Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6284Likes

XITE Music radiozenders. Nieuw per 1 april!

Update 29 januari: 
Sinds dinsdag 28 januari 2020 kunnen alle Ziggo klanten met een Mediabox Next of Ziggo Mediabox XL de 40 radiokanalen van XITE Music óók beluisteren via de XITE Music App.
Open de app via het menu van je mediabox en kies de zender die bij je huidige stemming past. Ze ziet nu ook wélk liedje er speelt 🙂 

Per 1 april genieten Ziggo klanten van de nieuwe radiozenders van XITE Music! Deze dienst vervangt de Stingray radiozenders, die tot 1 april beschikbaar zijn.

Benieuwd wat XITE Music jou als klant biedt? Lees dan snel verder!

Wat is XITE Music?
Ben je een muziekliefhebber? Dan zit je bij XITE Music goed. Met 40 verschillende radiozenders, is er altijd wel iets te luisteren wat bij jouw stemming past.
Geniet van herinneringen met gouwe Ouwe, laat je kinderen swingen op Mini Disco of geef je romantische etentje sfeer met LOVE op de achtergrond. Dit zijn slechts 3 van de 40 kanalen!

Waarom vervangen jullie Stingray met XITE Music?
Met de komst van XITE Music, verdwijnen de radiozenders van Stingray. Dit doen we om ons tv- en radioaanbod te verbeteren. Met XITE Music bieden we muziek en zenders die passen bij alle mogelijke situaties en stemmingen. Daarnaast lanceren we hiermee en radiozender die volledig geprogrammeerd wordt rondom de optredens in de Ziggo Dome.
Alsof dat nog niet alles is, heeft XITE Music elke maand een themazender, met muziek in een thema dat bij die maand hoort. Ik kan jullie vast verklappen; het thema voor April is Oranje Boven

Waar vind ik de kanalen van XITE Music?
Vanaf 1 april vind je XITE Music op de kanalen waar je nu de Stingray radiozenders nog vindt; kanaal 863, tot en met 902.

Heb je naar aanleiding van deze aankondiging vragen? stel ze hier in het topic. Geniet van de nieuwe zenders!

194 Reacties 194
Meldingen
Aan Uit
bijtje2

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo wrote:

HansH64 wrote:
Lycke Ziggo , Waarom worden de gebruikelijke ether-zenders (NPO, Qmusic, Radio10, Radio538 etc.) niet digitaal doorgegeven? Of heb ik niet goed gekeken...?
Hey HansH64 . Ik denk dat het dit keer een gevalletje 'niet goed gekeken' is (of een gevalletje 'niet weten waar te kijken')
Kijk eens op deze link. Wellicht dat je het dan kunt vinden :-).

Laat je ons weten of het gelukt is?

Deze link verwijst naar de nu beschikbare zenders. Dus daar hebben we niets aan.
polm

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geen 501TV jammer.:disappointed_relieved:
Willem en Louis

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Stingray had GEEN Reclame en dat was een belangrijk VOORDEEL! Hoe gaat dat dadelijk bij XITE...Stingray had Rock n Roll, Jazz, Classic, Country... kon je heerlijk bij detoxen van al die Reclame bij de andere (commerciele, ook NOS) zenders....we horen al reclame genoeg, dus XITE ik hoop dat jullie ook zo cool en relaxed zijn :wink: :point_up:
bijtje2

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
xGarfieldx-Dave wrote:
Gooffy Misschien eerst even uitproberen kijken hoe en wat, het is allemaal nieuw en er komen diverse kanalen voorbij en wie weet zit er op dat ene kanaal wel iets geschikts bij.

Ik noem dat eerst de Kat uit de boom kijken.

Lezen is niet je sterkste kant: er ontbreken alle kanalen die met jazz, klassiek, blues te maken hebben, kortom muziek! Bovendien geen publieke zenders.
ice0angel

Level 1
  • 95Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes
Heb er nog niet naar geluisterd maar verwacht er niet veel van ivm tv kanaal ook niet veel is.
Verwijderd account
Niet van toepassing
enorme kritiek dat stingray zenders weg zijn terwijl wel bij concurrent is te luisteren,ziggo luistert gewoon niet naar klanten:thinking:
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24746Posts
  • 1071Oplossingen
  • 8073Likes
marcello74 wrote:
enorme kritiek dat stingray zenders weg zijn terwijl wel bij concurrent is te luisteren,ziggo luistert gewoon niet naar klanten:thinking:

Bij Telfort binnenkort ook niet meer want KPN trekt de stekker eruit, en ze zijn al druk met XS4ALL ook bezig, wordt steeds minder, ik denk dat niet lang meer gaat duren voordat de andere concurrenten ook gaan stoppen met Stingray. En als het hoofdkantoor Liberty Global beslist kan Ziggo helaas niet anders.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
Patsi32

Level 6
  • 86Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes
Hi, Stingray staat nog in het zenderoverzicht, maar geen geluid. Xite zie ik nog niet. Kan iemand dit verifiëren ? Heb een Box (XL) reset reeds gedaan. Grt.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
Zou het dan toch een 1 april grap zijn?
Patsi32

Level 6
  • 86Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes
Dan ben ik erin getrapt ?

update: is geactiveerd ?

Update 2: geluid loopt nog niet soepel, hoor af en toe hik ups ?
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Ziggo is altijd wat trager met het wijzigen van het aanbod 😉 waarschijnlijk slapen ze eerst even uit voor ze hem wijzigen. Het vreemde is namelijk ook dat Disney JR per vandaag stopt in heel Nederland. Maar dat Disney JR vanochtend toen ik keek gewoon uitzond in het Nederlands. Je zou verwachten dat een zender dat stopt zelf het signaal uitzet richting de aanbieders. Kennelijk niet :joy: Ik denk dat die inmiddels ook 'op zwart' staat bij Ziggo?

Ik kan niet kijken op dit moment, wat zie je in beeld als je zo'n zender kijkt van XITE? zie je dan ook informatie over het nummer dat dan bezig is net als bij Stingray? of gewoon zwart beeld net als bij de normale radio zenders zoals 538, Q-Music en Sky Radio?
Patsi32

Level 6
  • 86Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes
King006

Gewoon zwart beeld (screensaver), geen info over het nummer welk momenteel afspeelt.
rick70

Level 10
  • 472Posts
  • 19Oplossingen
  • 230Likes
Ik was er ook al bang voor. Geen info meer in beeld over de muziek. Ook geen Now/Next in de EPG.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Bij mij valt na een tijdje het geluid een fractie van een seconde weg, Oranje Boven!! :joy:
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Patsi32 wrote:
King006

Gewoon zwart beeld (screensaver), geen info over het nummer welk momenteel afspeelt.

Dat schiet lekker op dan! 😞 hopelijk voegen ze dat snel toe, anders mag Ziggo wat mij betreft per 1 mei 2019 de zenders van XITE MUSIC vervangen door Stingray Music :joy::rofl:
Raymond56465987

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hi, mijn opa luisterde graag naar de oude Hollandse hits (Willy Alberti enz ... )

Er is bij Xite geen alternatief hiervoor gevonden. Ik vind het erg jammer dat ik mijn opa nu moet teleurstellen dat hij geen oud hollandse hits meer kan luisteren via de mediabox.

Ik ben zelf ook een fanatiek gebruiker van de Stingray (zowel op de box als de app) en vind het echt super jammer dat Ziggo de samenwerking heeft beëindigd.
bendenvug

Level 1
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes
Goedkope oplossing, en slechte kwaliteit van muziek.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 248Oplossingen
  • 665Likes
Raymond56465987461 wrote:
Hi, mijn opa luisterde graag naar de oude Hollandse hits (Willy Alberti enz ... )

Er is bij Xite geen alternatief hiervoor gevonden. Ik vind het erg jammer dat ik mijn opa nu moet teleurstellen dat hij geen oud hollandse hits meer kan luisteren via de mediabox.

Ik ben zelf ook een fanatiek gebruiker van de Stingray (zowel op de box als de app) en vind het echt super jammer dat Ziggo de samenwerking heeft beëindigd.

Is Gouwe Ouwe op 875 niet een geode zender voor?
Remco111

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
waar is de METAL/DEATH METAL zender

geen blues meer , nog maar 1 klassieke zender

veel van hetzelfde dance en nederlandse zooi

na al een aantal tv zenders te hebben geschrapt is dit de volgende teleurstelling van ziggo
het is dat jullie de Formule 1 uitzenden anders is overstappen zo gedaan