1
Vraag
2
Reacties
kevintuut

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zender installeren op philips tv

Mijn moeder heeft sinds vorig jaar een philips ambilight tv  met CUI+ module en deze werkt verder prima. Ik merk wel dat niet alles zenders zijn geïnstalleerd om hier een voorbeeld van te geven dat is 421. Wanneer je 421 intoetst komt er onder aan het scherm zender niet geïnstalleerd te staan. Ik heb al een paar keer alle zenders opnieuw geïnstalleerd maar zonder succes. Hebben jullie nog tips?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@kevintuut

 


@Steefb  schreef:

Heb je je installatie gedaan zonder geplaatste module?


Probeer:

Kanalen te zoeken zonder de CI+ module geplaatst zoals Steefb voorstelde.

of verwijder de CI+ module een dertigtal seconden en plaats deze daarna terug

en/of haal via mijnziggo nieuwe kaartgegevens op.

 

Als het dan nog niet lukt de TV terugbrengen naar fabrieks instellingen, kanalen zoeken zonder CI+ module, daarna CI+ module incl. smartcard plaatsen.

Bekijk in context

16 Reacties 16
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Voor 421 ESPN 1 is TV Start nodig, wordt de zendernaam wel  getoond in de gids, komt de zender info niet in beeld?

 

Mogelijk is het nodig om via de Mijn Ziggo omgeving de zenders opnieuw op te halen, wordt netwerk id 5555 gebruikt om de kanalen opnieuw te zoeken.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Probeer de kanalen op te zoeken met:

op frequentie op 474.000 Mhz

en in plaats van netwerk ID 5555 een van onderstaande Netwerk ID's:

 

RegioNetwerk IDRegioNetwerk ID
Sassenheim43184Den Bosch43198
Alphen a/d Rijn43185Roosendaal43199
Den Haag43186Tilburg43200
Utrecht43187Venlo43201
Veenendaal43188Roermond43202
Driebergen43189Schoonbron43203
Gorinchem43190Zwolle43204
Breda43191Hoogeveen43205
Alkmaar43192Groningen43206
Velsen43193Winschoten43207
Capelle43194Emmen43208
Amersfoort43195Gorredijk43209
Hilversum43196Sneek43210
Mill43197Hengelo43211

 

bron:

kevintuut
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Karel,

 

Dank voor het antwoord. Dit lijkt wel de oplossing want hij is nu wel geïnstalleerd. Helaas kan ik nu alleen 1 2 en 3 ontvangen. de rest is gecodeerd en krijg ik geen beeld op. Ook als ik alles probeer terug te zetten blijf ik deze melding houden.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Ziggo geeft aan dat de ci+ module vervangen moet worden maar hij heeft het hiervoor prima gedaan.

 

Groet Kevin van Turennout

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes
kevintuut
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dit stappenplan heb ik met de ziggo medewerker gevolgd maar helaas geen resultaat.

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Heeft je moeder soms een oude wandcontactdoos of AOP.

De hele oude exemplaren laten bepaalde zenders niet door waar Ziggo later zenders op is gaan doorgeven. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@kevintuut  schreef:

Hoi Karel,

 

Dank voor het antwoord. Dit lijkt wel de oplossing want hij is nu wel geïnstalleerd. Helaas kan ik nu alleen 1 2 en 3 ontvangen. de rest is gecodeerd en krijg ik geen beeld op. Ook als ik alles probeer terug te zetten blijf ik deze melding houden.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Ziggo geeft aan dat de ci+ module vervangen moet worden maar hij heeft het hiervoor prima gedaan.

 

Groet Kevin van Turennout


Waarom zou de module vervangen moeten worden? Staat de CI module en smartcard actief in de Mijn Ziggo omgeving?

De melding van de gecodeerde kanalen lijkt te duiden op een niet actieve smart card.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Heb je je installatie gedaan zonder geplaatste module?

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@kevintuut 

Dat is een onverwacht resultaat. Er zijn tegenwoordig veel meer kanalen ongecodeerd zoals Een, Canvas, ZDF, ARD en nog meer. Doen die het ook niet?

 

Probeer door in te loggen op “https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/producten/#televisie” van je moeder. 

 

In mijnziggo bij producten->Televisie-> Digitale ontvanger en smartcards->zenders en pincode herstellen aan klikken. De smartcard krijgt dan weer een update met de nieuwste gegevens gekoppeld aan je abonnement. 

 

kevintuut
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Karel,

Ik ben er even verder ingedoken en ik zie dat voornamelijk gaat om de zenders van RTL en SBS. Ik heb de zenders hersteld maar helaas nog hetzelfde resultaat. Zenders die het wel doen zijn bijv. Discovery,Fox, tv west.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@kevintuut

 


@Steefb  schreef:

Heb je je installatie gedaan zonder geplaatste module?


Probeer:

Kanalen te zoeken zonder de CI+ module geplaatst zoals Steefb voorstelde.

of verwijder de CI+ module een dertigtal seconden en plaats deze daarna terug

en/of haal via mijnziggo nieuwe kaartgegevens op.

 

Als het dan nog niet lukt de TV terugbrengen naar fabrieks instellingen, kanalen zoeken zonder CI+ module, daarna CI+ module incl. smartcard plaatsen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@kevintuut voor de goede orde welk abonnement heeft uw moeder? 

Is dat minimaal TV Start of KabelTV? De smartcards kunnen die van de Casema periode zijn toen was het huidige KabelTV pakket gecodeerd.

kevintuut
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb dit al meermaals gedaan zonder resultaat. Mijn moeder kan nu wel op 928 rtl 4 bekijken denk dat dat niet de hd zender is maar voor nu prima. Dank voor de hulp

kevintuut
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ga dat even uitzoeken

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @kevintuut! Is het nog gelukt met de CI+ Module van je moeder? Ik ben benieuwd!

kevintuut
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb weer de oude setting terug gekregen. Mijn moeder moet nu gaan nadenken of ze een nieuwe kaart wil wat weer extra kosten met zich meebrengt maar voor nu dus opgelost dank iedereen!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic