Vraag
Reacties
Oplossing
JRN
Level 2

Wifi verbinding opnieuw activeren - Mediabox Next

Heb deze week de nieuwe mediabox Next ontvangen maar heb nu het volgende probleem: Iedere keer als ik mijn Next mediabox opstart krijg ik de melding dat de mediabox niet met het internet verbonden is. Krijg dan een keuze menu om de mediabox weer met het internet te verbinden; of bedraad of draadloos, kies dan draadloos en zie dan in de beschikbare netwerken mijn netwerk bovenaan in deze lijst en deze is dan ook aangevinkt. Na selecteren van mijn netwerk wordt de verbinding weer tot stand gebracht en functioneert deze dan weer prima, wordt ook aangegeven bij het netwerk-controle scherm. Wat kan het probleem zijn dat de draadloze verbinding na uitschakelen iedere keer wegvalt? Het bedraad aansluiten van mediabox is voor mij helaas niet mogelijk.
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Helder!
Heb je de box al eens van de stroom gehaald?
Zo ja, dan zou ik de box terug zetten naar fabrieksinstellingen.
Hopelijk werkt het daarna wel goed 🙂

Bekijk in context

0 Kudos
6 Reacties 6
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Hoi JRN,

In welke energiestand heb je de Mediabox Next staan?
Helpt het als je de mediabox even een paar minuutjes van de stroom afhaalt?

Groet,
Evert
0 Kudos
JRN
Level 2
Topicstarter
Hallo Evert, de box staat op dit moment in de energiestand hoog, hiermee was het probleem eerst opgelost. Maar vandaag begon het probleem ook in deze stand. Dacht eerst ook dat het aan de energie besparende standen lag. Maar blijkbaar is dit niet de oorzaak.
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Helder!
Heb je de box al eens van de stroom gehaald?
Zo ja, dan zou ik de box terug zetten naar fabrieksinstellingen.
Hopelijk werkt het daarna wel goed 🙂
0 Kudos
Jan F.
Level 20
Ik denk dat het probleem wordt veroorzaakt doordat bij een start vanuit de hoge energiestand de controle op de internetverbinding iets te vroeg plaats vindt. Kunt u controleren of de verbinding er wel is als u 10 extra seconden wacht? Is het probleem er ook als u vanuit de eco-stand opstart? Dan duurt het starten n.l. een paar seconden langer.
0 Kudos
JRN
Level 2
Topicstarter
Heb de box enige tijd van de stroom afgehaald en er zijn nu geen problemen meer, in welke energiestand de box ook staat. Bedankt voor jullie hulp en tips.
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Fijn dat het weer goed werkt 🙂

Bedankt voor de update en veel kijkplezier! ?
0 Kudos