Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

XITE Music radiozenders. Nieuw per 1 april!

Update 29 januari: 
Sinds dinsdag 28 januari 2020 kunnen alle Ziggo klanten met een Mediabox Next of Ziggo Mediabox XL de 40 radiokanalen van XITE Music óók beluisteren via de XITE Music App.
Open de app via het menu van je mediabox en kies de zender die bij je huidige stemming past. Ze ziet nu ook wélk liedje er speelt 🙂 



Per 1 april genieten Ziggo klanten van de nieuwe radiozenders van XITE Music! Deze dienst vervangt de Stingray radiozenders, die tot 1 april beschikbaar zijn.

Benieuwd wat XITE Music jou als klant biedt? Lees dan snel verder!

Wat is XITE Music?
Ben je een muziekliefhebber? Dan zit je bij XITE Music goed. Met 40 verschillende radiozenders, is er altijd wel iets te luisteren wat bij jouw stemming past.
Geniet van herinneringen met gouwe Ouwe, laat je kinderen swingen op Mini Disco of geef je romantische etentje sfeer met LOVE op de achtergrond. Dit zijn slechts 3 van de 40 kanalen!

Waarom vervangen jullie Stingray met XITE Music?
Met de komst van XITE Music, verdwijnen de radiozenders van Stingray. Dit doen we om ons tv- en radioaanbod te verbeteren. Met XITE Music bieden we muziek en zenders die passen bij alle mogelijke situaties en stemmingen. Daarnaast lanceren we hiermee en radiozender die volledig geprogrammeerd wordt rondom de optredens in de Ziggo Dome.
Alsof dat nog niet alles is, heeft XITE Music elke maand een themazender, met muziek in een thema dat bij die maand hoort. Ik kan jullie vast verklappen; het thema voor April is Oranje Boven

Waar vind ik de kanalen van XITE Music?
Vanaf 1 april vind je XITE Music op de kanalen waar je nu de Stingray radiozenders nog vindt; kanaal 863, tot en met 902.

Heb je naar aanleiding van deze aankondiging vragen? stel ze hier in het topic. Geniet van de nieuwe zenders!


194 Reacties 194
Verwijderd account
Niet van toepassing
Via de app kan je na 1 april nog 3 maanden gratis luisteren

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggoklanten-kunnen-naar-stingray-music-blijven-luisteren/
h.lengkeek3

Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Dus geen klassiek meer?
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
h.lengkeek3 wrote:
Dus geen klassiek meer?

Wacht nu eerst eens af tot je de zenders hebt.
Misschien is 876 wel klassiek? Gewoon wachten tot je de zenders kan beluisteren.
Bluestime

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij zien per 1/4 geen BLUES kanaal meer. Het zou erg jammer zijn als deze zou verdwijnen! Kan iemand van Ziggo ons uitleggen waarom deze muzieksoort niet in het rijtje staat? Graag BLUES handhaven vanaf 1/4!!!
bijtje2

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waar zijn de klassieke zenders, de jazzzenders, de blueszender en de publieke radiozenders?
Dit is allemaal bagger!
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Verandering is altijd anders en wie weet zijn deze zenders wel geweldig.
Gewoon even wachten tot je de zenders kan beluisteren en dan pas oordelen :stuck_out_tongue_winking_eye:
bijtje2

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo wrote:
Persoonlijk denk ik dat jullie eerst het best even kunnen ervaren hoe en wat. Aan de namen van de zenders zie je natuurlijk nog niet wat je er precies allemaal op luistert. Ik ga er vanuit dat jazzy diner, maar ook sit back & jazz Jazzmuziek zullen laten horen. Ik zou niet weten waarom dit niet goed zou zijn voor de jazzliefhebber.

Er zijn ook een hoop zenders waarvan ik me niet perse iets kan voorstellen, maar die wellicht gewoon aansluiten op de dingen die nu genoemd worden. "Mellow beats", Yoga Flow, "Take it Easy" "Voel je Goed" , "Op de Koffie" geen idee wat voor soort muziek dit precies gaat zijn. Daarvoor zullen we tot 1 april moeten wachten 🙂


De naam zegt het al: 'jazzy ', dus jazz-achtig. Geen jazz dus!
bijtje2

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
EnergieBoy wrote:
Verandering is altijd anders en wie weet zijn deze zenders wel geweldig.
Gewoon even wachten tot je de zenders kan beluisteren en dan pas oordelen :stuck_out_tongue_winking_eye:


3 klassieke zenders weg en en 4 klassieke zenders van NPO, BBC , WDR, NDR. Daar kan ik nu al een oordeel over geven.
Jan Ap

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik luister voornamelijk de franse chansons zender. Volgens mij zit die er niet bij voor zover ik het kan zien. Dus voor mij een grote achteruitgang.
Frefde

Level 3
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dit is niet vergelijkbaar met Stingray, Hollandse pulp is oververtegenwoordigd (zeker goedkoop) Weet iemand of Xite straks via Sonos te beluisteren is?
HansH64

Level 3
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Lycke Ziggo , Waarom worden de gebruikelijke ether-zenders (NPO, Qmusic, Radio10, Radio538 etc.) niet digitaal doorgegeven? Of heb ik niet goed gekeken...?
Lycke
Community Moderator Topicstarter
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
HansH64 wrote:
Lycke Ziggo , Waarom worden de gebruikelijke ether-zenders (NPO, Qmusic, Radio10, Radio538 etc.) niet digitaal doorgegeven? Of heb ik niet goed gekeken...?



Hey HansH64 . Ik denk dat het dit keer een gevalletje 'niet goed gekeken' is (of een gevalletje 'niet weten waar te kijken')
Kijk eens op deze link. Wellicht dat je het dan kunt vinden :-).

Laat je ons weten of het gelukt is?
HansH64

Level 3
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Lycke Ziggo wrote:

HansH64 wrote:
Lycke Ziggo , Waarom worden de gebruikelijke ether-zenders (NPO, Qmusic, Radio10, Radio538 etc.) niet digitaal doorgegeven? Of heb ik niet goed gekeken...?

Hey HansH64 . Ik denk dat het dit keer een gevalletje 'niet goed gekeken' is (of een gevalletje 'niet weten waar te kijken')
Kijk eens op deze link. Wellicht dat je het dan kunt vinden :-).

Laat je ons weten of het gelukt is?


Oeps..... 🙂
mastherw

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op welk kanaal kan ik Symphonic Metal beluisteren? Stingray had een heel goed kanaal.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
mastherw Ik zie die niet in het antwoord van dit topic staan, wat dus betekent dat Xite geen zender heeft met deze naam.
Maar wellicht is er een goede vervanging voor 🙂
Gooffy

Level 6
  • 102Posts
  • 3Oplossingen
  • 48Likes
Als ik de benaming zie van de stations vind ik deze te algemeen (of heel slecht) gekozen en zeker niet duidelijk wat je kan verwachten, ben dus bang dat de stations een te algemeen karakter gaan krijgen.
Heb altijd met veel plezier gebruik gemaakt van de stingray app, in combinatie met meerdere chromecast,s, zal daar dus een andere oplossing voor moeten zoeken.

Ben ook nog even op de website van Xite wezen kijken, nou wat daar voorbij komt geeft
mij geen goed gevoel, temeer omdat ik al helemaal niets kan vinden over radio en alleen maar een tv kanaal.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Gooffy Misschien eerst even uitproberen kijken hoe en wat, het is allemaal nieuw en er komen diverse kanalen voorbij en wie weet zit er op dat ene kanaal wel iets geschikts bij.

Ik noem dat eerst de Kat uit de boom kijken.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Slim van KPN om.de radiokanalen van Stingray Music te blijven aanbieden, wij moeten het maar doen met die Sjonnie en Anita kanalen maar goed als ik kijk naar de agenda van de Ziggo Dome begrijp ik het ook wel weer

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-bevestigt-radiokanalen-stingray-music-blijven/
Gooffy

Level 6
  • 102Posts
  • 3Oplossingen
  • 48Likes
xGarfieldx-Dave Dan nog vind ik de benaming knullig gekozen en niet echt verwijzen naar een muziek stijl, want wat moet ik me voorstellen bij "op de koffie" of "voel je goed" .

Maar we zullen het avonturen van de week, maar gezien de popie jopie uitstraling van de website hou ik mijn hart vast.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Ik ben ook reuze benieuwd en is afwachten :wink:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic