1
Vraag
2
Reageer en help mee
WO

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi niet verbonden melding op tv

Mijn tv zegt elke dag wifi niet verbonden. Kan niet meer casten nu.  Bij de instellingen staat wifi wel verbonden.

Hoe kan dit? Wat moet ik nu doen? Modem uit en aan gedaan. Helpt niet.

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Wat is je modem?

De Mediabox XL?

 

Of een ander modem?

Zo ja een ander modem, zit er een netwerkkabel tussen het modem en de Mediabox XL?

Zo ja, haal die ertussenuit om allerlei problemen te voorkomen en haal beide apparaten 30 seconden van de stroom voor een verse netwerk start.

WO
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi 

Dank voor je bericht. Ik heb een mediabox xl en er hangt een modem in de gangkast. Ik heb geen kabel tussen die twee lopen. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Welke TV merk en model? Je schrijft dat je niet meer kan casten gaat het om een Philips of Sony met ingebouwde Chromecast?

Ik zou als eerste adviseren de TV bedraad te verbinden.

WO
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een Philips smart tv met ingebouwde chromecast. 

Hij doet het nu wel maar soms niet. Ik weet niet waarom  de tv steeds zegt wifi niet verbonden. Als ik naar de instellingen ga op de tv staat mijn wifi gewoon als ingesteld. Heel raar.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Mijn Samsung deed hetzelfde, ik moest iedere keer de netwerk  instellingen  doorlopen. Daarom mijn tip sluit de TV bedraad aan.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hebben de 2,4 GHz en de 5 GHz dezelfde SSID/wifinamen met dezelfde beveiligingssleutel?

Daar kunnen sommige apparaten niet goed tegen.

Probeer eens de 2,4 GHz een andere SSID/wifinaam te geven en dan de TV verbinding laten maken met de 2,4 GHz SSID/wifinaam.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@WO van harte welkom op de Ziggo Community! Elke dag een wegvallende verbinding met je tv is natuurlijk irritant. 

Heb je iets gehad aan de genoemde tips? Ook als het daarmee opgelost is, horen we het graag. Dat is weer handige informatie voor de lezers! 

WO
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi 

Misschien maar ik ben zelf niet zo handig ik begrijp het niet al die adviezen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@WO Het is ook niet makkelijk, als je niet huis bent in deze materie.

Om je stap voor stap op weg te helpen via tekst, is vrijwel niet mogelijk, want het vergt nogal wat stappen en iedere TV is ook weer anders.

Is er iemand in je omgeving die je op weg kan helpen?

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@WO  Heb je al geprobeerd om ook de tv voor een bepaalde tijd van de stroom te halen (1-2min). Kan zijn dat het helpt.

WO
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat zal ik nog proberen! Bedankt.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

@WO We zijn benieuwd! Is het gelukt met de tip van @jansmarcel

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic