1
Vraag
2
Reageer en help mee
j.heesters3

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zender bevriest en next mini schakelt zich uit

Hallo

 

Regelmatig bevriest een zender (steeds een andere) en als ik dan naar een andere zender ga (waar ik wel beeld heb) en weer terug naar de bevroren zender schakelt de next mini zichzelf uit en moet ik alles weer met de afstandsbediening opstarten. Vroeg me af of dat meer voorkomt. Heb het modem gereset en de next mini op aanraden van de helpdesk teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Heeft even geholpen maar nu doet het probleem zich weer voor. In de eerste maanden werkte alles naar behoren maar de laatste maanden is het pet. Vroeg me af of dat probleem vaker voorkomt.

 

Gr. Jos

21 Reacties 21
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31459Posts
  • 2213Oplossingen
  • 15760Likes

Is de Next Mini via USB op de meegeleverde voedingsadapter of de TV aangesloten?

j.heesters3
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De next mini is met de usb kabel vanaf de lader aangesloten en de utp vanaf het modem op de lader. De tvis op de mini aangesloten met hdmi.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6338Posts
  • 235Oplossingen
  • 4923Likes

@j.heesters3 

Een aanvullende vraag: heeft u de Mediabox Mini via wifi of via een netwerkkabel aangesloten op het modem?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31459Posts
  • 2213Oplossingen
  • 15760Likes

Kun je energiemodus 'snelle start' proberen, indien nu 'trage start' of 'eco-modus' ingesteld is? Zie deze pagina.

j.heesters3
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Via de netwerkkabel.

 

j.heesters3
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik krijg een nieuwe kabelset en hoop dat het dan over is. Was echter benieuwd of iemand dit probleem eerder heeft meegemaakt? Volgens Ziggo ligt het aan de kabels maar mijn idee is dat het aan de next mini ligt.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31459Posts
  • 2213Oplossingen
  • 15760Likes

Het zou ook aan de voedingsadapter kunnen liggen.

j.heesters3
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Die is inmiddels ook vervangen. Heb alle kabels vervangen, ook de hdmi-kabel hoop dat het nu wel werkt, anders zal er een monteur moeten komen. Even afwachten of de storing zich herhaalt. Heb nog niet gehoord of er meerdere ervaringen zijn hierover. Wacht het maar af. 

 

In ieder geval bedankt voor de respons aan eenieder.

Pasi

Level 18
  • 10048Posts
  • 496Oplossingen
  • 5568Likes

@j.heesters3  schreef:

...Volgens Ziggo ligt het aan de kabels maar mijn idee is dat het aan de next mini ligt.


Tja, je moet ergens beginnen. Het versturen van een setje kabels zal administratief minder werk opleveren, dan het vervangen van een Next/Mini. Want de oude moet b.v. ook nog retour en zou eventueel getest moeten worden ( wel/niet goed ) of direct moeten worden afgestort, wat natuurlijk geld kost.

 

Pasi

Level 18
  • 10048Posts
  • 496Oplossingen
  • 5568Likes

@j.heesters3  schreef:

Die is inmiddels ook vervangen. Heb alle kabels vervangen, ook de hdmi-kabel hoop dat het nu wel werkt, anders zal er een monteur moeten komen. Even afwachten of de storing zich herhaalt. Heb nog niet gehoord of er meerdere ervaringen zijn hierover. Wacht het maar af. 

 

In ieder geval bedankt voor de respons aan eenieder.


Als alles behalve de Mini vervangen is en het probleem blijft, dan zal Ziggo ook de Mini moeten vervangen.

Vaak ( tenminste bij mij 🤡 ) begin je altijd aan de verkeerde kant 😉.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1447Posts
  • 219Oplossingen
  • 601Likes

Hallo @j.heesters3 , alsnog welkom hier op onze Community. Fijn om te lezen dat je een topic hebt aangemaakt toen je tegen dit probleem aanliep. Ik zie dat je al veel hulp hebt ontvangen van enkele van onze leden.
 

Het is alweer even stil in dit topic. Hoe zijn je ervaringen met de nieuwe kabels? Graag horen we van je!

j.heesters3
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

We hebben nog een keer genoemde storing gehad en nu al een tijdje niet meer. Hoop dat het wegblijft.

j.heesters3
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gisteren toch weer een storing gehad. Bevriezen. Cirkeltje dat draait en dan naar een andere zender schakelen. Terug naar de bevroren zender waarna het hele systeem zich uitschakelt. Het gebeurd niet vaak meer, maar het hoort gewoon niet.

Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 179Posts
  • 12Oplossingen
  • 89Likes

Hi @j.heesters3

Wat bijzonder irritant dat het dit issue af en toe nog speelt. Op het moment dat de mediabox vast liep, merkte je bijvoorbeeld ook aan je internet verbinding dat die haperde of was het puur en alleen je Next mediabox die de problemen gaf?

j.heesters3
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat zou ik dan na moeten gaan. Heb ik niet gecontroleerd. Maar als ik overschakel naar een andere zender doet die het gewoon. Bij het terugschakelen naar de vastgelopen zender blijft deze bevroren en schakelt de next mini zich na enkele seconden helemaal uit zodat ik zowel de tv als de next mini weer moet inschakelen. Volgens mij ligt het niet aan het signaal omdat de andere zenders gewoon functioneren.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4224Posts
  • 344Oplossingen
  • 1702Likes

@j.heesters3 dankje voor de update. Dan gaan we over tot de volgende stap, met je goedvinden. Het omruilen van je Next Mini voor een nieuwe. Dat is kosteloos. 

Voor je oude krijg je dan netjes een retourdoos.

Vind je dit een goed idee?

j.heesters3
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zeker. Ik denk dat het dan wel opgelost is. Bedankt voor het meedenken.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4224Posts
  • 344Oplossingen
  • 1702Likes

@j.heesters3 helemaal goed. Dat pakken we voor je op. 

We houden je per e-mail op de hoogte!

Wil je ons laten weten of het daarmee opgelost is? 

j.heesters3
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Laat dat meteen weten.

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic