1
Vraag
2
Reageer en help mee
j.heesters3

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zender bevriest en next mini schakelt zich uit

Hallo

Regelmatig bevriest een zender (steeds een andere) en als ik dan naar een andere zender ga (waar ik wel beeld heb) en weer terug naar de bevroren zender schakelt de next mini zichzelf uit en moet ik alles weer met de afstandsbediening opstarten. Vroeg me af of dat meer voorkomt. Heb het modem gereset en de next mini op aanraden van de helpdesk teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Heeft even geholpen maar nu doet het probleem zich weer voor. In de eerste maanden werkte alles naar behoren maar de laatste maanden is het pet. Vroeg me af of dat probleem vaker voorkomt.

Gr. Jos

10 Reacties 10
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 29894Posts
  • 2072Oplossingen
  • 15000Likes

Is de Next Mini via USB op de meegeleverde voedingsadapter of de TV aangesloten?

j.heesters3
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De next mini is met de usb kabel vanaf de lader aangesloten en de utp vanaf het modem op de lader. De tvis op de mini aangesloten met hdmi.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6113Posts
  • 231Oplossingen
  • 4718Likes

@j.heesters3 

Een aanvullende vraag: heeft u de Mediabox Mini via wifi of via een netwerkkabel aangesloten op het modem?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 29894Posts
  • 2072Oplossingen
  • 15000Likes

Kun je energiemodus 'snelle start' proberen, indien nu 'trage start' of 'eco-modus' ingesteld is? Zie deze pagina.

j.heesters3
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Via de netwerkkabel.

j.heesters3
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik krijg een nieuwe kabelset en hoop dat het dan over is. Was echter benieuwd of iemand dit probleem eerder heeft meegemaakt? Volgens Ziggo ligt het aan de kabels maar mijn idee is dat het aan de next mini ligt.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 29894Posts
  • 2072Oplossingen
  • 15000Likes

Het zou ook aan de voedingsadapter kunnen liggen.

j.heesters3
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Die is inmiddels ook vervangen. Heb alle kabels vervangen, ook de hdmi-kabel hoop dat het nu wel werkt, anders zal er een monteur moeten komen. Even afwachten of de storing zich herhaalt. Heb nog niet gehoord of er meerdere ervaringen zijn hierover. Wacht het maar af. 

In ieder geval bedankt voor de respons aan eenieder.

Pasi

Level 18
  • 9502Posts
  • 487Oplossingen
  • 5294Likes

@j.heesters3  schreef:

...Volgens Ziggo ligt het aan de kabels maar mijn idee is dat het aan de next mini ligt.

Tja, je moet ergens beginnen. Het versturen van een setje kabels zal administratief minder werk opleveren, dan het vervangen van een Next/Mini. Want de oude moet b.v. ook nog retour en zou eventueel getest moeten worden ( wel/niet goed ) of direct moeten worden afgestort, wat natuurlijk geld kost.

Pasi

Level 18
  • 9502Posts
  • 487Oplossingen
  • 5294Likes

@j.heesters3  schreef:

Die is inmiddels ook vervangen. Heb alle kabels vervangen, ook de hdmi-kabel hoop dat het nu wel werkt, anders zal er een monteur moeten komen. Even afwachten of de storing zich herhaalt. Heb nog niet gehoord of er meerdere ervaringen zijn hierover. Wacht het maar af. 

In ieder geval bedankt voor de respons aan eenieder.

Als alles behalve de Mini vervangen is en het probleem blijft, dan zal Ziggo ook de Mini moeten vervangen.

Vaak ( tenminste bij mij 🤡 ) begin je altijd aan de verkeerde kant 😉.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic