL het weer zoals voorheen: dus het beeld staat niet meer stil, en ik kan weer programmaas die eerder zijn uitgezonden en opnames terugkijken.

En dat allemaal zonder dat er iets gewijzigd is mijn configuratie.

Dus ik heb de monteur voor morgen maar afgezegd, en wacht af of het probleem blijvend is verdwenen.

Met vriendelijke groeten. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Nick47

 

Wat fijn om te lezen dat je sinds gisteravond geen problemen meer ervaart met stilstaand beeld en opnames. Helemaal top!
Logisch dan ook dat je de afspraak hebt geannuleerd. Ik ga er vanuit dat het hiermee is opgelost en je voor dit euvel niet weer support nodig hebt.

Nick47
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Dag Jamyla,

daar ga ik ook van uit , totdat het euvel zich weer mocht voordoen.

Nick47
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Goede morgen,

ik moet helaas toch weer op dit topic reageren.

Sinds gisteren doen zich dezelfde euvelen als die van 2 weken geleden weer voor: beeld op alle zenders bevriest na een paar seconden, terugspelen van eerder uitgezonden programma's lukt niet en het afspelen van opgenomen programma's gaat ook niet meer. En dat allemaal zonder dat er ook maar iets gewijzigd is in mijn configuratie.

Ik heb gelukkig het apparaatje, waarover ik niks mag zeggen, weer kunnen gebruiken, daar gaat het wel goed mee.

Ik denk dat het dan toch iets met de coax te maken heeft, want het apparaatje gebruikt mijn wifi-verbinding.

Iemand nog suggesties anders moet ik toch vragen de monteur langs te sturen.

 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Nick47! Wat ontzettend balen dat het probleem toch weer terug is, goed dat je hier direct melding maakt. Mogelijk heeft de Community nog een suggestie voor je. Was de coax-kabel trouwens voor de zekerheid ook al vervangen? Ik las sowieso dat de splitter vervangen is maar de coax-kabel kon ik zo niet terugvinden. Mocht dit niet gedaan zijn maar wil je het wel testen, kunnen wij (kosteloos) een kabel nasturen in de lengtes van 1,5m, 3m of 5m. 

 

Heeft dat geen effect of heb je dit al gedaan, verwacht ik dat een monteur inderdaad de juiste oplossing is. Laat het gerust weten als je wilt dat we een afspraak voor je inplannen. 

Nick47
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Coax kabel ook al vervangen.

Wat ik vooral vreemd vind, is dat ik zonder problemen  2 weken TV heb kunnen kijken, en het nu opeens en zonder aanwijsbare oorzaak weer niet meer lukt.

Ik stel voor maar een monteur langs te laten komen.

Maar het probleem kan dan zo maar weer verdwenen zijn.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic