1
Vraag
2
Reageer en help mee
Dirco

Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Wie wil er nou 125 TV zenders?

 

Een tijdje geleden leek het mij wel handig om een mediabox te huren waarmee dan nu programma's in 'the cloud’ kunnen worden opgenomen. Wil je een enigszins moderne box, de mediabox next, krijgen, dan dien je het duurste TV abonnement te nemen. Je krijgt dan een pakket met 125 zenders!
Ik gebruik denk ik maximaal 15 zenders en dan alleen de NPO zenders nog het meest.
Goed, dan is dat mss een beetje laag aantal voor anderen maar die zullen toch ook niet meer dan 25 TV zenders bekijken. En dan kijken we in Nederland toch meest naar Nederlandse en Nederlandstalige zenders durf ik te stellen.

Dus vraag ik mij af;

  • Wie zit er op 125 zenders te wachten?
  • Heeft Ziggo wel eens naar de behoefte gekeken?
  • Is er zoiets als een klantenpanel of programmaraad hiervoor?

Kan die ruimte voor die voor die 100 extra zenders niet beter gebruikt worden voor extra internet breedte / snelheid? Dan kan het analoge radio signaal weer terugkomen en hoeven de stereo torens de deur niet uit. Naar zeggen verdwijnt analoge radio nu van de kabel omdat deze frequenties dan gebruikt kunnen worden voor uitbreiding van internet.

O ja, de mensen die één van die 100 zenders wil bekijken kunnen dat dan gewoon via internet doen.

 

25 Reacties 25
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
RoWi. wrote:

...De vraag is dus waarom kiest iemand voor dat Max pakket, ik kan me niet voorstellen alleen vanwege de Next….

 

Ik denk dat juist heel veel Ziggo klanten van abonnement zijn gewisseld, omdat ze zat waren van de oude mediabox en zo een andere box konden/kunnen krijgen.

Hetzelfde m.b.t. tot 4K die de Next ondersteunt. Als je er geen verstand van hebt, dan heb je bij een 4K tv toch ook een 4K ontvanger/box nodig, toch?

Ziggo's reclame is blijkbaar effectief.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Dirco Jij gaf aan: (Echter dan blijft Ziggo waarschijnlijk zitten met een heleboel ouderwetse en overbodige Mediaboxen XL)

Die worden weer ingezet bij het standaard pakket. ( Weliswaar met mindere functies) uitgekleed. oa geen opname mogelijkheid. Humax boxen worden dan niet meer geleverd. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
robbo wrote:

...(Echter dan blijft Ziggo waarschijnlijk zitten met een heleboel ouderwetse en overbodige Mediaboxen XL) Die worden weer ingezet bij het standaard pakket. ( Weliswaar met mindere functies) uitgekleed...


Ik vrees dat we die ouderwetse stroomslurpers nog lang niet kwijt zijn. Ziggo heeft deze oude boxen gerecycled en ‘verkoopt’ ze als nieuwe broodjes aan haar klanten. Die boxen hebben misschien t.o.v. oude MediaBox, na de update, nu wel wat meer opties, maar het stroomverbruik blijft extreem hoog ( 50W?, 24/7 = 438 kWh ). Die energie moeten de klanten betalen en gezien het grote aantal boxen in omloop, kunnen we voor die benodigde energie, nog wel wat zonnevelden aanleggen. Het recyclen van de boxen lijkt een goed idee, maar de enige is er beter van wordt is Ziggo en het groene is in feite donder grijs.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
robbo wrote:

@Dirco Jij gaf aan: (Echter dan blijft Ziggo waarschijnlijk zitten met een heleboel ouderwetse en overbodige Mediaboxen XL)

Die worden weer ingezet bij het standaard pakket. ( Weliswaar met mindere functies) uitgekleed. oa geen opname mogelijkheid. Humax boxen worden dan niet meer geleverd. 

En ik heb toch tien keer liever een Humax dan een apparaat met overtollig geworden onderdelen.

 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Mee eens @RoWi. 100%

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

“Kan die ruimte voor die voor die 100 extra zenders niet beter gebruikt worden voor extra internet breedte / snelheid? Dan kan het analoge radio signaal weer terugkomen en hoeven de stereo torens de deur niet uit. Naar zeggen verdwijnt analoge radio nu van de kabel omdat deze frequenties dan gebruikt kunnen worden voor uitbreiding van internet”

Analoge TV en radio zitten op de frequenties waar de coax Docsis techniek upload zit, een heel hoge download zonder flinke upload gaat niet goed werken.

Downloadruimte en ruimte voor zenders is er meer dan genoeg.

 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic