Ik krijg vandaag voor de 3 keer een melding over WiFi op mijn Nextbox als ik een opnamen zit te bekijken (die dan ook stopt met afspelen), terwijl de Nextbox met een LAN kabel is aangesloten (zie foto's). Wat kan ik hier aan doen ?
En dit zijn mijn netwerk instellingen
Opgelost! Ga naar oplossing.
Klopt hier werkt het inmiddels ook weer, maar toch blijf ik het vreemd vinden dat ik een WiFi melding krijg, terwijl ik helemaal geen WiFi aan heb staan op de Nextbox
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik had/heb hetzelfde, ik neem aan dat er iets bij ziggo niet goed gaat.
Door even terug te gaan naar live tv kon ik het tijdelijk verhelpen, maar bij even terugspoelen kwam het weer terug.
Overigens nu al weer een 1/2 uurtje ok.
Klopt hier werkt het inmiddels ook weer, maar toch blijf ik het vreemd vinden dat ik een WiFi melding krijg, terwijl ik helemaal geen WiFi aan heb staan op de Nextbox
ik heb op dit moment hetzelfde probleem. Aangesloten via een kabel, maar krijg bij terugkijken opgenomen programma de melding dat ik traag netwerk heb, code cs2205. Next opnieuw opgestart maar probleem blijft bestaan.
Ik denk dat als de Mediabox Next een hapering ondervindt tijdens het streamen vanaf de servers van Ziggo, die Mediabox gaat dan zelf overschakelen van de kabelverbinding naar WiFi om te zien of het daar wèl werkt. Als het euvel bij Ziggo zit dan werkt het natuurlijk ook niet via de WiFi en dan komt de Next met een voorgeprogrameerde boodschap: “Het is te druk op je netwerk!”.
Nu iedereen thuis zit en Netflix en Ziggo aan het leegtrekken is zal het inderdaad wel druk zijn op het netwerk, maar niet op jouw netwerk maar op het netwerk van Ziggo. Met al dat thuiswerken heeft KPN daar ook behoorlijk last van.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.