Ik ben benieuwd of het WK voetbal in Qatar ook weer uitgezonden gaat worden in 4k HDR. Weet iemand daar het antwoord op? Het is al bijna zover en het blijft nog angstvallig stil hierover.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Daar is niets over bekend en zal als het er al van komt via de gebruikelijke kanalen bekend gemaakt worden.
Maar gezien de laatste ontwikkelingen (4k aanbod wordt alleen minder) acht ik de kans gering.
Het lijkt erop dat 4k bij ziggo op een heel laag pitje is gezet.
Ten overvloede moet het initiatief ook nog van de NPO komen en die houden zich ook stil.
Ik vrees dat u zelf het antwoord al geeft, namelijk "...het blijft nog angstvallig stil hierover...".
Ziggo's 4K beleid, is duidelijk alleen maar een reclame verhaal.
Ziggo zal wel weer verwijzen naar de zender en zeggen dat ze de best mogelijke kijkers ervaring leveren. Maar of Ziggo de hoogste mogelijk ervaring levert .... ik verwacht van niet !
Het zal wel weer op het laatste moment duidelijk worden. Helaas gaat dat vaak zo met onderhandelingen tussen omroepen en providers. In het kort gezegd willen de omroepen dat de providers er voor gaan betalen. De providers willen dat niet of zo weinig mogelijk.
Het zou zomaar kunnen zijn dat wij het enige land in de "westerse wereld" zijn die straks het WK niet in 4k kunnen zien. Net zoals ongeveer met de f1 op dit moment.
Maar goed, er zijn belangrijkere dingen op deze wereld op dit moment.
Dat is waar Superaart, helemaal mee eens in deze tijd.
Oei, het is nog steeds stil vanuit Ziggo ..
Op 21 november gaat in Qatar het WK voetbal 2022 van start, waarbij de finale wordt gespeeld op 18 december.
De wedstrijden worden uitgezonden op de NPO, want de NOS heeft de televisierechten van dit evenement verworven.
De FIFA gunde het de publieke omroepen, omdat deze voetbalorganisatie niet wilde dat de WK wedstrijden alleen toegankelijk zouden zijn voor betalende abonnees. bron rebox.tv
maar er staat niet bij of het in 4k is zou mooi zijn .
In dezelfde kwaliteit als espn uhd dus. 1080p inclusief HDR. Zie totaaltv
@superaart schreef:In dezelfde kwaliteit als espn uhd dus. 1080p inclusief HDR. Zie totaaltv
Teleurstellend, dus geen 4K !!
UHD ( Ultra HD ) zoals nu wordt voorgesteld, is in dit geval natuurlijk gewoon een iets opgepoetst HD-signaal, een doekje voor het bloeden. Zo kunnen de providers wel gewoon weer reclame maken met 4K..... eh eh eh sorry UHD, wat ze natuurlijk in één adem met elkaar ( en door elkaar ) gaan gebruiken.
Dat de providers daarvoor verder geheel niets hoeven te doen, komt ze goed uit. Of was deze 'deal' met de NPO al vanaf die zijde berekend ?
Ik ben benieuwd hoe Ziggo's reclame spot eruit gaat zien !! Anders gezegd : hoe kletst Ziggo er om heen, dat het geen 4K is ??
Ziggo zal wel weer naar de NPO wijzen, maar als Ziggo tegen de NPO had gezegd "...we gaan voor 4K...", dan was de kans op een WK in echt 4K, veel groter geweest. Het is een kip en ei verhaal, zolang de providers maar blijven hangen in HD, zolang zal de NPO natuurlijk geen 4K gaan doorgeven !!!
Het is een kip en ei verhaal, zolang de providers maar blijven hangen in HD, zolang zal de NPO natuurlijk geen 4K gaan doorgeven !!!
Persoonlijk zou ik stellen dat dit toch andersom is. Als de omroepen/zender het niet aanleveren kan de provider dit niet aanbieden.
Je gelooft dit toch niet dat de NPO zich iets aantrekt van wat ziggo of een andere provider zegt.
Die hele WK is toch al discutabel maar dat is voor op een ander forum.
En inderdaad nee het is geen 4 K resolutie.
Dan komen we bij de door de EBU vast gelegde normen, die stelt dat HD 1080p met 10 bits kleur (hdr) ook UHD genoemd mag worden. UHD zegt simpelweg niks over de resolutie aangezien 8K ook een UHD resolutie is.
Ben het met iedereen eens die het geen echt uhd vindt.
Maar ik vind het 1080p hdr van ESPN er toch wel erg goed uitzien, en zeker mooier dan de standaard uitzendingen.
@Steefb schreef:....Maar ik vind het 1080p hdr van ESPN er toch wel erg goed uitzien, en zeker mooier dan de standaard uitzendingen.
Maar het ESPN UHD kanaal heeft ook een hogere bitrate, namelijk 15,5 Mb/s. NPO 1 heeft een standaard bitrate van 12 Mb/s, dus daardoor kan het betere beeld van ESPN makkelijk verklaard worden. Door die hogere bitrate is er meer detail, maar worden ook 'snelle beelden' beter weergegeven.
@Pasi dit komt natuurlijk niet op de reguliere NPO 1 kanaal maar op 999 het evenementen kanaal.
In het artikel wordt ook geschreven dat NPO dit met 15,5 Mbps gaat aanbieden.
@RoWi. schreef:@Pasi dit komt natuurlijk niet op de reguliere NPO 1 kanaal maar op 999 het evenementen kanaal.
Inderdaad. Maar aangezien het beeld van de NPO zenders, vaak als beste wordt betiteld, is dat een mooi vergelijk.
Ik heb geen idee wat de bitrate van kanaal 999 is, maar verwacht daar ( helaas ) geen wonderen van. Ziggo's beste tv-signaal ( op die enkele 4K zender en ESPN na ), heeft een bitrate van 12 Mb/s. Het zou mij werkelijk verbazen, als Ziggo een ( zinnig ) hogere bitrate zou gebruiken voor het WK.
Die bitrate zal worden hoe de NPO dit zal aanleveren. Bij mijn weten is/was de bitrate van de eerdere UHD kanalen hoog genoeg. Hoe dit met de spelen was zullen we terug moeten zoeken.
Ik blijf ook realistisch maar verwacht echt wel dat Ziggo niet onder de genoemde bitrate gaat zitten.
Voor de Olympische spelen zat de bitrate rond de 21mbps voor HD met HDR zal 15,5 voldoende zijn.
@Pasi schreef:...Zo kunnen de providers wel gewoon weer reclame maken met 4K..... eh eh eh sorry UHD, wat ze natuurlijk in één adem met elkaar ( en door elkaar ) gaan gebruiken....
Tijdens het Google'n nog deze 4K reclame webpagina van Ziggo tegengekomen. Ook hier gebruikt Ziggo 4K en UHD door elkaar heen, om zo het 4K rookgordijn te kunnen optrekken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.