Wie heeft ervaring met de installatie en het gebruik van een nieuwe, nooit eerder gebruikte/geactiveerde, next mini, die via een winkel of bv. Marktplaats is aangeschaft?
Geeft dit problemen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dat zal nooit gaan werken een Next mini die gekocht is op Marktplaats of de winkel op de eerste plaats is een next mini in bruikleen gegeven door Ziggo en blijft als zodanig eigendom van Ziggo, de Next mini moet na opzegging altijd retour naar de rechtmatige eigenaar.
Wettelijk gezien zou het kopen van een Next mini van een aanbieding op Marktplaats misschien wel als heling kunnen worden gezien, of het zo is durf ik niet te zeggen maar zou zo maar kunnen.
Vraag me tevens af of de Next mini wel in de winkel te koop is?
@bemuze1 schreef:
Vraag me tevens af of de Next mini wel in de winkel te koop is?
Nee, niet de officiële Mini die door Ziggo wordt gebruikt. De fabrikant hiervan levert uiteraard voor meerdere opdrachtgevers soortgelijke ontvangers maar bijna zeker niet voor de reguliere handel.
al beweert de verkoper wel dat de next mini gewoon geactiveerd is en werkt dan is het tegen de algemene voorwaarde van Ziggo en dus niet toegestaan
Maar kopen hoeft geen heling te zijn, sterker nog, als ze netjes door ziggo aan de klant in bruikleen zijn gegeven kan deze hem verkopen op straffe van de afkoopsom en dan is de verkoper oficieel eigenaar geworden omdat Ziggo schadeloos is gesteld.
Maar Ziggo laat ze niet toe op hun netwerk, en dat hoeven ze ook niet te doen dus is het een duur kastje waar je in zoverre iets aan hebt dat je er naar kunt kijken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.