1
Vraag
2
Reacties
Jannie B

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zendernummers radio zijn veranderd - niet meer conform zenderoverzicht

Mijn moeder van 91 merkte dat de "oude" radio niet meer werkt. Dat komt omdat Ziggo dat opgedoekt heeft, zoals netjes was aangekondigd. Ik heb haar afgelopen vrijdag uitgelegd hoe ze op haar TV naar de radio kan luisteren. Ging keurig, Radio 1 op 1801, Radio 5 op 1805. Ze had het meteen door; voor de zekerheid heb ik de zendernummers voor haar opgeschreven bij de zenderlijst die ze al had.

 

Vanmorgen (maandag) zei ze dat er niets gebeurt als ze radio wil luisteren. Ik heb het zelf geprobeerd en inderdaad, "1801" op de afstandbediening en de TV bleef gewoon op 1 staan (NPO 1 TV). Elektronische programmagids bekeken, blijkt dat Radio 1 nu op 1229 staat. Ik was wat verbaasd, en heb het lijstje maar aangepast.

 

Zonet wilde ik een net nieuw lijstje uitprinten en keek op het zenderoverzicht radio - en daar staat nog gewoon 1801. Bij "zenderwijzigingen" is niets te vinden hierover.

 

TV is een Philips waar de kabel met het Ziggo-signaal rechtstreeks in gaat, zonder kastje of wat dan ook. Afstandbediening is een Seko Easy plus ("voor senioren") met goed leesbare knoppen, veel minder knoppen dan het standaardding van Philips - je kunt er dus ook geen instellingen met veranderen.

 

Hoe komen die zenders opeens achter een ander nummer terecht?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 575Oplossingen
  • 2127Likes

Hallo @Jannie B en welkom op de Community! Wat ontzettend fijn dat je je moeder hierbij helpt. Helaas wil het nog niet helemaal vlotten wat natuurlijk enorm zuur is. 

Uit je bericht begrijp ik dat de coax kabel direct in de tv gaat. Er zit - voor de zekerheid - dus geen ci+ module in de tv geschoven? Wat betreft de nummering zou je goed moeten zitten, maar je tv geeft niet thuis. Helpt het als je de tv stroomloos maakt en na een minuut weer aansluit? En eventueel terugzet naar de fabrieksinstellingen en opnieuw configureert aan de hand van deze instellingen? We zijn benieuwd naar de bevindingen!

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het is of 801of 1801, wat hier mee zal spelen is de TV zelf, philips televisies schijnen wel vaker raar om te gaan met de kanaal nummering.

 

Voor Philips televisies was er een alternatief netwerk ID vanwege soortgelijke problemen met het niet vasthouden van de juiste kanalen.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 575Oplossingen
  • 2127Likes

Hallo @Jannie B en welkom op de Community! Wat ontzettend fijn dat je je moeder hierbij helpt. Helaas wil het nog niet helemaal vlotten wat natuurlijk enorm zuur is. 

Uit je bericht begrijp ik dat de coax kabel direct in de tv gaat. Er zit - voor de zekerheid - dus geen ci+ module in de tv geschoven? Wat betreft de nummering zou je goed moeten zitten, maar je tv geeft niet thuis. Helpt het als je de tv stroomloos maakt en na een minuut weer aansluit? En eventueel terugzet naar de fabrieksinstellingen en opnieuw configureert aan de hand van deze instellingen? We zijn benieuwd naar de bevindingen!

Jannie B
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De TV heeft géén CI+-module. Ik heb de TV (op advies @Vincent ) opnieuw geconfigureerd. Enige wijziging die ik daarbij heb aangebracht is de netwerkfrequentie: die stond op 164 en is nu 474 (dat is de aanbevolen frequentie). Na zenderzoeken zijn de kanalen nu weer hetzelfde als ze waren op 1 april: Radio 1 op 1801 enz. Ik wacht een poosje af of het weer spontaan verandert.....

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 575Oplossingen
  • 2127Likes

@Jannie B Fijn om te horen dat het nu weer klopt. Nu voor de lange termijn! Houd ons vooral op de hoogte van je ervaringen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic