Hallo, sinds een paar dagen gaat het zappen op 2 verschillende tv's met een ci+module extreem langzaam, 20 tot 40 seconden en het beeld blijft zo'n 20 seconden zwart. Ik heb al een reset gedaan. Alvast bedankt, Charlie
Opgelost! Ga naar oplossing.
De TV en de CI+ module zullen niet (meer) van nieuwe firmware zijn voorzien, dus daar zal het niet aan liggen. Wat wel is veranderd is dat Ziggo de “rode knop” functie voor interactieve TV heeft uitgeschakeld.
Je zou in het menu van de TV opzoek kunnen gaan naar CA module (Common Access). Via die instellingen kom je dan terecht in het menu van de CI+ module waarin je de rode knop functie kan uitschakelen. Mogelijk helpt het zappen te versnellen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik merk hier geen problemen met CI(+)TV/Humax ontvangers.
Heb je dat probleem met alle zenders?
Is er verschil met zappen bij gecodeerde zenders (RTL/SBS HD) en niet gecodeerde kanalen (bijvoorbeeld NPO1,2,3, BBC1,BBC2)?
Npo doet het beter. Ik heb het hier over ci+ zonder Humax box
Zelf kijk ik ook naar televisie met een CI+. En moet eerlijk zeggen niets vreemds bij het zappen tussen de zenders te hebben opgemerkt.
Ik kijk sinds een paar weken ook weer TV via CI+, met een 10 jaar oude smartcard die 8 jaar niet in gebruik is geweest en ervaar ook geen hinderlijke/grote vertraging bij het zappen. Zappen van bijvoorbeeld NPO 1 naar RTL 4 duurt ongeveer een seconde langer dan zappen tussen NPO 1/2/3 omdat én naar een andere frequentie wordt overgeschakeld én decodering opgestart moet worden.
Zo was het bij mij ook tot 2 dagen geleden
Misschien kun je vermelden om welke merk + type TV's, CAM's en smartcards het gaat? Wat voor reset heb je gedaan? Gaat het zappen nog steeds zo traag als je de CAM tijdelijk verwijdert (je ziet dan wel een foutmelding op de gecodeerde zenders)?
Ci+ verwijdert bij reset. Zenders en tv opnieuw geïnstalleerd
Module en tv 11 jaar
Samsung 8000 serie uit 2013
Het lijkt erop dat Ziggo nieuwe software ofzo gebruikt waar mijn tv moeite mee heeft
De TV en de CI+ module zullen niet (meer) van nieuwe firmware zijn voorzien, dus daar zal het niet aan liggen. Wat wel is veranderd is dat Ziggo de “rode knop” functie voor interactieve TV heeft uitgeschakeld.
Je zou in het menu van de TV opzoek kunnen gaan naar CA module (Common Access). Via die instellingen kom je dan terecht in het menu van de CI+ module waarin je de rode knop functie kan uitschakelen. Mogelijk helpt het zappen te versnellen.
Hier hetzelfde probleem sinds gisteravond bemerkt , met de helpdesk van Samsung contact opgenomen en wat blijkt het ligt aan de CI + module die de TV vertraagd.
Apps, het menu en mediaplayer werken allemaal gewoon goed, Zappen gaat echter ontzettend traag vooral van NPO 3 naar RTL 4 en hoger resulteert in zwart beeld met geluid. Resets, fabrieksinstellingen hersteld en natuurlijk nieuwe batterij hielpen ook niet. De afstandsbediening gereset volgens tip op internet.
Meneer heeft u nog een andere TV waar een common interface in zit ? Vroeg de medewerker van Samsung, Zeker
Wilt U die er eens instoppen, de Smit uit mijn derde TV gehaald ( staat in de serre en gebruik ik nu niet !! ) en mijn TV werkt weer als vanouds.
10 jaar lang geen enkel probleem gehad met deze TV UE-46F6400AWXXN in combinatie met deze CI + en nu plotsklaps dit. Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat dit iets te maken heeft met dit feit : Next Mini
Heb je geen extra CI + liggen dan probeer de TV zenders te zoeken met de aangepast frequentie en je zult merken dat daar het zappen wel goed werkt.
Groet Rob
Zappen tussen 1, 2 en 3 heeft de module helemaal geen invloed op. Dat werkt zelfs zonder module. Decodering van de gecodeerde kanalen mag hooguit 1 seconde langer duren. Hier zappen de 5 jaar oude Samsung zonder module in zo'n 1,5 seconde van zender. En de Sony uit 2017 in 2,5 seconde. Modules voor Ziggo heb ik hier niet, maar dat mag dus niet veel langer duren dan genoemde getallen. Wel iets.
Geweldig Karel, het het was even zoeken, maar het is gelukt en het werkt inderdaad, hij zapt weer als vanouds of misschien wel iets sneller zelfs. hartstikke bedankt
@Karel. Scherp, daar had ik zelf niet aan gedacht. Ik heb on demand (rode knop) hier zojuist ook gedeactiveerd.
Top dat het weer goed gaat 👍. Mijn eigen Sony TV heeft er trouwens geen last van of de rode knop bediening nu aan of uit staat in de CI+ module.
Hier zelfde probleem samsung tv met CI module, opstarten TV duurt lang en als ik van zender gewisseld heb kan ik pas na 25sec weer van zender wisselen.
Omdat ziggo de werking van de rode knop uit heeft gezet, leek de oplossing van Karel handig om te proberen, dus instellingen CI module en daar rode knop uitzetten, dat blijkt te helpen nu weer normaal.
Advies aan ziggo stuur mensen een mail of repareer het technisch.
Iedereen zo'n mail sturen levert meer problemen en vragen op.
En een beetje moderne tv heeft waarschijnlijk nergens last van.
Gisteravond die topic zijn voorbijkomen hier.
Daarna/later dit issue ook gemerkt op mijn Samsung tv uit 2013. Ue40f6400 model.
Niks gemerkt van een ci+ module Firmware Update. Wel wetende dat ziggo eerder het interactieve gedeelte uitgezet zou hebben. Weet niet of dit pas gisteren (woensdag) gebeurd is, dag ervoor (dinsdag) met deze tv dit issue niet gemerkt.
Ik volg het topic even. Rode knop uitschakelen zal ik eens zoeken in het ci+ menu. Kijken dit help het issue op te lossen, als het issue nu nog speelt.
Zoek in de Samsung waarschijnlijk naar HbbTV onder zenders - Expertinstellingen @CaWe .
@Peterg2 schreef:Zoek in de Samsung waarschijnlijk naar HbbTV onder zenders - Expertinstellingen @CaWe .
De menu instellingen voor de interactieve CI+ menu en daar de rode knop bedieningen in de module uitzetten is wat anders dan HbbTV, wel enigzins vergelijkbaar. Ook HbbTV bestaat niet meer op de NPO zenders en is op de kabel in het signaal verwijderd van bijvoorbeeld de Duitse zenders. Op diverse TV’s kan/kon je HbbTV (per kanaal) uitzetten als je ook een interactieve CI+ module had omdat beide met de rode knop te bedienen zijn/waren. Dit was om een conflict te voorkomen omdat TV’s dan niet weten of ze HbbTV op moesten starten of het interactieve menu van de CI+ module met de rode knop. Om de rode knop functie van de CI+ module uit te zetten moet je echt in het CA menu zijn, die alleen zichtbaar wordt als de CI+ module geplaatst is. Overigens HbbTV uitzetten als dat kan, kan het zappen ook mogelijk versnellen.
Voorbeeld van het CA/CI+ menu op mijn Sony TV:
Het euvel speelde nog.
Na inschakelen tv, ging eerste keer kanaal wisselen nog snel. Alle daarop volgende keren: klik op afstandsbediening, daarna bleef de huidige zender ongeveer 20-30 seconden afspelen, daarna werd pas geschakeld naar de volgende zender.
Ik heb de instelling gevonden in het menu, zenders, algemene interface, ci-menu, on-demand (rode knop) instellingen, activeren/deactiveren. Hier is mogelijk om aan of uit te zetten.
Na uitschakelen gaat het als volgt:
Klik op afstandsbediening, er wordt geschakeld en dan wordt het beeld 5 seconden zwart. Hierna komt het beeld van de volgende zender zichtbaar.
Nu dus telkens 5 seconden zwart scherm bij het zappen 😞 dit was eerder niet
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.