Gertjan Woudenb
Gedreven Liefhebber
  • 57Reacties
  • 1Oplossingen
  • 24Likes

Zenderpakket

Jarenlang was het argument om geen zenders toe te voegen of op te waarderen naar HD het gebrek aan bandbreedte door de ruimte die de analoge zenders in namen. Nu las ik dat Ziggo inmiddels overal het analoge pakket heeft uitgeschakeld. Ruimtegebrek kan dan nu geen argument meer zijn. Heeft iemand enig idee of Ziggo nu binnenkort zenders gaat toevoegen en/of opwaarderen naar HD?

2 Reacties 2
Bert!
Super Expert
Super Expert
  • 43446Reacties
  • 2522Oplossingen
  • 9239Likes

"Nu las ik dat Ziggo inmiddels overal het analoge pakket heeft uitgeschakeld. Ruimtegebrek kan dan nu geen argument meer zijn."

Al die analoge ruimte gaat naar een hogere uploadsnelheid van het internet, daarboven gaat meer ruimte komen voor TV en downloadsnelheid.

1111.png

RoWi.
Expert
Expert
  • 6187Reacties
  • 266Oplossingen
  • 1509Likes

Zenders toevoegen, zullen er niet veel zijn, de enige aangekondigde is HGTV 'Home & Garden TV'. van de Discovery groep echter wanneer is onduidelijk. En eerlijk gezegd verwacht ik niet dat er heel veel kanalen zullen worden opgewaardeerd naar HD. Al jaren zijn bij meerdere providers extra zenders, nog steeds SD kwaliteit 576i dat terwijl die extra zenders wel extra kosten.

Als Ziggo meer via IP zou leveren gaat dat ruimte gebrek ook niet meer op. Hoewel ook dan speelt de data transport kosten mee, kortom er is altijd wel een excuus te vinden. Alles draait om kosten en baten, als er te weinig kijkers zijn, zal een tv kanaal nooit zomaar HD worden, zelfs al komt er in Hilversum bij RedBee een veel betere stream binnen.

Uitgelicht topic