1
Vraag
2
Reacties
Joehoe35

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wie moet de wandcontactdoos vervangen?

Bij mijn schoonvader is de wandcontactdoos kapot. Het pinnetje van de tv aansluiting is stuk. Wie moet deze vervangen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Als dit de eerste plaats is waar Ziggo binnenkomt, dan is het aan Ziggo, als dit een verlenging is vanuit de eerste plaats van Ziggo, dan is het voor de bewoner zelf.

Maar Ziggo heeft ook een monteur service: De monteur

Bekijk in context

47 Reacties 47
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Als dit de eerste plaats is waar Ziggo binnenkomt, dan is het aan Ziggo, als dit een verlenging is vanuit de eerste plaats van Ziggo, dan is het voor de bewoner zelf.

Maar Ziggo heeft ook een monteur service: De monteur
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Een wandcontactdoos hoort bij je eigen installatie.
Een probleem hiermee moet je zelf oplossen of laten oplossen.
Ziggo kan je helpen.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur/

Als er daarentegen iets stuk is bij het AOP = centraal aansluitpunt waar de groene Ziggo kabel het huis binnenkomt, dan zal Ziggo dit gratis komen oplossen.

Gr Han
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
hanh Hier in Brabant is de wandcontactdoos in de woonkamer ook vaak de eerste plaats waar Ziggo het huis binnenkomt, vandaar mijn eerdere reactie.:relaxed:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ja. Ik wist het ook niet zeker, dus heb er iets bijgezet over het AOP & gratis vervanging/reparatie.
Eigen wandcontactdoos en AOP zijn verschillende dingen, die op elkaar kunnen lijken.
Hoe zit het precies Joehoe35 ?
Gr Han
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Be rt wrote:
hanh Hier in Brabant is de wandcontactdoos in de woonkamer ook vaak de eerste plaats waar Ziggo het huis binnenkomt, vandaar mijn eerdere reactie.:relaxed:

Typisch brabant? ?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ook andere provicies, denk ik zo.
Soms zie je de meest exotische dingen in de buurt van het AOP.
Zal toch geen beleid zijn dit alleen in Brabant zo raar te doen?
Zo ja, dan ligt dit aan Bert.:wink:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt wrote:
hanh Hier in Brabant is de wandcontactdoos in de woonkamer ook vaak de eerste plaats waar Ziggo het huis binnenkomt, vandaar mijn eerdere reactie.:relaxed:



Hier in Noord Holland ook hoor... :wink:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
hanh wrote:
Ook andere provicies, denk ik zo.
Soms zie je de meest exotische dingen in de buurt van het AOP.
Zal toch geen beleid zijn dit alleen in Brabant zo raar te doen?
Zo ja, dan ligt dit aan Bert.:wink:



Het ligt dus niet aan Be rt, hanh ... Hier is het AOP destijds ook in de huiskamers geplaatst. De eerder witte kabel van het CAI, weet je nog? :hushed: kwam binnen in een aansluitdoos in de kamer. Die is vervallen en men heeft destijds de groene kabel van Ziggo door spouwmuur naar de kamer gebracht. Ook het kortst in dit geval, want mijn meterkast zit niet voorin, maar achterin de hal.

Vreemd he? Zou dat weer iets typisch Noord Hollands zijn?
Joehoe35
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de reacties. De contactdoos heb ik zelf maar vervangen. Deze zat in de woonkamer. En niet waar ziggo binnen komt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Joehoe35 En werkt nu alles weer zonder problemen?:relaxed:
Sagitarius

Level 1
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
Joehoe35 wrote:
Bedankt voor de reacties. De contactdoos heb ik zelf maar vervangen. Deze zat in de woonkamer. En niet waar ziggo binnen komt.

Niet zo slim om die zelf te vervangen door een pb contactdoos uit de bouwmarkt, gewoon bellen met Ziggo en zeggen dat je een beeldstoring hebt en je kabels in orde zijn, dan kijkt de monteur alles na en zal gelijk de huiskamer aansluiting vervangen door een echte Braun (4G proof) aansluitdoos. En je dan van de domme houden als de monteur roept ''meneer wist u dat het middelste pennetje is verdwenen?'' en zeggen '' nee dat wist ik niet, maar dat is toch wel gratis service hé.'':yum: De contactdozen die je in de bouwmarkt koopt is flutzooi. Ze hebben dat hier gratis voor me gedaan zonder enige kosten, de Ziggo monteurs zijn over het algemeen zeer kundig en niet te beroerd een klant tevreden te stellen.
Vaak worden die aansluitingen bij de bouw al in het huis gemonteerd en loopt de coax door een pijp in de muur en behoort ''gevoelsmatig'' eigenlijk tot het Ziggo netwerk net als je evt gehuurde mediabox.:wink:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Sagitarius
Problemen met het AOP worden gratis opgelost door Ziggo.
Als het een eigen contactdoos betreft, dan worden kosten in rekening gebracht.

Bij zelf wijzigingen aanbrengen aan je eigen installatie is het verstandig 'Kabelkeur'
en/of 'Ziggo geschikt' in de gaten te houden.
Ook bij de bouwmarkt te koop.
En zonder die keurmerken kan het ook goed werken.

Je doet alsof je het allemaal weet.
Misschien heb je geluk gehad bij een eerste installatie. Ziggo pakt dit soms zeer relaxed aan. Mooi zo & houden zo.
Eigen situatie niet gaan generaliseren en dingen over de bouwmarkt beweren die niet juist zijn.
Er zijn ook redelijke Ziggo regels, die hier zijn aangehaald. Lees ze eens.
Alles wat gratis extra wordt aangepakt door een Ziggo monteur, is mooi meegenomen, maar geen recht.
Jij stelt het voor alsof dat recht er wel is. Dat is fout, omdat niemand daarop mag rekenen.

Gr Han
Sagitarius

Level 1
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
Dag Han, dat weet ik allemaal wel maar persoonlijk vind ik de aansluitdoos in de huiskamer wel onder de Ziggo service zou moeten vallen. Het is maar mooi makkelijk om alles wat achter het AOP af te wimpelen als ''dat komt voor rekening van de klant'', dan kan Ziggo de monteurs wel aan de kant zetten, onder het motto van mijn afdeling is verzorgd.:grinning:
Ik heb zelf naast Ziggo dvb-c kabel tv ook nog Telfort 100/100 glasvezel internet en telefoon, en als ik storing heb komen ze gewoon gratis de boel in orde maken, ondanks dat mijn interne netwerk achter het eigenlijke glasvezel modem hangt.
Binnenkort gaat KPN en Telfort over op een nieuwe transitie (hogere snelheden), alle Genexis glasvezel modems worden vervangen en krijgen een er een Experiabox V10 bij, maar raken wel hun dvb-c aansluiting kwijt (voor mij geen probleem want ik heb Ziggo dvb-c nog voor de tv) die word uit gefaseerd eind 2019.
Bij mijn overbuurman die ook bij Telfort zit is dat vorige week gratis gedaan, hij keek dvb-c via Telfort. Ze hebben daar netjes de coax uit de muur getrokken naar de Ziggo aansluitdoos in de huiskamer en daar weer een utp kabel ingetrokken vanuit de meterkast zodat hij nu ip tv heeft met een iptv ontvanger.
Als Ziggo zijnde zou ik niet eens willen dat er aan contactdozen door leken gewerkt word, wie kan er een coax goed aansnijden en goed hf dicht aansluiten, en Ziggo alsnog moet komen voor een storing. Voor mij geen probleem want ik zit in deze kabel en satelliet bis nes, maar dat is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd en voor een leek bijna niet te doen. Als Ziggo daar geld voor gaat vragen haken de mensen gauw af, en lopen weg.
Een nuance is wel op zijn plaats, deze gratis service moet natuurlijk niet voor je hele interne systeem gelden met verdelers en splitter en versterker zooi dat zou onredelijk zijn maar alleen naar de 1e directe aansluiting op het AOP(waar normaal geen tv staat:rofl:) en vaak de enige tv aansluiting in de huiskamer is.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Sagitarius
Dank voor de genuanceerde reaktie.
Dan valt alles weer een beetje op z'n plek.
Hoe het bij KPN 'gemiddeld' zit, weet ik niet.
Ziggo heeft regels, maar houdt zich daar niet (altijd) aan ten voordele van de klant.
Kan afhangen van welke monteur, met welk humeur.
Dat is niet helemaal eerlijk voor iedereen.
In een ideale wereld leven we niet. Je moet soms wat extra geluk hebben.
Gr Han
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Joehoe35, welkom op onze Community.

Gaaf dat je dit voor je schoonvader hebt opgelost! Weet je het merk en type van de vervangende wandcontactdoos? Als je kosten hebt moeten maken dan hoor ik dat graag via een privébericht 😉
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Zo Anne H Ziggo,

wat een service! Heb je wat gewonnen met een kraslot?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ha Willem,
Ik probeer nu ook iets groters. Met Chrome.
:evergreen_tree:
Het lukt me niet.
Leg het me nog eens uit.

EDIT: Achteraf: het is me gelukt met die tweede kerstboom. Hoe precies? Nog geen idee. Klungelde maar wat.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Han,

muis op de emoticon, linker muisknop indrukken en slepen. Dan komt er een blauwe naast en die word groot. Ik verwijder dan de kleine...
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Daar heb ik wat aan. Begrepen. Zag het wel een beetje, maar niet goed genoeg.
Het bewijs, zonder de kleine weg te doen:
:nerd:
Beetje geklungel. Dat wel. Maakt niet uit. Thanks.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic