Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

XITE Music radiozenders. Nieuw per 1 april!

Update 29 januari: 
Sinds dinsdag 28 januari 2020 kunnen alle Ziggo klanten met een Mediabox Next of Ziggo Mediabox XL de 40 radiokanalen van XITE Music óók beluisteren via de XITE Music App.
Open de app via het menu van je mediabox en kies de zender die bij je huidige stemming past. Ze ziet nu ook wélk liedje er speelt 🙂 



Per 1 april genieten Ziggo klanten van de nieuwe radiozenders van XITE Music! Deze dienst vervangt de Stingray radiozenders, die tot 1 april beschikbaar zijn.

Benieuwd wat XITE Music jou als klant biedt? Lees dan snel verder!

Wat is XITE Music?
Ben je een muziekliefhebber? Dan zit je bij XITE Music goed. Met 40 verschillende radiozenders, is er altijd wel iets te luisteren wat bij jouw stemming past.
Geniet van herinneringen met gouwe Ouwe, laat je kinderen swingen op Mini Disco of geef je romantische etentje sfeer met LOVE op de achtergrond. Dit zijn slechts 3 van de 40 kanalen!

Waarom vervangen jullie Stingray met XITE Music?
Met de komst van XITE Music, verdwijnen de radiozenders van Stingray. Dit doen we om ons tv- en radioaanbod te verbeteren. Met XITE Music bieden we muziek en zenders die passen bij alle mogelijke situaties en stemmingen. Daarnaast lanceren we hiermee en radiozender die volledig geprogrammeerd wordt rondom de optredens in de Ziggo Dome.
Alsof dat nog niet alles is, heeft XITE Music elke maand een themazender, met muziek in een thema dat bij die maand hoort. Ik kan jullie vast verklappen; het thema voor April is Oranje Boven

Waar vind ik de kanalen van XITE Music?
Vanaf 1 april vind je XITE Music op de kanalen waar je nu de Stingray radiozenders nog vindt; kanaal 863, tot en met 902.

Heb je naar aanleiding van deze aankondiging vragen? stel ze hier in het topic. Geniet van de nieuwe zenders!


194 Reacties 194
rick70

Level 10
  • 448Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes
We zullen het zien en anders kan Xite Music de kanalen nog aanpassen naar de vraag van de Ziggo abonnees. ?
Rocky Luck

Level 1
  • 484Posts
  • 1Oplossingen
  • 122Likes
rick70 wrote:
We zullen het zien en anders kan Xite Music de kanalen nog aanpassen naar de vraag van de Ziggo abonnees. ?

Keep on dreaming...
Roadrunner48

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
weer
Jim67

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
ik mis een blues zender, wel veel van hetzelfde, piraten/schlager/kroeg etc. hits, maar deze specifieke muziek mis ik, wordt deze nog toegevoegd ?
ik neem aan dat het aanbod vergelijkbaar is met Stingray, anders aub snel weer terug naar Stingray !!!
hjteptje

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
jazzliefhebbers als ik zijn weer de klos
allemaal popiejopie zenders bij xi te en zoiets vaags als jazzdinder
Lycke
Community Moderator Topicstarter
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Persoonlijk denk ik dat jullie eerst het best even kunnen ervaren hoe en wat. Aan de namen van de zenders zie je natuurlijk nog niet wat je er precies allemaal op luistert. Ik ga er vanuit dat jazzy diner, maar ook sit back & jazz Jazzmuziek zullen laten horen. Ik zou niet weten waarom dit niet goed zou zijn voor de jazzliefhebber.

Er zijn ook een hoop zenders waarvan ik me niet perse iets kan voorstellen, maar die wellicht gewoon aansluiten op de dingen die nu genoemd worden. "Mellow beats", Yoga Flow, "Take it Easy" "Voel je Goed" , "Op de Koffie" geen idee wat voor soort muziek dit precies gaat zijn. Daarvoor zullen we tot 1 april moeten wachten 🙂
Toon2

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik mis radio Nostalgie, met fijne oude Franse chansons. Stingray heeft die wel. Zit niet te wachten op Ziggo Dome muziek.
Rocky Luck

Level 1
  • 484Posts
  • 1Oplossingen
  • 122Likes
Zo'n heel pakket van nieuwe zenders vereist mijns inziens een fine-tuning.
Dus ik zou Ziggo willen aanbevelen na een maand of zo alle klanten te vragen naar het type muziek dat ze missen of overbodig vinden. Zo'n enquête is zo gemaakt en dan kunnen we meer tevreden zijn (ook als onze keuze niet werd gehonoreerd) omdat we dan weten dat er naar de klanten geluisterd is.

Niet van toepassing
Ik moet zeggen dat ik het een ontzettend gebrek vind dat er maar liefst 3 klassieke Stingray-zenders vervangen worden door (naar het er naar uit ziet) 0 klassieke zenders bij Xite (muziek voor iedereen zeggen ze zelf).
Daarnaast vind ik het bijna onverteerbaar dat er een week voor aanvang niet aangegeven kan worden of en waar er op welk kanaal aan specifieke behoeften voldaan wordt.

Een stel goed samengestelde zenders vervangen voor nieuwe, ondoorgrondelijke kanalen met de meest exotische en vaak nietszeggende namen, is gewoon een ontzettend slecht idee. Als daarbij de voorlichting ook nog eens op een heel laag pitje komt te staan dan zullen deze kanalen zich wel heel hard moeten bewijzen vanaf de start. Eigenlijk zeg ik al bij voorbaat: laat die Stingray-kanalen maar lekker staan - wat goed is hoeft niet vernieuwd te worden.
rick70

Level 10
  • 448Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes
Op een ander forum staat informatie (vanuit de EPG) wat de muzieksoort zal zijn per radiokanaal. Zie deze link: https://ziggoforum.nl/topics/90405/page-31#post-1255557

Zo staat er bij Thuisorkest | Een moment voor jezelf samen met de grootmeesters van de klassieke muziek.

Niet van toepassing
Dank voor uw verwijzing. We gaan van 3 naar 1 klassieke zender. Dat is weliswaar méér dan 0, maar een keuze is er dus niet meer.
Rocky Luck

Level 1
  • 484Posts
  • 1Oplossingen
  • 122Likes
En helemaal geen Franse chansons meer :tired_face:

Toch niet zo'n gek idee om die enquête te houden na anderhalve maand.
crazy diamond

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Geweldig !! In één keer al mijn favoriete radiozenders weg!
Geen klassieke zenders meer en geen blues!

Bedankt!!
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Misschien een idee om een extra abbo van 5-10 euro per maand erbij te nemen voor Stingray om de (hoge) kosten van doorgifte te dekken?
Of is dan de interesse ineens minder? :grin:

Niet van toepassing
Wat een nare opmerking om te maken wanneer mensen merken dat het aanbod minder gevarieerd wordt. Er van uitgaande dat Ziggo tot nog maar kort geleden zelf ook niet leek te weten wat het aanbod zou gaan worden is er toch helemaal niets mis mee wanneer men nu meldt dat men in een vervangend aanbod het nodige mist?
HaroldFrl

Level 11
  • 628Posts
  • 11Oplossingen
  • 76Likes
Nu al veel kanalen via de Xite muziek kanaal als je de Mediabox XL hebt.
Kan je alvast beluisteren hoe de kanalen zijn die ook in Lycke's lijstje staan.
Veel van het lijstje staan niet bij de Xite muziek kanaal. (of de Xite app op de Mediabox)
Jopio

Level 8
  • 197Posts
  • 2Oplossingen
  • 60Likes
Nick999 wrote:
Misschien een idee om een extra abbo van 5-10 euro per maand erbij te nemen voor Stingray om de (hoge) kosten van doorgifte te dekken?
Of is dan de interesse ineens minder? :grin:


Ik vermoed dat KPN zijn nieuwste reclamecampagne al aan het voorbereiden is en dat KPN vanaf 1 april onder de aandacht zal brengen dat in hun abo ook een gratis Spotify abo zit....
Theddy

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Lycke Ziggo Met de komst van XITE Music, verdwijnen de radiozenders van Stingray. Dit doen we om ons tv- en radioaanbod te verbeteren.

Ziggo bedoelt zeker met "verbeteren" juist Bezuinigen !! Commercieel argument, dus.
Ik ga hiermee ernstig het "Chill lounge" kanaal missen, want dat zit niet in XLITE ! Xlite heeft een kanaal aanbod voor het goedkope gemiddelde "Jan met de pet" publiek. A-cultureel, dus ! Dat heb je met die gevoelloze, commerciële en dus smakeloze :zipper_mouth: managers bij jullie. Het wordt tijd dat ik eens van Provider ga veranderen. :persevere:
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Lycke Ziggo wrote:
Persoonlijk denk ik dat jullie eerst het best even kunnen ervaren hoe en wat. Aan de namen van de zenders zie je natuurlijk nog niet wat je er precies allemaal op luistert. Ik ga er vanuit dat jazzy diner, maar ook sit back & jazz Jazzmuziek zullen laten horen. Ik zou niet weten waarom dit niet goed zou zijn voor de jazzliefhebber.

Er zijn ook een hoop zenders waarvan ik me niet perse iets kan voorstellen, maar die wellicht gewoon aansluiten op de dingen die nu genoemd worden. "Mellow beats", Yoga Flow, "Take it Easy" "Voel je Goed" , "Op de Koffie" geen idee wat voor soort muziek dit precies gaat zijn. Daarvoor zullen we tot 1 april moeten wachten 🙂

Ja maar Lycke Ziggo toch....
Mensen al zo ver vooruit informeren en dan zeggen dat ze nog moeten wachten tot 1 april. Pfff, wat doe je ons toch aan, zo lang kunnen we niet wachten en het is dan juist leuk om je ongenoegen alvast te uiten en te zeggen dat het niets is.

Oh wacht, het is pas per 1 april, mensen moeten dus nog wachten door ze echt weten of het nu wel of niet iets is. Hmmmm.... :rofl::P
wasdroger

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Waarom dat loze dreigen met 'anders ga ik opzeggen' altijd? Zal echt niets veranderen aan plannen die al maandenlang lopen tussen meerdere bedrijven. Ik weet dat verandering eng is, en alles wat verandert per definitie 'slechter' is. Wacht eerst eens af tot 1 april en kijk of er een kanaal bij zit wat je trekt, of misschien nog wel beter bij jouw muzieksmaak past.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic