Mijn moeder heeft sinds vorig jaar een philips ambilight tv met CUI+ module en deze werkt verder prima. Ik merk wel dat niet alles zenders zijn geïnstalleerd om hier een voorbeeld van te geven dat is 421. Wanneer je 421 intoetst komt er onder aan het scherm zender niet geïnstalleerd te staan. Ik heb al een paar keer alle zenders opnieuw geïnstalleerd maar zonder succes. Hebben jullie nog tips?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Steefb schreef:Heb je je installatie gedaan zonder geplaatste module?
Probeer:
Kanalen te zoeken zonder de CI+ module geplaatst zoals Steefb voorstelde.
of verwijder de CI+ module een dertigtal seconden en plaats deze daarna terug
en/of haal via mijnziggo nieuwe kaartgegevens op.
Als het dan nog niet lukt de TV terugbrengen naar fabrieks instellingen, kanalen zoeken zonder CI+ module, daarna CI+ module incl. smartcard plaatsen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Voor 421 ESPN 1 is TV Start nodig, wordt de zendernaam wel getoond in de gids, komt de zender info niet in beeld?
Mogelijk is het nodig om via de Mijn Ziggo omgeving de zenders opnieuw op te halen, wordt netwerk id 5555 gebruikt om de kanalen opnieuw te zoeken.
Probeer de kanalen op te zoeken met:
op frequentie op 474.000 Mhz
en in plaats van netwerk ID 5555 een van onderstaande Netwerk ID's:
Regio | Netwerk ID | Regio | Netwerk ID |
Sassenheim | 43184 | Den Bosch | 43198 |
Alphen a/d Rijn | 43185 | Roosendaal | 43199 |
Den Haag | 43186 | Tilburg | 43200 |
Utrecht | 43187 | Venlo | 43201 |
Veenendaal | 43188 | Roermond | 43202 |
Driebergen | 43189 | Schoonbron | 43203 |
Gorinchem | 43190 | Zwolle | 43204 |
Breda | 43191 | Hoogeveen | 43205 |
Alkmaar | 43192 | Groningen | 43206 |
Velsen | 43193 | Winschoten | 43207 |
Capelle | 43194 | Emmen | 43208 |
Amersfoort | 43195 | Gorredijk | 43209 |
Hilversum | 43196 | Sneek | 43210 |
Mill | 43197 | Hengelo | 43211 |
bron:
Hoi Karel,
Dank voor het antwoord. Dit lijkt wel de oplossing want hij is nu wel geïnstalleerd. Helaas kan ik nu alleen 1 2 en 3 ontvangen. de rest is gecodeerd en krijg ik geen beeld op. Ook als ik alles probeer terug te zetten blijf ik deze melding houden.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Ziggo geeft aan dat de ci+ module vervangen moet worden maar hij heeft het hiervoor prima gedaan.
Groet Kevin van Turennout
Dit stappenplan heb ik met de ziggo medewerker gevolgd maar helaas geen resultaat.
Heeft je moeder soms een oude wandcontactdoos of AOP.
De hele oude exemplaren laten bepaalde zenders niet door waar Ziggo later zenders op is gaan doorgeven.
@kevintuut schreef:Hoi Karel,
Dank voor het antwoord. Dit lijkt wel de oplossing want hij is nu wel geïnstalleerd. Helaas kan ik nu alleen 1 2 en 3 ontvangen. de rest is gecodeerd en krijg ik geen beeld op. Ook als ik alles probeer terug te zetten blijf ik deze melding houden.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Ziggo geeft aan dat de ci+ module vervangen moet worden maar hij heeft het hiervoor prima gedaan.
Groet Kevin van Turennout
Waarom zou de module vervangen moeten worden? Staat de CI module en smartcard actief in de Mijn Ziggo omgeving?
De melding van de gecodeerde kanalen lijkt te duiden op een niet actieve smart card.
Heb je je installatie gedaan zonder geplaatste module?
Dat is een onverwacht resultaat. Er zijn tegenwoordig veel meer kanalen ongecodeerd zoals Een, Canvas, ZDF, ARD en nog meer. Doen die het ook niet?
Probeer door in te loggen op “https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/producten/#televisie” van je moeder.
In mijnziggo bij producten->Televisie-> Digitale ontvanger en smartcards->zenders en pincode herstellen aan klikken. De smartcard krijgt dan weer een update met de nieuwste gegevens gekoppeld aan je abonnement.
Hoi Karel,
Ik ben er even verder ingedoken en ik zie dat voornamelijk gaat om de zenders van RTL en SBS. Ik heb de zenders hersteld maar helaas nog hetzelfde resultaat. Zenders die het wel doen zijn bijv. Discovery,Fox, tv west.
@Steefb schreef:Heb je je installatie gedaan zonder geplaatste module?
Probeer:
Kanalen te zoeken zonder de CI+ module geplaatst zoals Steefb voorstelde.
of verwijder de CI+ module een dertigtal seconden en plaats deze daarna terug
en/of haal via mijnziggo nieuwe kaartgegevens op.
Als het dan nog niet lukt de TV terugbrengen naar fabrieks instellingen, kanalen zoeken zonder CI+ module, daarna CI+ module incl. smartcard plaatsen.
@kevintuut voor de goede orde welk abonnement heeft uw moeder?
Is dat minimaal TV Start of KabelTV? De smartcards kunnen die van de Casema periode zijn toen was het huidige KabelTV pakket gecodeerd.
Ik heb dit al meermaals gedaan zonder resultaat. Mijn moeder kan nu wel op 928 rtl 4 bekijken denk dat dat niet de hd zender is maar voor nu prima. Dank voor de hulp
Ik ga dat even uitzoeken
Hi @kevintuut! Is het nog gelukt met de CI+ Module van je moeder? Ik ben benieuwd!
Ik heb weer de oude setting terug gekregen. Mijn moeder moet nu gaan nadenken of ze een nieuwe kaart wil wat weer extra kosten met zich meebrengt maar voor nu dus opgelost dank iedereen!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.