Vraag
Reacties
Oplossing
Gijs47
Level 7

Wordt Humax digitale ontvanger 5500c nog geleverd door Ziggo?

Goedenavond,

Mijn schoonzuster heeft een eenvoudig ziggo abo voor radio tv en een digitale ontvanger Humax 5500c.

De Humax is defect enZiggo zou een nieuwe sturen. Deze is nu onderweg en ik heb al een installatieinstructie gekregen. Deze is echter voor een Next mini en daarvoor is internet benodigd want de Next mini heeft geen coax aansluiting zoals de Humax.

Lever Ziggo de Humax nog of moet mijn schoonzuster nu verplicht overstappen op internet?

Ik hoor het graag

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Level 20

Ziggo levert alleen nog de (mini) next.

Maar een Humax is vrij simpel te verkrijgen op marktplaats of de kringloop.

Ook heeft een beetje moderne tv tegenwoordig een dvb c tuner, met de zelfde mogelijkheden als de Humax 5500c.

Overigens  is de 5550c hetzelfde kastje.

Ook de andere humaxen 5200, 5300, 5400 zijn geschikt.

Bekijk in context

0 Kudos
20 Reacties 20
Steefb
Level 20

Ziggo levert alleen nog de (mini) next.

Ook heeft een beetje moderne tv tegenwoordig een dvb c tuner, met de zelfde mogelijkheden als de Humax 5500c.

0 Kudos
Karel.
Level 17

Het kan ook zijn dat de TV zelf ook de kabelTV kanalen kan ontvangen en zonder dat internet nodig is.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/zenders-zoeken#/ik-wil-kijken-zonder-kastje/digi...

0 Kudos
Gijs47
Level 7
Topicstarter

Het is geen supermoderne tv. Er zit geen dvb-c tuner in. 

0 Kudos
Karel.
Level 17

“Het is geen supermoderne tv. Er zit geen dvb-c tuner in“

Een modernere TV met DVB-C tuner is mogelijk ook wel verkrijgbaar in de kringloop.

0 Kudos
TV2
Level 9

Ik heb er zondag een afgekoppeld en wil deze naar het aanbied station brengen. Is nooit echt gebruikt.

deze kunt u gratis met kabels  en afstandsbediening van mij krijgen.

Alleen is de vraag waar u woont. Ik woon onder Arnhem.

Gijs47
Level 7
Topicstarter

Hij moet naar Egmond aan Zee. Helaas te ver weg. Ik ga morgen maar eens bellen met Ziggo. Als alternatief heb ik bij mij thuis nog een modernere tv staan die ik niet meer gebruik. Daar zit nog een Ziggo card die nog werkt op dit moment.

0 Kudos
Steefb
Level 20

@Gijs47  schreef:

Hij moet naar Egmond aan Zee. Helaas te ver weg. Ik ga morgen maar eens bellen met Ziggo. Als alternatief heb ik bij mij thuis nog een modernere tv staan die ik niet meer gebruik. Daar zit nog een Ziggo card die nog werkt op dit moment.

De smartcard is niet over te zetten naar een ander abonnement, zonder module/card zijn dvb tuners gelijk aan mogelijkheden met de 5500c.

0 Kudos
Template
Level 17

@Gijs47 wrote:

Dan moet de smartcard van schoonzus uit de Humax in die tv geplaatst worden dmv de Ci+ module 

0 Kudos
Doman
Level 11

@Steefb  schreef:

Naast deze genoemde modellen heb je ook nog de oudere Humax 5050c, met harde schijf opname.

Ook deze werkt nog prima.

Ze worden inderdaad  vaak gebruikt aangeboden, bij mijn kringloop zijn ze nog steeds vrij populair.

0 Kudos
Gijs47
Level 7
Topicstarter

In de 5500c zit geen smartcard het is een zeer eenvoudig kastje analoog naar digitaal 

0 Kudos
Gio2903
Level 17

is de huidige humax 5500 stuk of wat anders? heb nog wel een losse 5500 zonder toebehoren liggen en woon in omgeving castricum

0 Kudos
Gijs47
Level 7
Topicstarter

Hij doet niets meer. Er brandt geen lampje meer noch rood, noch groen Alles doorgenomen met klantenservice 

0 Kudos
Gijs47
Level 7
Topicstarter

Castricum is iig dichterbij dan Arnhem. Wat bedoel je met zonder toebehoren ? Ook geen voeding?

0 Kudos
Doman
Level 11

@Gijs47  schreef:

Hij doet niets meer. Er brandt geen lampje meer noch rood, noch groen Alles doorgenomen met klantenservice 

Als je een andere 12V voeding met passende stekker hebt liggen kan je het daarmee nog proberen.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

@Gijs47  schreef:

het gebruiken van een smartcard op een ander adres dan het adres waar het abonnement op staat is volgens de algemene voorwaarden helaas niet toegestaan

0 Kudos
Gijs47
Level 7
Topicstarter

Vanmorgen contact gehad met Ziggo. Er is geen Next mini verstuurd naar mijn schoonzus maar een nieuwe Humax met alle bijbehorende bekabeling en afstandsbediening.

Inmiddels ook ontvangen door mijn schoonzus.

Ziggo gaf aan dat de verkeerde installatiehandleiding was opgestuurd. Ik ga het vanmiddag de hardware vervangen. Ala alles ok is zal ik dit als oplossing aanmerken.

Bedankt voor het meedenken en de vele suggesties.

TV2
Level 9

@Gijs47

Fijn dat het geregeld is.

0 Kudos
Valentino
Level 8

Ik ben verbaasd om te lezen dat Ziggo nog Humaxen zou versturen. Ook ik dacht dat er alleen nog maar Next (mini)'s verstuurd worden als je het juiste abonnement hebt .

0 Kudos
Gio2903
Level 17

dit zal puur om vervanging gaan, nieuw kun je ze als klant inderdaad niet meer krijgen.

0 Kudos