Hallo,
hele korte vraag (waar ik het antwoord eigenlijk al op weet, maar even checken): zend Ziggo de gewone kanalen (de niet-4K kanalen) nog steeds uit in 1080i? En een enkele op 720P.
Dan stel ik daar de Next op in, want ik wil de TV (LG65C1 oled) de upscaling laten doen en de Next gewoon 1 op 1 laten doorsturen.
Zo deed ik dat vroegen bij mijn full HD plasma ook: de verschillende Ziggo decoders stonden altijd op 1080i.
Bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ja 1080i is de standaard.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ja 1080i is de standaard.
Hou er wel rekening mee dat 720p door de Next naar 1080i opgeschaald wordt en dat 4k op zijn beurt dan naar 1080i wordt afgeschaald. Dat laatste raakt behalve een enkele zender, ook films en series die in 4k aangeboden worden. Mocht je apps op de Next gebruiken, dan wordt eventuele 1080p en 4k daarvoor ook afgeschaald.
en hou ook rekening met tv die het dan weer kan upscalen van 1080p naar 4k
Hmmm.. dit klopt niet @AoxoMoxoA
Mijn Next staat op 1080p (omdat ik de scaling van i naar p wel aan de Next toevertrouw) en als ik in Apps de Netflix app open en ik kijk een film die in HDR erop staat, dan schakelt mijn TV gewoon naar de beeldmodus die ik heb ingesteld om HDR mee te kijken (Cinema Home) en komt het HDR teken rechtsboven in beeld zoals LG dat doet . Vandaag nog gezien met de film Matilda de musical (kinderfilm).
@Haander Schakelt de next dan ook naar 4K? HDR kan ook in 1080P (zie ESPN).
@Steefb Als je op de Next in de Netflix app zit, dan kun je die resolutie die de Next op dat moment uitzend niet checken, want zodra je op de knop met het huisje klikt om naar het menu te gaan, dan stopt de Netflix app en zie je het beeld van de laatst gekeken zender en staat de resolutie op het ingestelde (1080p).
Tijdens het Netflix kijken zie ik met de Next nergens een mogelijkheid om de op dat moment gebruikte resolutie weer te geven.
Maarrrr… mijn LG televisie heeft een optie om de aangeboden beeld instellingen weer te geven door tijdens het kijken 7x op de groene knop te duwen en ja je hebt gelijk, staat de Next op 1080i/p en je kijkt HDR content via bijvoorbeeld Netflix dan staat er 1920x1080p@24 en zet je de Next op “automatisch” of 4K dan staat er 3840x2160p@24
Dus, een conclusie die we op het forum al vaker hebben getrokken geldt nog steeds: graag een instelling in de Next die alle content laat zien zoals het wordt aangeboden. Dus 4K Netflix in echte 4K en Op1 van NPO1 gewoon met 1080i.
Ik heb soms het idee dat de stand “automatisch” daarvoor bedoeld is, maar dat het om de één of andere reden niet lukt.
Dit hele euvel had tijdens de allereerste testen (voordat het op de markt kwam) al aan het licht moeten komen.
Misschien was dat ook zo maar was dat uiteraard geen reden om de launch van de Next uit te stellen.
Ik ken in mijn omgeving tig mensen die helemaal niet weten waar wij het nu over hebben (eigenlijk iedereen) dus heel veel mensen weten dit niet eens en denken daar niet over na en kijken gewoon en zetten alles op automatisch.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.