1
Vraag
2
Reacties
Finding1965

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Wifi uitzetten ziggo Mediabox Next

Hallo,

 

Kan iemand mij vertellen hoe je de wifi van de mediabox Next kan uitzetten

Ik ben stralinggevoellig en hij zend een draadloos signaal uit.

op de CB heb ik alles uit staan maar de mediabox zend dus ook

zelf nog een signaal uit.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Ha Finding,

Er is geen Wifi-signaal aan of uit te zetten op de Next. Als je deze met utp-kabel verbindt, zal 'ie geen wifi gebruiken. RF-signaal van afstandsbediening lijkt me te verwaarlozen.

Bekijk in context

21 Reacties 21
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Ha Finding,

Er is geen Wifi-signaal aan of uit te zetten op de Next. Als je deze met utp-kabel verbindt, zal 'ie geen wifi gebruiken. RF-signaal van afstandsbediening lijkt me te verwaarlozen.

Finding1965
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hallo AlexHelpt,

Je hebt helemaal gelijk mijn samsung QLed zend het signaal op 2,4 GHz ben ik achter gekomen

Daar zit dus ook een routertje in Dankjewel!

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

ook kan het voorkomen dat als de wifi is uitgeschakeld op de connectbox dat die toch nog wifi signaal uitzend

Finding1965
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Super expert,

Ja klopt ik heb op de CB nu alles uit staan als je de Wlan op 2,4 en 5 Ghz uitzet blijft er nog een 2e wifi signaal zenden (publieke wifi hotspot). Dat kan je uitzetten in mijn Ziggo onder wifi Spots. Met een paar uur zetten ze het dan uit op afstand bij Ziggo.

Rene Gemert

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedendag super expert, ik meet nog steeds straling 1500-2000 mw/m op de Mediabox Next. In mijn Ziggo account staat Wifispots uit, dat was de laatste boosdoener om de Connectbox stil te krijgen.  Op de connectbox staat wifi Wlan 2.4 en 5 Ghz ook uit, daar meet ik slechts 3mw/m.  Ik ben stralinggevoelig en kan op deze manier geen TV kijken sinds ik verhuisd ben. Of ik moet de oude Ziggo Box XL weer aansluiten, daar heb ik door in te loggen ooit de wifi uit kunnen krijgen...

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@Rene Gemert 

als je gebruik maakt van een utp kabel in next zou je verwachten dat de wifi is uitgeschakeld. heb je ook al geprobeerd huisje, tandwiel, NETWERK, Verander je aansluiting, dan de kabel selecteren.

 

als dat niet werkt dan zou een moderator het probleem kunnen doorzetten naar de juiste afdeling die het problemen kunnen onderzoeken en mogelijk oplossen.

 

tot die tijd zou je gebruik kunnen maken van een ci+ module of tweedehands Humax

 

Rene Gemert

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste anoniemforum/superexpert, Op de Next is de optie Kabel ingeschakeld reeds zoals U aangaf. Verder heb ik bij het uitzetten van de Wifispots in mijn Ziggo verzuimd mijn Next aan te laten ivm straling. Ik heb vanochtend alles weer aangezet, Wifi 2.4 en 5 en de Wifispot in mijn account, de Next onder stroom en UTP dus. Daarna alles weer uitgezet in de hoop dat hij de Next mee zou pakken met het uitzetten van de Wifi en Wifispot, nee dus!!! De Connectbox geeft 3 mw/m aan en de Next wederom 1500-2000 mw/m op mijn Gigahertz Solution 35C stralingsmeter! Ik krijg een donkerbruin vermoeden dat het geen Wifi is, maar een ingebakken Wifispot op de NExt.  Op 7 juni komt er een monteur langs van Ziggo, denk niet dat hij dat eruit krijgt maar wie weet. Ondertussen heb ik mijn Mediabox XL terug geplaatst, die doet het nog wel, maar neemt niets meer op of speelt niets meer af, live kijken wel. Wie het weet mag het zeggen hoe dit op te lossen, want ik wordt echt misselijk en duizelig van de Next.... 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

de mediabox xl is niet meer gekoppeld aan het abonnement vandaar dan opname etc niet meer werkt.

 

heb je de next in een kastje staan ? in dat geval kun je de kast van binnen beplakken met folie die straling tegen houd 

natuurlijk wel zorgen dat de next zijn warmte kwijt kan.

 

denk dat de wifi van de next helemaal uitzetten helaas niet mogelijk is.

gezien de next in bruikleen is en je zelf niet aan de hardware mag sleutelen (openen) zijn er ook geen opties als de wifi card los maken natuurlijk moet het dan wel een losse card zijn en geen ingebouwde in het moederbord zelf

Finding1965
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Beste Rene,

ik heb na het bekabelen van de Ziggo Next box geen wifi straling hiervan. Puur toevallig denk ik want ik had het van te voren niet gecheckt toen ze het kwamen aansluiten(monteur). Ik ben pas later gaan meten. Weet je zeker dat het van de Next af komt? Ik ben er achter gekomen dat het van mijn smart tv kwam daar zit een router ingebouwd namelijk. Even een klik aan klik uit in de voeding en kan hem dan nachts zeker uitzetten

Finding1965
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Dat moet dan haast 5G signaal zijn boven de 2,4 Ghz.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Er zit geen zgn Wifispots op de Next, dus ik vermoed ook dat het wellicht om andere apparatuur gaat 🙂

Rene Gemert

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Anoniemforum, een CI+ kan niet worden aangesloten op mijn LCD televisie van 17 jaar oud. Afdekken kan een optie zijn. De Next vragen aan te passen door Ziggo kan een optie zijn, idd niet zelf sleutelen. Doch ik krijg meer en meer het vermoeden, zeker na een opmerking van Finding1965 dat het bij hem wel weg is, dat ik de nieuwste versie met witte Ziggo letters/ geen aan/uit schakelaar heb, waarin dit zit ingebakken. Volgens mij heeft Finding1965 een oudere Next versie met oranje ziggo letters en schakelaar op de achterkant, ik ga hem vragen. Als dit zo is ga ik Ziggo om de oude versie vragen met oranje letters/schakelaar achterkant.

Rene Gemert

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Finding 1965, ik heb een vermoeden dat U een eerdere Next versie heeft oranje Ziggo letters op de voorkant en een aan/uit schakelaar op de achterkant, klopt dit? Ik heb de laatste versie met witte Ziggo letters op de voorkant en geen aan/uit schakelaar op de achterkant. Ik krijg het vermoeden, ook bevestigd door Ziggo medewerkers die zeggen dat er geen wifi in de next zit, dat het alleen in de nieuwste versie zit en niet in de oude met oranje letters.

Rene Gemert

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Alex Helpt, Ik heb geen smart TV, doch een 17 jaar oude Philips LCD TV. En de rest wat er  naast staat is vintage Marantz audio apparatuur. Dat in een vrijstaand nieuwbouw huis wat volledig is afgeschermd tegen straling.  ik heb zelf een Gigahertz Solution 35C stralingsmeter en er is iemand langsgeweest tegen 395 Euro, met nog meer geavanceerde meetapparatuur, beide wijzen de Next aan als oorzaak. Doch ik heb de laatste versie, met witte Ziggo letters en geen aan/uit schakelaar op de achterkant. Mijn grote vermoeden is dat op de eerdere Next met oranje Ziggo letters en aan/uit schakelaar op de achterkant idd zoals U zegt geen wifi op zit, doch nu blijkt alleen in de nieuwe versie met witte Ziggo letters die ik heb. Dan wil ik de oude met oranje letters, probleem opgelost....

Finding1965
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hallo allen,

Ik heb een Ziggo Next van 7 weken oud en witte letters aan de voorkant en met aan en uit knop aan de achterkant.

Rene Gemert

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Allen, vreemd, mijne is ook ongeveer die leeftijd 6-8 weken oud, witte letters doch zonder aan/uit op achterkant. Als ik de mini-jack power eruit trek dat de Next zonder stroom komt is de straling weer 3 uW/m2 ipv 1500-2000 uW/m2 aldaar, duidelijker kan het niet. Er komt een Ziggo monteur 7 juni 's middags langs, kijken wat hij er mee kan. Of het wordt toch een oudere Next box of ik stap over op glasvezel wat inmiddels ook is aangelegd en sinds kort aangeeft beschikbaar te zijn in mijn nieuwbouwwoning, net ff te laat om dit debacle te voorkomen...

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@Rene Gemert 

ik denk dat je momenteel de Humax Next hebt (kun je herkennen aan geen - + knop aan de voorzijde)

verwacht niet dat een ziggo (moderator en of klantenservice) een Arris (oranje letters) op verzoek kan sturen de mediabox next wordt automatisch verzonden of dat een Humax of Arris is kan een moderator/klantenservice medewerker niet zien

MartLan

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kijk even op http://www.ziggo.nl/horizon-wifi-uit 

Maar:
1) maak verbinding met je horizon box (bekabeld, of via WiFi code op de sticker onderop

2) open in een webbrowser 192.168.100.1 of als dat niet werkt 192.168.192.1
3) username: admin ; password: admin

4) in het menu Draadloos (staat boven) > onder frekwentie (2.4 Ghz / 5 Ghz ; staat links ; EERST de frequentie die je NIET gebruikt) op Radio klikken > dan inschakelen uitschakelen op uit zetten > Klik op opspaan

5) herhaal 4 voor de andere fekwentie (als je draadloos verbonden bent - valt de verbinding weg)

Rene Gemert

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Martlan, toen ik nog een Horizon box had heb ik dat inderdaad zo gedaan. Nu heb ik een Next en daar is op de ene of andere manier de straling van niet ongedaan te maken. Dat dit straalt met 1600 V/m. Laatst met de monteur van Ziggo hem toch maar in het 2.5cm dikke audio meubel gezet, daarna 50-60 V/m gemeten met deurtje dicht. Daarna een lapje stralingwerende vitrage over de Ziggo next gelegd met deurtje dicht, straling eindelijk weg. En ik ben beslist geen zielig stralings 5G WAPPIE, ik heb er gewoon last van van al dat soort stralingen Wifi, 4G/5G, DECT. Hoofdpijn, oorsuizen, concentratieverlies, snel moe, hartkloppingen...als ik volgende week weer twee weken naar Frankrijk op vakantie ga naar een dorpje met masten op 3-4 km afstand kom ik weer helemaal tot de rust en mijzelf....

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic