Lycke
Community Moderator
Community Moderator

XITE Music radiozenders. Nieuw per 1 april!

Update 29 januari: 
Sinds dinsdag 28 januari 2020 kunnen alle Ziggo klanten met een Mediabox Next of Ziggo Mediabox XL de 40 radiokanalen van XITE Music óók beluisteren via de XITE Music App.
Open de app via het menu van je mediabox en kies de zender die bij je huidige stemming past. Ze ziet nu ook wélk liedje er speelt 🙂 

Per 1 april genieten Ziggo klanten van de nieuwe radiozenders van XITE Music! Deze dienst vervangt de Stingray radiozenders, die tot 1 april beschikbaar zijn.

Benieuwd wat XITE Music jou als klant biedt? Lees dan snel verder!

Wat is XITE Music?
Ben je een muziekliefhebber? Dan zit je bij XITE Music goed. Met 40 verschillende radiozenders, is er altijd wel iets te luisteren wat bij jouw stemming past.
Geniet van herinneringen met gouwe Ouwe, laat je kinderen swingen op Mini Disco of geef je romantische etentje sfeer met LOVE op de achtergrond. Dit zijn slechts 3 van de 40 kanalen!

Waarom vervangen jullie Stingray met XITE Music?
Met de komst van XITE Music, verdwijnen de radiozenders van Stingray. Dit doen we om ons tv- en radioaanbod te verbeteren. Met XITE Music bieden we muziek en zenders die passen bij alle mogelijke situaties en stemmingen. Daarnaast lanceren we hiermee en radiozender die volledig geprogrammeerd wordt rondom de optredens in de Ziggo Dome.
Alsof dat nog niet alles is, heeft XITE Music elke maand een themazender, met muziek in een thema dat bij die maand hoort. Ik kan jullie vast verklappen; het thema voor April is Oranje Boven

Waar vind ik de kanalen van XITE Music?
Vanaf 1 april vind je XITE Music op de kanalen waar je nu de Stingray radiozenders nog vindt; kanaal 863, tot en met 902.

Heb je naar aanleiding van deze aankondiging vragen? stel ze hier in het topic. Geniet van de nieuwe zenders!

198 Reacties 198
Meldingen
Aan Uit
Microstar
Level 4
Ook hier wordt ik dol van het haperende geluid. Callcenter begrijpt mij niet en zegt dat ik mijn kabels moet vervangen :tired_face:.
0 Kudos
ice0angel
Level 1
Beste Lycke Ziggo ivm jij deze vrolijke post hebt geplaatst hebt hoop ik ook dat de vele negatieve reacties ook terug vindt bij de meneertjes/vrouwtjes van directie kamertjes terecht komt.

Hoe meer je kijkt in de vele post over Xite lijkt mij duidelijk dat dit niet het gewenste effect is wat Ziggo wil en vooral de negatieve overgang met vele problemen en gemiste kanalen die Stingray wel heeft en Xite niet.
King006
Level 1
Sinds de start van XITE Music afgelopen maandag hapert het aan alle kanten. De klantenservice en sociale media kanalen adviseren vervanging kabels. Hoelang gaan deze storingen nog duren?

We willen Singray Music terug!
Jacques54
Level 6
Mietekmike wrote:
Ook jammer dat Kid`s Radio van de Efteling er ook niet meer is !!

Op kanaalnummer 820 heb ik Efteling Kids Radio of had je ook een Efteling Kids Radio bij Stingray?

Wat Xite Radio betreft het is een hele achteruitgang tov Stingray.
Ik weet niet of Xite Radio zich wil/kan verbeteren op korte termijn na alle klachten van Ziggo abonnees anders moet Ziggo snel weer gaan onderhandelen met Stingray en Xite aan de kant schuiven (lees contract opzeggen) wegens het leveren van slechte geluidskwaliteit van Xite radio.
Ik heb het niet over de zenderindeling (welke themakanalen) en muziekkeuze want dat is al voor het tekenen van het contract bekend en daarvoor kan je een zender niet aan de kant schuiven lijkt me.
0 Kudos
EnergieBoy
Level 19
Hoi bijtje2
Bedankt voor je reactie en ik kan je aangeven dat wij als klanten onder elkaar hier niet zoveel mee kunnen doen. Echter, de moderatoren kunnen je bericht oppakken en deze naar de juiste afdeling toezenden en wie weet. Ze kunnen je natuurlijk niets beloven maar laten we hopen dat wanneer er meer mensen klachten hebben en/of liever Stingray terug willen hebben, dat ze er dan iets mee gaan doen.

Al hoewel het mij niet zoveel uitmaakt zolang ik maar niet extra hoef te betalen voor deze zender(s) 😉
0 Kudos
tallguyruud
Level 5
Hier werkt geen zender van xite. Als ik een zender wil selecteren gebeurt er niks.
Zal wel weer aan de geweldige horizonbox liggen en maar betalen voor iets wat niet werkt.
0 Kudos
Undertaker
Level 2
Goed, we zijn dus an iets wat een heleboel mensen prachtig vinden naar een zenderpakket gegaan die ronduit slecht is, een gigantische achteruitgang en vermoedelijk alleen om kosten te besparen.
Rocky Luck
Level 1
Michael Ziggo
Er zijn op dit forum enorm veel klachten over Xite. Maar dat zegt niet zoveel. Misschien zijn er veel meer klanten geweldig tevreden.

Je hebt niet gereageerd op mijn suggestie om over een maand een enquête te houden onder de horizon klanten:

• Luisterde u in het verleden regelmatig naar een of meer Stingray muziekkanalen?
  • Zo ja, wat is uw algemene oordeel over Xite (0..10)
  • En wat is uw oordeel over de geluidskwaliteit vergeleken met Stingray? (0..10)
  • En wat is uw oordeel over de kanaalsamenstelling (diversiteit, volledigheid)? (0..10)
  • Welke kanalen mogen van u wel weggelaten worden? (kruis kanalen aan)
  • Wat voor inhoud mist u nog? (open vraag)
  • Wilt u Stingray terug? (ja, nee, ja als Xite niet verbetert)

Alleen zo krijg je een indruk wat er schort aan Xite.
Graag je reactie.
Wij kunnen zelf die enquête niet houden, want we kunnen maar een zeer beperkt aantal klanten bereiken (alleen de community members).
Bonifacius57
Level 1
Wellicht een ongepaste vraag maar wat betaalt Xite aan Ziggo om te worden doorgegeven? Ik neem tenminste aan dat Ziggo er beter van moet worden ( en niet de klant die niet om Xite gevraagd heeft als de reacties op deze community een indicatie zijn .)
Undertaker
Level 2
Rocky Luck wrote:
Michael Ziggo

Er zijn op dit forum enorm veel klachten over Xite. Maar dat zegt niet zoveel.

Dat zegt niet zoveel dus? hoeveel klachten waren er over Stingray? Helemal geen.
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Een enquette houden kan altijd om de kwaliteit en klachten in kaart te brengen, en tuurlijk zijn er klachten, iets wat 100% werkt bestaat niet, er zijn altijd wel kritieke punten en Stingray zal in het begin van de lancering ook niet soepel hebben gewerkt.

Je moet ook rekening houden met het Platform wat anders is en het zal in de komende periode gerust wel aangepast worden en de update's worden zekers verwerkt, Dus geef het even een Kans tot alles een beetje is gewend en draait, ga na een half jaar eens kijken of dan de klachten nog steeds aanwezig zijn en of die opgelost kunnen worden en niet na 7 dagen van lancering beginnen het werkt niet. Alles is nieuw en voor Ziggo ook, en het moet nog allemaal een plek krijgen.
0 Kudos
Niet van toepassing
xGarfieldx-Dave wrote:

Je moet ook rekening houden met het Platform wat anders is en het zal in de komende periode gerust wel aangepast worden en de update's worden zekers verwerkt,

Mag ik vragen welk Platform u bedoelt, in hoeverre dit anders is dan wat en bovendien hoe dit aangepast gaat worden?
Op welke updates doelt u en waar kan ik teruglezen dat die updates "zekers" verwerkt gaan worden?
Anders begrijp ik, vrees ik, niets van wat u schrijft.
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Fish918 wrote:

xGarfieldx-Dave wrote:

Je moet ook rekening houden met het Platform wat anders is en het zal in de komende periode gerust wel aangepast worden en de update's worden zekers verwerkt,
Mag ik vragen welk Platform u bedoelt, in hoeverre dit anders is dan wat en bovendien hoe dit aangepast gaat worden?
Op welke updates doelt u en waar kan ik teruglezen dat die updates "zekers" verwerkt gaan worden?
Anders begrijp ik, vrees ik, niets van wat u schrijft.

Fish918 je mag Je zeggen :wink:

Xite zal een eigen content hebben en lichter of zwaarder content hebben, elke App is een Content of platform, De 1 kan zwaar zijn omdat hij veel verwerking heeft en de andere kan licht zijn en nauwelijks aanvulling nodig en makkelijker te bewerken.

Omdat Xite net 7 dagen is gelanceerd komt het vanzelf goed, alles moet even zijn weg vinden, nieuw content en nieuwe uitdaging.
0 Kudos
Niet van toepassing
xGarfieldx-Dave wrote:

Nee dankuwel. Vousvoyeren heeft mijn voorkeur.

Xite zal een eigen content hebben en lichter of zwaarder content hebben, elke App is een Content of platform, De 1 kan zwaar zijn omdat hij veel verwerking heeft en de andere kan licht zijn en nauwelijks aanvulling nodig en makkelijker te bewerken
Omdat Xite net 7 dagen is gelanceerd komt het vanzelf goed, alles moet even zijn weg vinden, nieuw content en nieuwe uitdaging.

Als ik u goed begrijp denk ik dat u de vinger op de zere plek legt maar aan een belangrijk element voorbij gaat.
Ik ben van mening dat het met een radiozender niet vanzelf goed komt zolang de luisteraars en in het verlengde daarvan de provider, niet van zich laten horen. Ook denk ik dat het juist dat is wat in deze topic gebeurt.
Technisch zal het de komende tijd ongetwijfeld de goede kant op gaan met de Xite-kanalen; inhoudelijk heb ik daar een hard hoofd in. En daar wringt aan mijn kant nu juist de schoen. Met name de klassieke kanalen werden hier ten huize behoorlijk intensief beluisterd; hier was ook een keuze in; de muziek kon aangepast worden aan de stemming. Nu worden we geconfronteerd met een (1!) klassiek kanaal dat een ongeordende en ongecontroleerde stroom van onsamenhangende composities over ons uitstort. De kanalen van Stingray waren zorgvuldig samengesteld.

Ja, ik weet dat Stingray nog steeds via het internet te beluisteren is, maar laat ik daarop enkel zeggen dat dat in dit huishouden de nodige uitdagingen oplevert en Stingray via het web dus niet altijd beluisterd kan worden op de momenten waarop dat gewenst is. Dat kon wel toen er simpelweg volstaan kon worden met het invoeren van een kanaalnummer.

Ondertussen hult Xite zich in het diepste stilzwijgen, mijn mails worden niet beantwoord. In tegenstelling tot mijn mails aan Stingray die actief beantwoord werden en waarin actief meegedacht werd over mogelijke oplossing om de kanalen weer gewoon "achter-een-toets" af te spelen.
Helaas is dat vooralsnog niet mogelijk zonder van provider te veranderen.
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Fish918 wrote:

xGarfieldx-Dave wrote:

Nee dankuwel. Vousvoyeren heeft mijn voorkeur.

Xite zal een eigen content hebben en lichter of zwaarder content hebben, elke App is een Content of platform, De 1 kan zwaar zijn omdat hij veel verwerking heeft en de andere kan licht zijn en nauwelijks aanvulling nodig en makkelijker te bewerken
Als ik u goed begrijp denk ik dat u de vinger op de zere plek legt maar aan een belangrijk element voorbij gaat.
Ik ben van mening dat het met een radiozender niet vanzelf goed komt zolang de luisteraars en in het verlengde daarvan de provider, niet van zich laten horen. Ook denk ik dat het juist dat is wat in deze topic gebeurt.
Technisch zal het de komende tijd ongetwijfeld de goede kant op gaan met de Xite-kanalen; inhoudelijk heb ik daar een hard hoofd in. En daar wringt aan mijn kant nu juist de schoen. Met name de klassieke kanalen werden hier ten huize behoorlijk intensief beluisterd; hier was ook een keuze in; de muziek kon aangepast worden aan de stemming. Nu worden we geconfronteerd met een (1!) klassiek kanaal dat een ongeordende en ongecontroleerde stroom van onsamenhangende composities over ons uitstort. De kanalen van Stingray waren zorgvuldig samengesteld.

Ja, ik weet dat Stingray nog steeds via het internet te beluisteren is, maar laat ik daarop enkel zeggen dat dat in dit huishouden de nodige uitdagingen oplevert en Stingray via het web dus niet altijd beluisterd kan worden op de momenten waarop dat gewenst is. Dat kon wel toen er simpelweg volstaan kon worden met het invoeren van een kanaalnummer.

Ondertussen hult Xite zich in het diepste stilzwijgen, mijn mails worden niet beantwoord. In tegenstelling tot mijn mails aan Stingray die actief beantwoord werden en waarin actief meegedacht werd over mogelijke oplossing om de kanalen weer gewoon "achter-een-toets" af te spelen.
Helaas is dat vooralsnog niet mogelijk zonder van provider te veranderen.

Ik snap uw reactie helemaal, en de aantekeningen worden zekers meegenomen, ook al lijkt het niet zo. Ziggo gaat hier zekers op terug komen. En nu dat u dit kenbaar maakt kunnen ze weer iets doorzetten naar Xite. En wij Super Experts kunnen ook dit bericht onder de aandacht brengen als er te lang niet wordt gereageerd. Ik snap u punt volkomen.
0 Kudos
Rocky Luck
Level 1
xGarfieldx-Dave wrote:
Dus geef het even een Kans tot alles een beetje is gewend en draait, ga na een half jaar eens kijken of dan de klachten nog steeds aanwezig zijn en of die opgelost kunnen worden en niet na 7 dagen van lancering beginnen het werkt niet. Alles is nieuw en voor Ziggo ook, en het moet nog allemaal een plek krijgen.

Mijn suggestie was dan ook om na een maand die enquête te houden. Maar na wat langere tijd is ook prima natuurlijk.
Maar ik was er al bang voor. Van Ziggo geen reactie.
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Rocky Luck wrote:

xGarfieldx-Dave wrote:
Dus geef het even een Kans tot alles een beetje is gewend en draait, ga na een half jaar eens kijken of dan de klachten nog steeds aanwezig zijn en of die opgelost kunnen worden en niet na 7 dagen van lancering beginnen het werkt niet. Alles is nieuw en voor Ziggo ook, en het moet nog allemaal een plek krijgen.
Mijn suggestie was dan ook om na een maand die enquête te houden. Maar na wat langere tijd is ook prima natuurlijk.
Maar ik was er al bang voor. Van Ziggo geen reactie.

Gelukkig zitten we er boven op ik ga eens kijken wat ik kan doen. Ik beloof niks ga alleen een balletje opgooien.
0 Kudos
pascaljansen
Level 1
Ook hier veel haperingen in het XITE content. De geluidskwaliteit is ook echt ZWAAR(!!) onder de maat. Er zit iemand bij XITE die totaal geen idee heeft hoe limiters en compressors werken, helaas.
0 Kudos
ice0angel
Level 1
pascaljansen m'n denkt radio maken is het zelfde als tv maken alleen dat is het niet het zijn 2 verschillende werelden en ja jij hebt 100% gelijk, daarom is het ook zo vreemd dat Ziggo met deze partij in zee gaat om muziek kanalen toe te passen.
0 Kudos
heijstej
Level 1
Xite om kwaliteit of aanbod te verbeteren?

Dan is er niet naar de radio luisteraars geluisterd.
De kwaliteit in aanbod en ontvangst en overzicht is bagger vergeleken met stingray.

Ga maar in het alternatieve circuit zoeken om stingray terug te krijgen of een andere provider zoeken.
Jammer naar mijn idee roept Ziggo maar wat en heeft naar mijn informatie niets met zijn luisteraars m.b.t. de contract onderhandelingen met Stingray afgestemd.
0 Kudos