1
Vraag
2
Reageer en help mee
Herbonnet

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi verbinding met mijn Galaxy S8 en mijn Deco Wifi boosters M4.

Ik heb de Wifi boosters M4 geïnstalleerd. Alles werk zoals mijn laptop, Ipad en mijn Iphone. Behalve de Wifi verbinding van de Galaxy S8 smartphone van mijn vrouw werkt niet. De juiste netwerknaam en wachtwoord is ingevoerd maar Wifi geeft aan: internet misschien niet beschikbaar.

Onze modem geeft 2,4 GHz en  5 GHz af naar de router. De Galaxy S8 werkt op 4,5 GHz en lager. Access poin staat aan. Voordat ik de Boosters had geïnstalleerd werkte de Galaxy S8 prima. Hoe komt het dat het nu niet meer werkt?

Uitgelicht
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Reacties
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

"Onze modem geeft 2,4 GHz en  5 GHz af naar de router."

Het modem geeft niet de 2,4 en 5 GHz door naar de Deco's, de Deco's hebben hun eigen wifi verbinding vanaf de eerste Deco naar de andere Deco's.

Als je de Deco's gebruikt, dan is het het beste als je de wifi op je modem uitgeschakeld hebt, want die doet niet mee met de mesh wifi van de Deco's.

 

Zie de installatie handleiding van de Deco's: Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

 

"De Galaxy S8 werkt op 4,5 GHz en lager."

Dat begrijp ik niet, want de S8 kan met zowel 2,4 als 5 GHz wifi verbinden.

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

"Onze modem geeft 2,4 GHz en  5 GHz af naar de router."

Het modem geeft niet de 2,4 en 5 GHz door naar de Deco's, de Deco's hebben hun eigen wifi verbinding vanaf de eerste Deco naar de andere Deco's.

Als je de Deco's gebruikt, dan is het het beste als je de wifi op je modem uitgeschakeld hebt, want die doet niet mee met de mesh wifi van de Deco's.

 

Zie de installatie handleiding van de Deco's: Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

 

"De Galaxy S8 werkt op 4,5 GHz en lager."

Dat begrijp ik niet, want de S8 kan met zowel 2,4 als 5 GHz wifi verbinden.

apelgrim

Level 5
  • 58Posts
  • 2Oplossingen
  • 21Likes

Hier werkt mijn S8 en Deco M4 prima👍, misschien even uitloggen (verbinding vergeten) en opnieuw inloggen 🤔 ?

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

@Herbonnet, hoi! Laat de Deco-set je S8 in de steek? Dat is niet zoals het hoort. Heb je nog gekeken naar het advies van @Bert en @apelgrim? Ik ben benieuwd naar de uitkomst! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic