GvSt

Raadgever
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

WidexPlay in combinatie met Mediabox Next instellen/aansluiten

Via de mediabox XL werkte de WidexPlay (streamt naar hoortoestel) zodanig  dat zowel het tvgeluid aanstaat als het streamapparaat. Tot dit moment lukt het niet om dit bij de next ook voor elkaar te krijgen! Of aleen de TV geeft geluid of uitsluitend (overigens pas na inschakeling van de soundbar!) de WidexPlay (dus ook de aangesloten hoortoestellen)!! Hierbij moet ook de kanttekening bij gemaakt worden dat de next na een aantal minuten de sounbar en daarmee de streaming uitschakelt en je weer van voren af aan met beginnen, waardoor je vaak het een en ander mist!

Kanttekening: de widexplay is optisch aangesloten op de TV en als dit rechtstreeks op de next gebeurt krijg je helaas te maken met hoorbare vertraging van het normale TV-geluid

Is er een oplossing of terug naar energievreter horizon

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
GvSt
topicstarter
Raadgever
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Met tandwiel ALLE instellingen nagelopen en veranderd. Alles werkt nu bijna geheel naar wens! Dus allen bedankt en sluiten

Bekijk in context

15 Reacties 15
buwalda

Gedreven Raadgever
  • 137Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Ik heb dit probleem ook met de mediabox XL. Als ik mijn hoortoestel via mediabox aansluit is er vertraging in geluid, maar aansluiting via TV geeft geen probleem. In beide gevallen gebruik ik een optische kabel. Opzich geen probleem hoor, maar als er een oplossing is zou wel leuk zijn.

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 7540Posts
  • 477Oplossingen
  • 1588Likes

hoe was het bij de mediabox xl aangesloten ?

BAM
Expert
Expert
  • 364Posts
  • 27Oplossingen
  • 64Likes

Goedendag,

De vertraging op het geluid heb ik ook ervaring mee echter zonder hoortoestel.

Als het kan is dit de mogelijke optie;
De mediabox direct op de tv aansluiten middels HDMI, de TV dan middels optisch op de soundbar aansluiten.

Wat @anoniemforum terecht opmerkt, hoe werkte het eerder wel goed?

Succes,

Bam

GvSt
topicstarter
Raadgever
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

mediabox Next is rechtstreeks op de TV aangesloten met een bijgeleverd nieuw type hdmi-kabel (4K!). De vertraging van het TV-geluid is alleen merkbaar als de streamer rechtstreeks met een optische kabel op de next wordt aangesloten

GvSt
topicstarter
Raadgever
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

gelijk, alleen de bij de next geleverde hdmi-kabel gebruikt

BAM
Expert
Expert
  • 364Posts
  • 27Oplossingen
  • 64Likes

hoi @GvSt ,

Kan die Streamer ook middels HDMI ?

Groet,

Bam

buwalda

Gedreven Raadgever
  • 137Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Via een optische kabel naar het versterkertje?? van het gehoorapparaat.

buwalda

Gedreven Raadgever
  • 137Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Heb ik nu ook en via de TV is het geen probleem. Alleen nu voor radio etc. moet TV an blijven staan maar inmiddels internetradio aangeschaft, dat ook opgelost.

GvSt
topicstarter
Raadgever
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

de widexplay heeft een analoge aansluiting (tulpstekkers voor de tv-kant) en  een optische

GvSt
topicstarter
Raadgever
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

idem via hdmi en hdmi(arc) tussen tv en soundbar

GvSt
topicstarter
Raadgever
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Volgens mij lukt bij u alles (net als bij mij destijds) omdat uw mediabox GEEN next is maar eeen xl

GvSt
topicstarter
Raadgever
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

De soundbar heeft alleen hdmi; de tv is is via arc-hdmi op de soundbar aangesloten en de streamer voor de gehoortoestellen is via optische kabel verbonden met de tv. Dit werkt prima bij de mediabox XL maar de veel geavanceerde mediabox Next is zo niet aan te sluiten!! En terug naar de XL zegt 1200 is niet meer mogelijk (op zijn minst vreemd!)

GvSt
topicstarter
Raadgever
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hetzelfde, alleen hdmikabel van mindere kwaliteit

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 7540Posts
  • 477Oplossingen
  • 1588Likes

hoe staan de instellingen van de next ?

huisje, tandwiel, BEELD EN GELUID,

dan de instellingen

Éen knop voor aan- en uitzetten,

Bepaal je volume,

Dolby Audio,

Audio vertraging?

GvSt
topicstarter
Raadgever
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Met tandwiel ALLE instellingen nagelopen en veranderd. Alles werkt nu bijna geheel naar wens! Dus allen bedankt en sluiten

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Alles over de Next Mini

Hier ontdek je alles over de Next Mini. Voor jou hebben we alle onderwerpen op een rijtje gezet, van stembesturing tot aan het stroomverbruik. De afstandsbediening met Voice Control Hoe maak je handig...

Geplaatst in Tips van Ziggo