1
Vraag
2
Reacties
DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

WiFi melding Nextbox terwijl ik geen WiFi aan heb staan..

Ik krijg vandaag voor de 3 keer een melding over WiFi op mijn Nextbox als ik een opnamen zit te bekijken (die dan ook stopt met afspelen), terwijl de Nextbox met een LAN kabel is aangesloten (zie foto's). Wat kan ik hier aan doen ?

 

Screenshot_20210212-155018_WhatsApp.jpg

En dit zijn mijn netwerk instellingen 

20210212_155136.jpg

20210212_155217.jpg

20210212_155250.jpg

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Klopt hier werkt het inmiddels ook weer, maar toch blijf ik het vreemd vinden dat ik een WiFi melding krijg, terwijl ik helemaal geen WiFi aan heb staan op de Nextbox 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Ik had/heb hetzelfde, ik neem aan dat er iets bij ziggo niet goed gaat.

Door even terug te gaan naar live tv kon ik het tijdelijk verhelpen, maar bij even terugspoelen kwam het weer terug.

Overigens nu al weer een 1/2 uurtje ok.

 

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Klopt hier werkt het inmiddels ook weer, maar toch blijf ik het vreemd vinden dat ik een WiFi melding krijg, terwijl ik helemaal geen WiFi aan heb staan op de Nextbox 

Samanthakagie

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

ik heb op dit moment hetzelfde probleem. Aangesloten via een kabel, maar krijg bij terugkijken opgenomen programma de melding dat ik traag netwerk heb, code cs2205. Next opnieuw opgestart maar probleem blijft bestaan.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Ik denk dat als de Mediabox Next een hapering ondervindt tijdens het streamen vanaf de servers van Ziggo, die Mediabox gaat dan zelf overschakelen van de kabelverbinding naar WiFi om te zien of het daar wèl werkt. Als het euvel bij Ziggo zit dan werkt het natuurlijk ook niet via de WiFi en dan komt de Next met een voorgeprogrameerde boodschap: “Het is te druk op je netwerk!”.
Nu iedereen thuis zit en Netflix en Ziggo aan het leegtrekken is zal het inderdaad wel druk zijn op het netwerk, maar niet op jouw netwerk maar op het netwerk van Ziggo. Met al dat thuiswerken heeft KPN daar ook behoorlijk last van.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic