Aankondigingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

XITE Music radiozenders. Nieuw per 1 april!

Update 29 januari: 
Sinds dinsdag 28 januari 2020 kunnen alle Ziggo klanten met een Mediabox Next of Ziggo Mediabox XL de 40 radiokanalen van XITE Music óók beluisteren via de XITE Music App.
Open de app via het menu van je mediabox en kies de zender die bij je huidige stemming past. Ze ziet nu ook wélk liedje er speelt 🙂 

Per 1 april genieten Ziggo klanten van de nieuwe radiozenders van XITE Music! Deze dienst vervangt de Stingray radiozenders, die tot 1 april beschikbaar zijn.

Benieuwd wat XITE Music jou als klant biedt? Lees dan snel verder!

Wat is XITE Music?
Ben je een muziekliefhebber? Dan zit je bij XITE Music goed. Met 40 verschillende radiozenders, is er altijd wel iets te luisteren wat bij jouw stemming past.
Geniet van herinneringen met gouwe Ouwe, laat je kinderen swingen op Mini Disco of geef je romantische etentje sfeer met LOVE op de achtergrond. Dit zijn slechts 3 van de 40 kanalen!

Waarom vervangen jullie Stingray met XITE Music?
Met de komst van XITE Music, verdwijnen de radiozenders van Stingray. Dit doen we om ons tv- en radioaanbod te verbeteren. Met XITE Music bieden we muziek en zenders die passen bij alle mogelijke situaties en stemmingen. Daarnaast lanceren we hiermee en radiozender die volledig geprogrammeerd wordt rondom de optredens in de Ziggo Dome.
Alsof dat nog niet alles is, heeft XITE Music elke maand een themazender, met muziek in een thema dat bij die maand hoort. Ik kan jullie vast verklappen; het thema voor April is Oranje Boven

Waar vind ik de kanalen van XITE Music?
Vanaf 1 april vind je XITE Music op de kanalen waar je nu de Stingray radiozenders nog vindt; kanaal 863, tot en met 902.

Heb je naar aanleiding van deze aankondiging vragen? stel ze hier in het topic. Geniet van de nieuwe zenders!

194 Reacties 194
Meldingen
Aan Uit
Raymond56465987
Level 2
AlexHelpt wrote:

Raymond56465987461 wrote:
Hi, mijn opa luisterde graag naar de oude Hollandse hits (Willy Alberti enz ... )

Er is bij Xite geen alternatief hiervoor gevonden. Ik vind het erg jammer dat ik mijn opa nu moet teleurstellen dat hij geen oud hollandse hits meer kan luisteren via de mediabox.

Ik ben zelf ook een fanatiek gebruiker van de Stingray (zowel op de box als de app) en vind het echt super jammer dat Ziggo de samenwerking heeft beëindigd.
Is Gouwe Ouwe op 875 niet een geode zender voor?

Nee helaas niet Alex. Daar zitten vooral Engelse oude hits op 😞
0 Kudos
boerfam
Level 1
Hier ook een enorme teleurstelling, voor Stingray All Day Party is ook geen vervanger. Zowel op Huisfeestje als Voel Je Goed, alleen maar jeugdige herrie muziek.
rick70
Level 10
Mocht er een evaluatie komen dan kijken naar de mogelijkheid om de informatie over de muziek (zoals nu/straks) weer in beeld te brengen. Dit is toch wel een gemis.
sebas14
Level 11
De muziek in beeld brengen is zeker een gemis. Of in ieder geval een app op de Mediabox die de nummers weergeeft. Ik zit nou al even een paar minuten te luisteren naar 'Mini Disco' voor de kids, maar ik wordt niet vrolijk van die hikjes in de liedjes en de te lange stilte tussen de liedjes.
Dit is voor mij een achteruitgang helaas momenteel.
Jim67
Level 1
helaas geen informatie meer over de artiest en het nummer wat wordt afgespeeld, zo moeilijk kan dat toch zijn, dus ziggo, indien xite dit niet kan fixen aub weer snel terug naar stingray, dit is een achteruit gang.
Rene72
Level 1
Geen informatie op het scherm, irritante hickups elk nummer en beperkt aanbod. Kan niet echt zeggen dat het een vooruitgang is.
Heb persoonlijk ook het idee dat het geluid wat blikkerig klinkt dan ik gewend ben, meer mensen dat idee?
King006
Level 1
Zit even te luisteren maar heb de haperingen, blokkerig geluid al gespot. Tevens zit er iemand aan de knoppen te draaien waardoor het geluid van hard naar zacht gaat. Misschien dat XITE even een sneller internet abonnement kan nemen bij Ziggo?

XITE Music snel weer vervangen door Stingray Music!

Rene72,

Jouw oren zijn nog prima in orde 😉
Hyperion
Level 1
Dit is niet leuk meer. Inderdaad steeds haperingen van het geluid, geen informatie van wat er te horen is en een bedroevend aanbod. Ik snap dat dat met persoonlijke voorkeuren te maken heeft maar Stingray had dat beter voor elkaar. Ook de algemene geluidskwaliteit is minder. Erg jammer. Ik hoop dat Ziggo weer terug kan gaan naar Stingray of de genoemde problemen kan verhelpen en verbeteringen kan doorvoeren.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hoi allemaal,

Ik kan me goed voorstellen dat jullie niet tevreden zijn over de geluidskwaliteit. We kunnen de problemen met de haperingen en dergelijke hier reproduceren en we gaan er een ticket voor laten loggen. We houden jullie op de hoogte en geven hier een update wanneer we die hebben.
King006
Level 1
Michael Ziggo,

Top! hopelijk wordt het snel opgelost 😉 jammer dat jouw collega's op sociale media gisteren geen lokale check hebben gedaan. Zag namelijk zat meldingen op sociale media over dit probleem en jouw collega's bleven maar volhouden 'Dit ligt aan uw kabels, controleer alles even met deze link'. Daarna stuurde ze aan iemand 'Als het over enkele dagen nog is, komt u dan even terug dan kijken we verder'.

Dat kan niet de bedoeling zijn denk ik? 😉 als ze zelf een test hadden gedaan was dat ticket gisteren al gemaakt.
Mietekmike
Level 5
Ook jammer dat Kid`s Radio van de Efteling er ook net meer is !!
0 Kudos
HaroldFrl
Level 11
Wordt de muziek stijl ook aangepast na de commentaren/suggesties?
Classic Rock bv, met Pink Floyd oa, dat vind ik nu niet meer terug in de twee Rock Zenders.
En zo zijn er meer suggesties, doe er wat mee zou ik zeggen.

En ik heb even geluisterd, niet lang genoeg om storingen te hoeren denk ik, maar er zit nogal wat verschil in kwaliteit van de verschillende zenders, sommige klinken goed, mooi breed geluid met goede hoge en lage tonen, andere zijn weer wat blikkerig.
ice0angel
Level 1
Gewoon slechte inplentatie van het systeem wat van uit witte velletje komt !
hansmous
Level 1
XITE Music snel weer vervangen door Stingray Music! XITE is een drama. De keuzes en de kwaliteit van het aanbod, is bijzonder slacht en er is veel storing en slechte geluidskwaliteit. Muziek met constant haperingen en gekraak. Waar is de app? Ziggo duwt ons een station door de strot, die we helemaal niet willen. De reacties van de klanten zijn het bewijs!
crazy diamond
Level 1
Probeer thuisorkest te luisteren maar wordt strontziek van alle storingen.
0 Kudos
wesmsn
Level 1
Vandaag nog eens geprobeerd te luisteren naar Xite, maar ik kan er niet aan wennen. Misschien maar eens kijken naar een andere provider.
0 Kudos
sabina0504
Level 1
waarom zie ik niet welke nummers en artiesten er worden gedraait op de radio dat vond ik wel handig om te zien van stingray mustic maarja daarvoor moet je xite voor heten
Rene72
Level 1
Is er al enige duidelijkheid wanneer 1 en ander wordt opgelost?

• Muziekinformatie kan wat lastiger zijn, maar is van te voren toch ook wel bekend dat mensen hierover gaan klagen?
  • Irritante hicks in elk nummer, is dit van te voren niet getest?
  • Muziek die bij verschillende zenders erg blikkerig klinkt, had toch ook wel getest mogen worden
  • Keuze van de zenders, tja dat zullen we moeten accepteren.
Overigens vind ik de rollout van XITE een typisch voorbeeld van een slechte implementatie. Hier had van te voren veel meer over nagedacht moeten worden en getest moeten worden.
0 Kudos
ice0angel
Level 1
Rene72 wrote:
Is er al enige duidelijkheid wanneer 1 en ander wordt opgelost?

• Muziekinformatie kan wat lastiger zijn, maar is van te voren toch ook wel bekend dat mensen hierover gaan klagen?
  • Irritante hicks in elk nummer, is dit van te voren niet getest?
  • Muziek die bij verschillende zenders erg blikkerig klinkt, had toch ook wel getest mogen worden
  • Keuze van de zenders, tja dat zullen we moeten accepteren.
Overigens vind ik de rollout van XITE een typisch voorbeeld van een slechte implementatie. Hier had van te voren veel meer over nagedacht moeten worden en getest moeten worden.

Is er uberhaupt wat getest neem van mij aan dat het niet geval is, zijn ze bekend met radio ook daar zit ik mijn vraagtekens er achter.

Als je de tv zender kijkt voor langere periode zie je ook dat dat niet vlekkeloos is veel haperingen en/of ingekort waardoor overgangen ook niet lekker is kwa muziek stijlen hebben ze al helemaal geen idee waar ze me bezig zijn. Al om al kun je het beter helemaal schrappen als je stingray al kwijt wil.
bijtje2
Level 1
Na 4 dagen is de digitale radio nog steeds niet op orde. Om de haverklap haperingen. Volume niet constant. Aanbod verslechterd: van 3 klassieke zenders naar 1, zelfde geldt voor jazzkanalen. Verder veel Nederlandse pop van laag niveau.
Stingray terug aub.
0 Kudos