trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Zender/programma info weer weg, makkelijk op te lossen maar toch

Het komt regelmatig voor dat bij een aantal zenders de zender info wegvalt, dan staat er geen informatie onderin de balk op de tv. Ik heb daar al eens contact over gehad met Ziggo, toen werd er gezegd, box even van de stroom afhalen, en/of daarna fabrieksinstellingen terug zetten.  Inmiddels heb ik ondertussen al weer twee keer het “probleem” gehad, en blijft alleen de fabrieksinstellingen terugzetten over inderdaad. Dan staat alles weer goed. Het is bij een aantal zenders, bij de meesten niet volgens mij. Bij TVRijnmond(kanaal 30) ontbreekt de zender/programma info wel eens, of er staat oude info, of van rare tijden, in de nacht.  Die info staat er telkens als ik het probleem heb. Geen idee wat het veroorzaakt, het is ook geen groot probleem, fabrieksinstellingen terug zetten is vrij snel geregeld, maar heb het toch graag opgelost. Iemand een idee wat dit veroorzaakt, of vooral hoe valt dit op te lossen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Helemaal duidelijk, dan heeft het inderdaad met het issue te maken. In de nieuwe update van de box moet dit opgelost zijn.
Ik verwacht dat deze uiterlijk volgende week volledig uitgerold is. Wil je dit in de gaten houden? 🙂
Mocht je daarna weer problemen ervaren, mag je dit hier vermelden. 

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@trebor66 De zenders komen via het internet.

Hoe maakt de Next verbinding met het internet?

Direct via het modem?

Of zit er nog een apparaat als router/switch/access point tussen?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Zorg dat je een goede internet verbinding hebt, bekabeld is het best.

Haal je de box 'snachts van de stroom?

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Even snel gecheckt, zitten nogal wat kabels, netwerkkabel vanuit de mediabox loopt naar netwerkswitch. 

Niet rechtstreeks op de mediabox dus. Internetverbinding loopt via kabel dus(niet via wifi)

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Ja heb een bekabelde verbinding,  nee ik haal de box niet van de stroom ‘s nachts. Alleen bij eventuele problemen haal ik de stroom er wel eens af, maar dat is kort meestal.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@trebor66  schreef:

Even snel gecheckt, zitten nogal wat kabels, netwerkkabel vanuit de mediabox loopt naar netwerkswitch. 

Niet rechtstreeks op de mediabox dus. Internetverbinding loopt via kabel dus(niet via wifi)


Daar was ik al bang voor, uit de praktijk blijkt dat via een router/switch/access point niet altijd een goede verbinding tot stand komt tussen de Next en de Ziggo servers.

 

Ik ben niet bekend met waarom precies.

Mogelijk kan een Ziggo moderator dit achterhalen.

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Ok.  Zitten nog al wat kabels, zal binnenkort een en ander omzetten, zodat de netwerkkabel vanuit de next mediabox rechtstreeks naar het modem gaat. Heb overigens voor de rest nauwelijks problemen met internetverbinding, al weet ik niet wat er in de nacht gebeurd uiteraard. (Los daarvan hangt er nog altijd een kabel probleem boven mijn hoofd, vanuit de kast buiten naar mijn aansluitpunt, wat nooit is opgelost, ja het signaal op een beschadigde kabel is hoger gezet, waardoor alles goed lijkt te gaan, maar goed dat is weer een andere discussie, die ik zelf heb stopgezet, maar denk er wel af en toe aan als er problemen optreden)

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @trebor66

Zoals @Bert al aangeeft komt de programma info binnen via de internetverbinding. Als je de mogelijkheid hebt om de Next rechtstreeks bekabeld aan te sluiten op het modem dan is dat zeker aan te raden. Laat je ons weten hoe het gaat als dat gelukt is?

 

Verder vermoed je nog dat er iets niet in orde is met het signaal van buitenaf? Ervaar je dan naast dit probleem nog andere zaken die niet goed lopen in de diensten?

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Heb zojuist de kabel rechtstreeks aangesloten op het modem, kijken of het verschil gaat maken.  Het andere punt is een lang verhaal, en is op dit moment afgesloten, vooral door mijzelf vanwege de vele discussie met BAM omdat die niet kon ontdekken waar die kabel vanuit de kast buiten mijn huis in kwam. Er is wel een nieuwe kabel getrokken, omdat de oude kabel schade had, maar die kabel is nooit aangesloten.  Het signaal op de oude kabel is hoger gezet volgens mij, waardoor ik geen problemen heb qua snelheid en tv beeld, maar goed op het moment dat er iets fout gaat denk ik uiteraard terug aan die beschadigde kabel, en als die echt problemen gaat opleveren, kan het zijn dat ik een tijd zonder beeld of internet zit, omdat men niet weet hoe de kabel boven in mijn flat zat aangesloten. Maar goed het gaat al maanden goed, dus laat het maar zo. Heb geen zin in nieuwe discussies met BAM. Heel tijdrovend en vermoeiend. Ik laat het nog even weten mocht ik nog problemen ondervinden met de zender info na het rechtstreeks aansluiten van de netwerkkabel op het modem. Dank voor de reacties en de geboden oplossingen.

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ik ben benieuwd, laat ons de uitkomst hier maar weten.

 

Wat betreft de buitenkabel, ik snap dat je na alles wat er al de revue heeft gepasseerd nu niet direct de behoefte voelt dit opnieuw op te starten. 

 

 

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Net weer gereset naar fabrieksinstellingen. Zender info was weer weg bij bij met name TV Rijnmond, kanaal 30, ook bij NPO Politiek(501).  Heb ook het modem nog even van de stroom af gehaald. Daarna fabrieksinstellingen. Alles weer ok.  Modem is denk ik, sinds ik het probleem hier aankaartte een keer of drie op gestart. Twee keer handmatig en een keer via Ziggo vanwege een snelheidswijziging.  Vind het wel raar dat het vaak dezelfde zenders lijken te zijn waarbij de zenderinfo wegvalt. Of niet actueel is. Geen groot probleem, wel af en toe irritant als je iets wilt opnemen want dat lukt niet als er geen informatie staat bij de zender. Mocht er nog iemand een tip/oplossing hebben, dan hoor ik het graag:-) anders ga ik af en toe even terug naar de fabrieksinstellingen, dat kost me een minuut of vijf en dan is alles weer in de lucht.  

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Het schijnt vaker voor te komen lees ik, ok. Ik wacht het verder af:

 

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/TV-Gids-en-opname-issues-updates-amp-discussie/m-p/787444/hig...

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor jouw update, @trebor66
Ik ben wel met je eens dat het raar is wanneer dit vaak op dezelfde zenders speelt.
Krijg je deze "Geen informatie" op dezelfde dag of is dit een aantal dagen in de toekomst? 
De gids moet namelijk een week van de voren bekend zijn. Het kan soms zijn dat een aantal zenders 6 dagen in de toekomst deze melding geven.

Stel dat het echt op de dag zelf is, wil ik je eigenlijk vragen om jouw probleem via bovenstaande topic te melden. Daar komen alle problemen met de gids op 1 hoop en wordt het rechtstreeks doorgezet.

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Bij NPO Politiek staat er dan geen informatie op de betreffende dag. En verder ook niet. Bij Rijnmond (kanaal 30) volgens staat daar ook geen actuele info, of daarna  niet actuele tijdvakken, bijvoorbeeld wat om 2 uur 's nachts begint. Is eigenlijk altijd hetzelfde als ik dit probleem heb. Zag het eerdere topic pas vandaag en er werd gevraagd of ik wilde reageren als het weer niet goed was, vandaar hier mijn reactie.  Weet niet hoe ik een en ander moet linken aan het andere topic. Wil best verder gaan bij het andere topic uiteraard.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Helemaal duidelijk, dan heeft het inderdaad met het issue te maken. In de nieuwe update van de box moet dit opgelost zijn.
Ik verwacht dat deze uiterlijk volgende week volledig uitgerold is. Wil je dit in de gaten houden? 🙂
Mocht je daarna weer problemen ervaren, mag je dit hier vermelden. 

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Prima, ik wacht de update af, en meldt me weer bij het andere topic mocht ik problemen ervaren. Dank

Uitgelicht topic