1
Vraag
2
Reacties
Evelien234

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zender gecodeerd?

Ik kijk analoog tv. Ik heb gister opnieuw zenders laten zoeken maar sindsdien doen alleen de zenders Nederland 1, 2 en 3 het nog. Voor de andere zenders staat een sleuteltje die ik niet kan ontgrendelen/deblokkeren. Ik heb al van alles geprobeerd: opnieuw de zenders zoeken, tv aan/uit langere tijd. Voorheen deden alle zenders het gewoon. Het zal dus iets in mijn instellingen zijn wat moet worden verandert, iemand die mij kan helpen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Evelien234Omdat je waarschijnlijk dus een standaard tv pakket hebt en niet dus een digitaal pakket.( dus niet alle zenders in HD) De zenders worden door ziggo zo in gedeeld dat eerst de HD zenders in volgorde staan. En de sd zenders van af een hoger kanaal. Dit kan je dus oplossen om op 4444 te zoeken ipv 5555. Dan worden de free to air zenders in volgorde gezet. Een beetje duidelijk zo? Heb je nog vragen dan hoor ik dat wel. gr Rob

Bekijk in context

10 Reacties 10
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Evelien234Volgens mij kijk je wel degelijk digitaal via een dvb tuner. Je kan als het goed is van af kanaal 925 de rest van de free to air zenders ontvangen. Je kan ook even wederom op 4444 zoeken ipv 5555. Dan komen de zenders weer in volgorde te staan. npo zenders in hd en ziggo sport en ziggo tv ook in hd. de rest is sd digitaal.
Evelien234
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
robbo wrote:
Evelien234Volgens mij kijk je wel degelijk digitaal via een dvb tuner. Je kan als het goed is van af kanaal 925 de rest van de free to air zenders ontvangen. Je kan ook even wederom op 4444 zoeken ipv 5555. Dan komen de zenders weer in volgorde te staan. npo zenders in hd en ziggo sport en ziggo tv ook in hd. de rest is sd digitaal.


Maar hoe kan het dan dat ik ze vanaf 925 wel kan zien maar niet gewoon de zenders vanaf 1?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Evelien234Omdat je waarschijnlijk dus een standaard tv pakket hebt en niet dus een digitaal pakket.( dus niet alle zenders in HD) De zenders worden door ziggo zo in gedeeld dat eerst de HD zenders in volgorde staan. En de sd zenders van af een hoger kanaal. Dit kan je dus oplossen om op 4444 te zoeken ipv 5555. Dan worden de free to air zenders in volgorde gezet. Een beetje duidelijk zo? Heb je nog vragen dan hoor ik dat wel. gr Rob
Evelien234
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
robbo Super! nu is het weer zoals ik het eerst had. Bedankt voor de hulp 🙂
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Top! veel kijkplezier dan maar weer:relaxed:
Martijn75

Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Goede tip om op 4444 te zoeken. Ik heb een Philips TV op de slaapkamer zonder decoder of smartcard.

Als je de zenders automatisch laat zoeken dan krijg je inderdaad een 1-2-3 en de rest er gecodeerd achteraan. Ik heb dit nu opgelost door een favorietenlijst aan te maken op de TV met 1-2-3 HD en de rest van de SD kanalen erachteraan. Maar deze favorietenlijst wordt gedeselecteerd op het moment dat ik mijn Chromecast gebruik. En dan moet je de favorietenlijst weer kiezen op het moment dat je TV gaat kijken.

Ik zal het vanavond eens proberen.
Siebren

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb ook een standaardpakket en net een nieuwe smart tv. Maar ook bij zoeken vanaf 4444 krijg ik alleen digitale zenders. Hij vind geen analoge zenders. Dus ik heb alleen npo 1 2 en 3....
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Siebren Als je digitaal zoekt, dan krijg je ook alleen digitale zenders.
SD zenders zijn ook digitaal en zitten vanaf 925
Siebren

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Be rt Dank je wel!. Ik heb ze nu inderdaad. Ik heb de andere (niet HD) zenders nu zonder verdere actie in de zenderlijst ook bovenaan staan.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Siebren TOP, veel kijkplezier gewenst.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic