1
Vraag
2
Reageer en help mee
Dirco

Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Wie wil er nou 125 TV zenders?

 

Een tijdje geleden leek het mij wel handig om een mediabox te huren waarmee dan nu programma's in 'the cloud’ kunnen worden opgenomen. Wil je een enigszins moderne box, de mediabox next, krijgen, dan dien je het duurste TV abonnement te nemen. Je krijgt dan een pakket met 125 zenders!
Ik gebruik denk ik maximaal 15 zenders en dan alleen de NPO zenders nog het meest.
Goed, dan is dat mss een beetje laag aantal voor anderen maar die zullen toch ook niet meer dan 25 TV zenders bekijken. En dan kijken we in Nederland toch meest naar Nederlandse en Nederlandstalige zenders durf ik te stellen.

Dus vraag ik mij af;

  • Wie zit er op 125 zenders te wachten?
  • Heeft Ziggo wel eens naar de behoefte gekeken?
  • Is er zoiets als een klantenpanel of programmaraad hiervoor?

Kan die ruimte voor die voor die 100 extra zenders niet beter gebruikt worden voor extra internet breedte / snelheid? Dan kan het analoge radio signaal weer terugkomen en hoeven de stereo torens de deur niet uit. Naar zeggen verdwijnt analoge radio nu van de kabel omdat deze frequenties dan gebruikt kunnen worden voor uitbreiding van internet.

O ja, de mensen die één van die 100 zenders wil bekijken kunnen dat dan gewoon via internet doen.

 

25 Reacties 25
Cool1946

Level 12
  • 651Posts
  • 16Oplossingen
  • 301Likes

@Dirco 

Dus vraag ik mij af;

  • Wie zit er op 125 zenders te wachten?
  • Ik zeker niet , en het aantal van 15 zenders haal ik ook niet 🙂 
  • Heeft Ziggo wel eens naar de behoefte gekeken?
  • Voor zover mij bekend niet . 
  • Is er zoiets als een klantenpanel of programmaraad hiervoor?
  • Voor zover mij bekend niet. Jij betaalt, Ziggo bepaalt. 
  •  
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Moet je eens zien hoeveel klachten er hier binnenkomen als een of andere zender die jij misschien niet interessant vindt een storing heeft.

Ziggo is niet voor jou alleen.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes


Vooral niet vergeten: ook qua reclame en om onderscheid te maken naar de concurrenten, is het aantal zenders natuurlijk belangrijk.

We ( de klanten ) weten natuurlijk in principe allemaal, dat een groot gedeelte van die zenders gewoon ‘meuk’ is ( meuk moet zijn ) en/of tot een niche markt behoren. Toch blijken vele klanten in spe, dat ( tijdelijk ? ) niet te willen weten/begrijpen en gaan voor de aantallen.


Tevens zal Ziggo's verdienmodel natuurlijk ook uitgaan van zoveel mogelijk van dit soort zenders, die waarschijnlijk ( zeker weten ) Ziggo willen betalen om toegang te hebben/krijgen naar een zo breed mogelijk publiek, hopende dat ze uitgroeien tot zenders met veel publiek ( waardoor ze uiteindelijk toch ook geld gaan verdienen ).


Het aantal zenders waar ik persoonlijk naar kijk zal op één hand ( vooruit soms op twee handen ) te tellen zijn. Maar, Ziggo heeft echter de kennis ( en kunst ) om gewilde zenders over meerdere pakketten te verspreiden en zo toch meer zenders aan klanten te kunnen 'verkopen’, dan ze in basis nodig hebben of zouden willen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Vergeet niet meer kanalen in één pakket is goedkoper. Dan meerdere kleine pakketjes. Verder is het zo dat Ziggo tv kanalen in één bundel afneemt waarbij de content eigenaar bepaald of dit kanaal in de basis mag of achter een betaal muur moet. Ziggo heeft daar niet heel veel over te zeggen.

Juist de "niche" kanalen doorgeven is de kracht van Ziggo.

De 125 tv kanalen is puur omdat Ziggo (ongewenst?) Het Movies & series XL pakket hierbij levert, anders waren het er gewoon 80.

Ik heb met TV Start ook 125 kanalen omdat wij juist zenders willen zien uit dat extra pakket.

@Dirco

O ja, de mensen die één van die 100 zenders wil bekijken kunnen dat dan gewoon via internet doen

 

Was dat maar waar, die vlieger gaat niet op. Niet elke zender is in Nederland via het internet beschikbaar. Dat zou mij € 19.95 schelen.

En vergeet niet Ziggo moet verplicht vanuit de Mediawet 30 tv kanalen aanbieden waarvan een aantal must Carry zijn.

Ziggo weet exact wie welke zender kijkt en hoelang,daar is geen programmaraad voor nodig. Die raden is iets uit de tijd van de centrale antenne inrichtingen de gemeente had toen een programma raad. Dat is het grootste verschil eerst was er per gemeente verschil in het aanbod, nu bepaald een provider dit mede op basis van de interne kijkcijfers, die afwijken van de SKO.

 

 

Dirco
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes
Steefb wrote:

Moet je eens zien hoeveel klachten er hier binnenkomen als een of andere zender die jij misschien niet interessant vindt een storing heeft.

Ziggo is niet voor jou alleen.


Dat Ziggo niet alleen voor mij is, was me wel duidelijk . En wat is veel klachten gerelateerd aan het aantal abonnees? Het gaat over het gebruik van de beschikbare ruimte op de kabel en die zou je anders kunnen indelen.

 

RoWi. wrote:

Ik heb met TV Start ook 125 kanalen omdat wij juist zenders willen zien uit dat extra pakket.

 

TV start EN 125 kanalen, hoe kan dat samen?

 

RoWi. wrote:

@Dirco

O ja, de mensen die één van die 100 zenders wil bekijken kunnen dat dan gewoon via internet doen

 

Was dat maar waar, die vlieger gaat niet op. Niet elke zender is in Nederland via het internet beschikbaar. Dat zou mij € 19.95 schelen.

En vergeet niet Ziggo moet verplicht vanuit de Mediawet 30 tv kanalen aanbieden waarvan een aantal must Carry zijn.

Ziggo weet exact wie welke zender kijkt en hoelang,daar is geen programmaraad voor nodig. Die raden is iets uit de tijd van de centrale antenne inrichtingen de gemeente had toen een programma raad. Dat is het grootste verschil eerst was er per gemeente verschil in het aanbod, nu bepaald een provider dit mede op basis van de interne kijkcijfers, die afwijken van de SKO.

 

 

Je hebt gelijk, niet alle zenders zitten op internet. Ziggo zou deze wel op internet kunnen zetten natuurlijk.

Weet Ziggo werkelijk wie welke zender kijkt? Dan zou er terugkoppeling zijn via internet en hoe zit het dan met de mensen die alleen een kabel tv aansluiting hebben?

Ja, die programmaraden zijn niet meer maar het was wel een soort van vertegenwoordiging van de gebruikers.

BTW, waar staat SKO voor?

 

 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@Dirco Niet iedereen wil Nederlandse zenders kijken. Dat is onzin

 

Die programma raden waren niet voor de klanten, dat was op papier zo. Ze werden door de meeste klanten maar wat gehaat. Ze gingen sowieso alleen over analoge tv. In de jaren 90 tijdens staatssecretaris Ad Nuijs zijn ze in het leven geroepen. Bij fZiggo deed Ziggo niet wat de programmaraad eiste. Het ging zelfs tot juridische stappen. Programma raden verloren keer op keer. Ziggo had toen ook een klanten panel. In die periode had Ziggo ook de algemene voorwaarden aangepast, digitale tv werd standaard, anoloog werd een gratis exta dat de klant bij digitale tv kreeg. Als je goed zoekt naar die periode, heeft Ziggo toen zelfs gezegd dat ze de stekker zelfs per die uit analoge tv zouden kunnen trekken. Wettelijk gezien was er geen plicht voor analoog, officieel was de klant alleen digitale klant, de programmaraad had niks te zeggen over digitaal. Dus als de programnaraad door Sander Dekker niet was opgeheven, hadden we met de fusie tussen fZiggo en fUPC waarschijnlijk in het begin de situatie gehad, fUPC had wel anoloog en fZiggo niet. Zo'n programmaraad is de grootste ramp die er kan bestaan voor een tv pakket.

Bij het uitgebreide pakket met 125 zenders is het ook onzin om ervan uit te gaan ik kijk er maar 15 dus 125 is teveel. 

Als er 125 of meer zijn dan kan de klant daaruit zelf bepalen wat die kijkt. Dit is ook makkelijker dan die losse themapakketten die Ziggo en UPC vroeger hadden 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ziggo zou deze wel op internet kunnen zetten natuurlijk

Sinds wanneer is dat aan Ziggo? Dat is aan die netwerken zelf neem Discovery met Discovery+ NPO start of NLziet samenwerking RTL Talpa en NPO.

 

SKO =Stichting Kijkcijfer Onderzoek via kabel tv zal het lastiger zijn via de app, en de Mediabox XL en Next is dat standaard. Gelukkig anoniem zover mij bekend maar ze weten het wel, aan de hand van dat soort cijfers bepalen de providers wat ze voor de licentie willen betalen. Of betaald willen worden, dat laatste doet Omroep Fryslan die betalen nagenoeg elke provider voor landelijke doorgifte.

 

TV start EN 125 kanalen, hoe kan dat samen?

zoals ik al aangaf de 80 basis kanalen plus de extra kanalen van het Movies en Series XL pakket 

Dirco
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes
RoWi. wrote:

Ziggo zou deze wel op internet kunnen zetten natuurlijk

Sinds wanneer is dat aan Ziggo? Dat is aan die netwerken zelf neem Discovery met Discovery+ NPO start of NLziet samenwerking RTL Talpa en NPO

 

Ik bedoelde het omzetten van de TV signalen in een internet stream.

 

Template wrote:

@Dirco Niet iedereen wil Nederlandse zenders kijken. Dat is onzin

 

Die programma raden waren niet voor de klanten, dat was op papier zo. Ze werden door de meeste klanten maar wat gehaat. Ze gingen sowieso alleen over analoge tv. In de jaren 90 tijdens staatssecretaris Ad Nuijs zijn ze in het leven geroepen. Bij fZiggo deed Ziggo niet wat de programmaraad eiste. Het ging zelfs tot juridische stappen. Programma raden verloren keer op keer. Ziggo had toen ook een klanten panel. In die periode had Ziggo ook de algemene voorwaarden aangepast, digitale tv werd standaard, anoloog werd een gratis exta dat de klant bij digitale tv kreeg. Als je goed zoekt naar die periode, heeft Ziggo toen zelfs gezegd dat ze de stekker zelfs per die uit analoge tv zouden kunnen trekken. Wettelijk gezien was er geen plicht voor analoog, officieel was de klant alleen digitale klant, de programmaraad had niks te zeggen over digitaal. Dus als de programnaraad door Sander Dekker niet was opgeheven, hadden we met de fusie tussen fZiggo en fUPC waarschijnlijk in het begin de situatie gehad, fUPC had wel anoloog en fZiggo niet. Zo'n programmaraad is de grootste ramp die er kan bestaan voor een tv pakket.

Bij het uitgebreide pakket met 125 zenders is het ook onzin om ervan uit te gaan ik kijk er maar 15 dus 125 is teveel. 

Als er 125 of meer zijn dan kan de klant daaruit zelf bepalen wat die kijkt. Dit is ook makkelijker dan die losse themapakketten die Ziggo en UPC vroeger hadden 

 

Het idee van een programma raad is natuurlijk geen verkeerd idee. We schaffen het parlement toch ook niet af. Als iets niet goed werkt moet je het niet afschaffen maar verbeteren. Maar goed, dat gaat niet meer terugkomen. Ziggo is een commercieel bedrijf en handelt daar ook naar.

Ik kijk max. 15 zenders, wat is er fout aan het nastreven van je eigen belangen?
Ik stel dat in Nederland het meest naar Nederlandse zenders wordt gekeken, niet iedereen. Dat lijkt me geen verkeerde veronderstelling.

Ik geef in mijn reactie aan hoe e.e.a. ook opgelost had kunnen worden.

Jammer dat Ziggo het monopolie heeft op de kabel en ook geen concurrentie daarop hoeft te vrezen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik bedoelde het omzetten van de TV signalen in een internet stream.

Dat gebeurd al, via www.ziggogo.tv en via de apps dan nog horen ze bij het totaal pakket, dus ook op de mediaboxen.

Ik kijk max. 15 zenders, wat is er fout aan het nastreven van je eigen belangen?
Ik stel dat in Nederland het meest naar Nederlandse zenders wordt gekeken, niet iedereen. Dat lijkt me geen verkeerde veronderstelling.

Ik geef in mijn reactie aan hoe e.e.a. ook opgelost had kunnen worden.

Ken je Knippr nog? Die hadden de wettelijk verpichte 30 kanalen dat kon je voor ongeveer €2,00 per kanaal uitbreiden die hebben het helaas niet gered. Te vroeg begonnen te duur, wie zal het zeggen.

Als klopt je veronderstelling, vergeet niet de multiculurele samenstelling van dit land. Daarnaast genoeg grens bewoners die bijna alleen naar de duitse kanalen kijken. Of de liefhebbers van het frans die wat graag TV5 kijken.

Wij komen ook op de 10 tot 15  kanalen uit waarvan de meeste uit het Movies&Series XL pakket. Het probleem zowel voor ons de consument als de TV providers zijn de prijzen. 

De Monopolie van Ziggo op de kabel staat er deels buiten de waarde van Ziggo is juist het grootste basispakket.

 

 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

En ook de gebruikers van de next : ( hybride box) Met juiste abbo de 4K zender love nature gaat over /via ip tv . Dit even ter info...Dan tel ik er 1 ( uitgezonderd de tv apps frans/italiaans)

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
robbo wrote:

En ook de gebruikers van de next : ( hybride box) Met juiste abbo de 4K zender love nature gaat over /via ip tv . Dit even ter info...Dan tel ik er 1 ( uitgezonderd de tv apps frans/italiaans)

Met zowel de Next als de MBXL is Replay en kijken van het begin ook IPTV. Niet enkel Love Nature (UHD)

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@RoWi. Ik vind iets terug kijken iets anders dan een lineaire tv zender.  Ik zie dit meer als een opname die via cloud terug te zien is , en dan niet een zender is..  Want daar gaat het om deze in topic. Maar uiteraard heb je een punt dat veel “diensten” oa ondemand apps etc over “internet “gaat 

HereIsTom

Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes

In deze moderne tijd anno 2021 is het best mogelijk om bijv. pay per view te gebruiken.

Dus bijv. een basis pakket van minimaal 15 zenders die je zelf uit kan kiezen.

En dat bijv. uitbreiden met andere pakketten van steeds 15 zenders die je zelf kan uitkiezen.

 

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@robbo  Mee eens.

Hoe het binnenkomt gaat het @Dirco zover ik het begrijp niet om meer om de hoeveelheid kanalen, dat veranderd niet. Of hij moet TV start of Compleet kiezen of nog extremer alleen Kabel TV 50 kanalen.

Bij TV Max heb je gewoon weg het grootste aanbod een van de redenen waarom je dat pakket afneemt lijkt mij.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
HereIsTom wrote:

In deze moderne tijd anno 2021 is het best mogelijk om bijv. pay per view te gebruiken.

Dus bijv. een basis pakket van minimaal 15 zenders die je zelf uit kan kiezen.

En dat bijv. uitbreiden met andere pakketten van steeds 15 zenders die je zelf kan uitkiezen.

 

 

 

Nee minimaal 30 zolang de Mediawet niet word veranderd. 15 zenders in een pakket zijn soms nog teveel, een betere indeling naar thema zal handiger zijn.

En met zo'n systeem worden de klanten die meer kanalen willen of nodig hebben gestraft en reken maar dat een kleiner basis pakket eerder duurder dan goedkoper wordt.

Voor de consument is dit huidige systeem het beste(lees goedkoopste) Voor pay per view heb ik Ziggo niet.

Als het in 2018 niet lukte is er bijna geen reden om aan te nemen dat dit nu wel gaat lukken.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@Dirco Die programmaraad zat er niet voor de klant die zat ervoor zichzelf.

15 zenders mag niet volgens de mediawet, dat is bij elke provider minimaal 30 muv Joyne. 

 

@HereIsTom Volgens de mediawet, is het wettelijk basispakket minimaal 30 kanalen en niet 15. Binnen die 30 zijn de drie basiskanalen van de NPO verplicht, de Vlaamse publieke kanalen, indien aanwezig de lokale zender, de regionale publieke zender uit de provincie.

 

Het Giganet van VodafoneZiggo is snel genoeg, zenders eraf zet geen zoden aan de dijk, alleen omdat een klant die zenders niet kijkt.

@RoWi.  Die thema pakketten heeft Ziggo ooit gehad. Bij T-mobile hebben ze dat wel en het is als je bijna hetzelfde als Ziggo zou nemen duurder

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Template Dat is exact wat ik schrijf zoals Ziggo het nu aanbied is voor ons  de consument het meest voordelig.

Hoewel ik best zonder de kids en muziek kanalen kan, neem ik ze voor lief.

Dirco
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Even terug naar het begin in mijn vraagstelling;

Een mediabox next krijg je bij het meest uitgebreide TV pakket. Wat ik lees op dit forum en elders, is dat een Next het meest comfortabel werkt. Echter dan krijg je er 125 zenders bij terwijl daar bij mij geen behoefte is. En dat is een beetje koppelverkoop.

Dat ik maar 15 zenders gebruik wil niet zeggen dat er maar 15 hoeven te worden doorgegeven. Dan worden het er 30 volgens de mediawet of 50 zoals nu bij kabel TV, wel in HD.

Een keuze uit abo's TV pakketten (start, complete, max) en keuze uit ontvangers (geen, simpel HD, XL, Next) zou ook een fijne mogelijkheid zijn. (Echter dan blijft Ziggo waarschijnlijk zitten met een heleboel ouderwetse en overbodige Mediaboxen XL, dus).

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Dirco daar wringt bij Ziggo de spreekwoordelijke schoen. Ik zou met mijn Start abonnement en zelf gekozen extra pakket ook de Next wel willen, het beleid is helaas anders.

Je kan het koppel verkoop noemen of een handige lokker. Bij Compleet 'krijg' je ook een extra pakket.

De vraag is dus waarom kiest iemand voor dat Max pakket, ik kan me niet voorstellen alleen vanwege de Next.

Wat mij betreft kan de keuze kleiner de XL en alles daarvoor schrappen, dan wordt het : Geen ontvanger een CI Module of de Next eventueel een basis ontvanger als tweede voor de slaapkamer bijvoorbeeld.

Altijd het basis aanbod van 50 kanalen in HD dus niet de nu gebruikelijke 80 of 125.  De overige 30 tot 55 kan dan keuze aanbod worden of leukere combinatie aanbiedingen als je ook Vodafone hebt als mobiele provider.

Zoals je het nu benoemd ga ik zeker met je mee.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic